Přeplatek na dani studenta (bez růžového prohlášení)
Od:uzivatelodpovědí:4změna:
Hezký den všem, obracím se na Vás s otázkou ohledně přeplatku na dani. Jsem student, za uplynulý rok jsem měla pouze jednu brigádu na DPP. Bohužel jsem byla tak hloupá, že jsem nepodepsala „růžové prohlášení“, i když jsem měla možnost... Přišla jsem na dani cca o 3.000 Kč. Žádná závratná částka, ale zároveň se samozřejmě hodí. Myslela jsem, že tento přeplatek na dani jako student můžu dostat zpět – při podání daňového přiznání. Teď jsem ale znejistila ohledně daně srážkové. Našla jsem toto: „Studenti často nepracují během celého roku, proto pokud požádají o roční zúčtování záloh daně či si podají sami daňové přiznání mohou část odvedených záloh daně získat zpět. Toto však již nelze provést v případě, že je odvedena srážková daň, protože student nepodepsal prohlášení poplatníka k dani.“ V minulých letech jsem také měla brigádu s nepodepsaným „růžovým prohlášením“ (v daný měsíc jsem ho neměla podepsané ani u jiného zaměstnavatele). Četla jsem, že je možné zažádat zpětně o přeplatky na dani, což už by byla pro mě velká částka. Shrnutí: Mohu jako student, který měl za uplynulý rok pouze jeden měsíc brigádu a nepodepsal růžové prohlášení, zažádat o přeplatek na dani? Bláhové jsem jsem se byla poradit na finančním úřadě, ale tam jsem pochopitelně byla odmítnuta se slovy, že nejsou poradenství. Děkuji každému za jakékoliv reakce a přeji hezký den
Podáte si v řádném termínu daňové přiznání, uplatníte slevy a zaplacenou daň vám vrátí. Zpětně můžete tři roky, takže klidně i za ta předchozí léta. Informace na netu jsou různé, horší i lepší
Samozřejmě může podat daňové přiznání a daň jí bude vrácena. Ta "definitivnost" spočívá v tom, že kdyby měla jiné zdanitelné příjmy a podávala přiznání, nemusí už zahrnovat příjmy zdaněné srážkou.