Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Živnostenský list a student

Od: marekkk odpovědí: 2 změna:

Dobrý den, loni v září jsem nastoupil na VŠ do prvního ročníku. Po čase jsem pochopil, že to nebude pro mě a začal jsem přemýšlet co dál, ikdyž jsem byl stále studentem. V té době jsem založil živnostenský list (v únoru) a úřednice říkala, že magistrát všechny úřady informuje. Je to řidič z povolání u firmy ale na IČO. Nyní mi přišel dopis ze školy který mě informuje o vyloučení z důvodů nesplnění požadovaných kreditů. Ve firmě nyní budu absolvovat teorii a zhruba po měsíci začnu pracovat a taky vydělávat. Nevím, co pro mě znamenalo, když jsem byl student a v té době jsem založil živnost. Taky nevím, zda se nyní nahlásit na socialni a zdravotni. Někdo mi říkal, že bych se měl na tu dobu zaregistrovat na úřadu práce, ale někdo mě od toho zase odrazuje. Jaký by byl podle vás nejlepší postup? Děkuji

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Povinností je zdravotní pojištění. Po ukončení statusu studenta se buď přihlásíš na ÚP a pojistné bude hradit stát nebo si ho budeš muset platit sám. Protože se podnikání stane hlavní činností, vznikne povinnost platit zálohy vypočtené z minimálního vyměřovacího základu. Jestli nebudeš mít z podnikání příjem hned, tak bude lepší hlásit se na ÚP.

jirib
hodnocení

0x
Živnost pozastavit a ÚP.Ale pokuď pracuješ(myšleno kurz),tak s tebou na ÚP pěkně vyběhnou...nebo ti nabídnou práci,ty ji odmítneš a budeš na tom stejně...blbě.
Nevím,zda podmínkou kurzu máš živnost?

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.