Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Sleva na manželku - výpočet

Od: petr0 odpovědí: 4 změna:
Dobrý den,
pracuji jako zaměstnanec s hrubou mzdou okolo 30 tis a mám na sebe napsané 2 děti.
Minulý rok mi za březen vráceli přeplatek daně za manželku okolo 24tis.
Jelikož nastaly změny a zrušila se super hrubá mzda, tak mi mi již teď sleva na manželku nevýjde?
Ve výplatních páskách za minulý rok jsem v mnoha případech dostával menší daňový bonus nebo vypočtená daň vycházela po odečtení poplatníka a dětí okolo nuly.
Děkuji za upřesnění

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

Jestli se nepletu, tak na děti je daňový bonus, takže při daňovém přiznání se nejdříve odečte sleva na manželku a pak případně bonusy na děti půjdou do plusu. Jestli jste zaplatil daně minimálně 27 840, tak by Vám tolik vrátili. Manželka musí ale splnit podmínku vlastního příjmu max do 68000Kč za rok 2021.

petr0
hodnocení

Ano když jsem měl ve výplatě vypočtenou nízkou daň, tak se z odečetl poplatník a pak děti, když to bylo málo, dostal jsem na děti ten daňový bonus.
Když bych měl v každé výplatě daňový bonus, tak ve shrnutí, dostanu za manželku nejprve těch 24tis? Nebo spíš nedostanu nic, že mi to s mým uvedeným příjmem nevýjde?
Podmínka manželky max 68tis je splněna.
Ze součtu hrubých mzdy za celý rok se vypočítá daň, kterou máte zaplatit. Odečte se vaše sleva na poplatníka. Když ještě bude pořád nějaká daň k zaplacení, tak se odečte sleva na manželku. Ale max do nuly. To stejné slevy např. ze zaplacených úroků z hypotéky, životní a penzijní pojištění. Max do nuly. Na děti je daňový bonus, takže ten pak půjde klidně celý do plusu.
petr0
hodnocení

Aha tak to jsem nevěděl, že na děti může klidně jít celý daňový bonus.
Jen ve výplatních páskách to mám jak popisuju, sleva na poplatníka, pak na děti a případně tam mám daňový bonus.
Ono se to teď za celý rok přepočítá a případně dostanu tu slevu na manželku a děti se přepočítají do daňového bonusu?