Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Vyndání stehů problém

Od: anonymous10 odpovědí: 11 změna:

Dobrý den, v Úterý 15.02. jsem byl na vyříznutí dvou pih na chirurgii, jedna byla na obličeji u nosu a druhá na podbříšku. Pan doktor mi řekl že jsi můžu stehy u nosu vyndat sám po 4-5 dnech, a na vyndání stehů na briše mám přijít v pátek 25.02. Nemám ale prostředky k tomu abych stehy z nosu vyndal, dnes jsem to zkoušel a manikůrní nůžky to nepřestřihnuli, tak jsem volal na pohotovost jestli by mi stehy vyndali. Řekli že ano, tak jsem tam zajel a řekli mi že je na vyndání moc brzo, že to mám vyndat až tak v Úterý. Tak já už nevím čemu mám věřit, případně jestli jsem se u lékaře nepřeslechnul.
Hrozí nějaké nebezpečí, když to vyndání těch stehů u nosu tedy nechám až na Pátek i s tím břichem? Nezaroste to nějak? Mám strach

Děkuji

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

8x

Nebojte se, nezaroste. Lékař na chirurgii má asi zkušenost, že kůže u nosu se nenamáhá a při běžném životě nijak nenatahuje, aby srůst případně praskl. Proto Vám řekl vyndat stehy za 4-5 dní. Lékař na pohotovosti pro jistotu přidává 3 dny.

Obecně, co si pamatuji, mi stehy vyndávali po 7-10 dnech. Jděte s tím v úterý klidně ke svému praktikovi, vyndá Vám stehy bez problému a všechno, co Vás bude zajímat, Vám vysvětlí.

Kdybyste se přece jenom rozhodl, že si stehy vyndáte sám, tak vydesinfikovat kůži i nástroje (nůžky, pinzetu), nit přestřihnout a pinzetou vytáhnout na té straně, kde je uzlík.

max2
hodnocení

2x
No stehy jsou velice individualni zalezitost, tak jako sadra na vyvrknuty kotnik. Nekdo rekne x dni, ale je potreba brat v uvahu Vasi konstituci, vek a schopnost neregerace. Taky mi jednou doktor trhal stehy a byl velmi prekvapen, jak to tam drzi. Ale vice bych duveroval chirurgovi, prece jen to dela denne.
Pri vsech techto zakrocich by mela byt jedna navsteva navic, zvlaste u mladsich pacientu.. Ehm

jabraka*
hodnocení

2x