Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
jsem dlouhodobě nemocen (4 měsíce) a můj zaměstnavatel (pracuji jako obchodné zástupce na homeoffice) mi během trvání PN odebral sl. telefon, PC a služební automobil. Nyní jsem písemně učinil dotaz, že bych si rád po slončení PN vybral starou dovolenu za rok 2021 (82 hodin). Zaměstnavatel mi telefonicky sdělil, že mě chce po skončení PN propustit. Mám dotaz, zda budu mít nárok na odstupné ( pracuji u firmy méně než 1 rok) a jaký mám nárok ohledně výběru/proplacení staré dovolené z min. roku.
Děkuji za odpověď a s pozdravem
Plachý
Pokud s vámi ukončí pracovní poměr podle
ZP § 52
Zaměstnavatel může dát zaměstnanci výpověď jen z těchto důvodů:
a) ruší-li se zaměstnavatel nebo jeho část,
b) přemísťuje-li se zaměstnavatel nebo jeho část,
c) stane-li se zaměstnanec nadbytečným vzhledem k rozhodnutí zaměstnavatele nebo příslušného orgánu o změně jeho úkolů,
nárok vám vznikne:
§ 67
(1) Zaměstnanci, u něhož dochází k rozvázání pracovního poměru výpovědí danou zaměstnavatelem z důvodů uvedených v § 52 písm. a) až c) nebo dohodou z týchž důvodů, přísluší od zaměstnavatele při skončení pracovního poměru odstupné ve výši nejméně
a) jednonásobku jeho průměrného výdělku, jestliže jeho pracovní poměr u zaměstnavatele trval méně než 1 rok,
Čerpání dovolené určuje zaměstnavatel - neumožní-li, pak
§ 222
(2) Zaměstnanci přísluší náhrada mzdy nebo platu za nevyčerpanou dovolenou pouze v případě skončení pracovního poměru.
Kdyz bude vychca.., tak si neschopenku natahne aby presahl 1 rok pomeru a dostal 2 mesicni platy odstupneho? - pocita se neschopnost do dobry pracovniho pomeru?
Zlata Amerika pro zamestnavatele, tady v Evrope je to socik... Zamestnat nekoho oficialne, to je jak si uvazat na krk opratku
Ps: je tu nejaky zamestnavatel? Protoze zamestanci me za vyse uvedenou vetu budou hejtovat Bojim bojim.