Nejste přihlášen/a.
Loni se řešila kontroverzní změna zákona, že kdo se přihlásí do služeb e-governmentu. tak mu bude automaticky zřízená datová schránka. Jelikož nejsem od práva a taky nevím jaký je aktuální stav věci (údajně od 1.1.2022 sepsalo), tak bych chtěl poradit od někoho fundovaného. Body 2-5 nejsou disjunktní, ale aspoň se lépe odhalí omyl
1. Platí to a od jakého data?
2.Týká se to přihlášení jakýmkoli způsobem?
3. Týká se to jen přihlášení jen přes NIA?
4. Týká se to přes moje id
5. Týká se to přihlášení přes Bankovní identitu? To je značně podezřelé. protože některé banky zřizují bankovní identitu automaticky klientům. Nevím jaký je přesně vztah bankovní identity a NIA. Jestli spolu nesouvisí a nebo nebo bankovní identita používá jako závislost NIA, pak je to efektivně jako když se dotyčný přihlásí přes NIA.
Od roku 2023 budou povinně zřízeny datové schránky všem podnikajícím fyzickým osobám. Datová schránka fyzické osoby bude také zřízena občanům, kteří poprvé použijí prostředek pro elektronickou identifikaci vydaný v rámci kvalifikovaného systému elektronické identifikace. Jinými slovy, když se jakýkoli občan poprvé někam přihlásí přes NIA, bude mu ihned zřízena datová schránka. Budou zřizovány od 1.1.2023 do konce března 2023.
Zdroj: podnikatel.cz/...
Je to tam jasně a srozumitelně vysvětlené, takže jsou tím odpovězeny otázky 2 - 5. Jde o jakékoli přihlášení ze současných sedmi způsobů. Po zrušení pokuty za nepodání DaP elektronicky se datová schránka stala mimořádně praktickou službou. Neznám žádný důvod ji nemít.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.