Dobrý den, koho bych mohla požádat o pomoc s koupí bytu? Zabývá se tímto právník? Nebo se přes realitku nemám bát a jít do toho, zcela bez zkušeností, sama? Jde mi o správnost sepsání smlouvy, přepisy v katastru atd., ráda bych si zaplatila někoho, kdo by na to dohlédl... Děkuji
Rozhodně si zaplatit právníka na konzultace a kontrolu smluv a postupů. Ono nějakých 10t Kč u koupě nemovitosti za miliony je marginální výdaj a stojí to za to.
Přesně. Pokud o tom člověk nic neví, rozhodně se vyplatí zaplatit si právníka. Protože realitka potřebuje hlavně prodat. Nejlíp, kdyby právník byl i u všech jednání s realitkou. Ono tedy vůbec nejlepší je koupit bez realitky, napřímo.
Ok, díky. Ještě prosím, jak to chodí (omluvte mě prosím, jsem fakt začátečník), líbí se mi byt, objednám se na prohlídku, chci ho koupit a oni mi pak počkají na vyřízení hypotéky? Nebo se platí nějaká záloha - ale nemohu dát vše co mám, musím mít 10 procent na hypotéku. Díky za rady
tomas13
Realitka většinou vyžaduje zaplacení nějaké nevratné zálohy, což je z mého pohledu problematické. Ta smlouva o záloze je psaná ve prospěch realitky a když se při psaní kupní smlouvy může objevit nějaká zrada, tak člověk nemá nic. Ale když není jiná volba koupě, tak toto riziko musí podstoupit. Nejlepší je vše řešit přímo s kupujícím a všechnu administrativu nechat na právníkovi...
Pokud je byt v osobním vlastniství,není ten právník nutností.Je jen určitou tvrdě zaplacenou výhodou.Právník vyřídí papíry a doklady,vezme peníze do správy a novému majiteli zajistí zápis do KN.Pak předá původnímu majiteli peníze a je hotovo.To vše je schopen si zařídit každý sám.