Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer. Máme příbuzného po těžkém covidovém zápalu plic - 2 týdny na JIP v umělém spánku na plicní ventilaci. Dostal se z toho, po měsíci byl převezen do sanatoria na oddělení následné péče. Tam je již 3 týdny. Spolupracuje, učí se chodit, má sílu v rukách a vše mu jde dobře. Jinak je veselý, má dobrou paměť, duševní stránka obecně zcela v pořádku. Už na JIP (před měsícem a půl) mu byla zavedena dočasná tracheostomie, kterou ale lékaři ještě neodstranili. Před pár dny nastal problém - přes tracheostomii veškeré tekutiny unikaly ,,bokem. Nyní ho vyživují pomocí sondy v nose (omlouvám se, nejsem lékař). Bohužel se ještě čeká na lékaře z ORL a snad i svolání konsilia. Jsem velice nervózní, aby se nejednalo o něco opravdu vážného. Zkusil jsem proto napsat zde, kdyby se náhodou objevil nějaký zdravotník nebo někdo s podobnou zkušeností.
Jak je možné, že přijímané tekutiny tečou zkrátka jinam, než by měly? Dá se to vyřešit? Je to vážné?
Děkuji za všechny odpovědi.
Kolem tracheostomie běžně unikají sekrety z dýchacích cest - hleny, ale jen okrajově. To, co jde do žaludku, by vůbec do dýchacích cest přijít nemělo a asi ani nejde, to by se pán vlastně utopil. A protože se vyčkává na ORL konsultaci, asi to není nic, co ohrožuej na životě. Ale asi je třeba to zkontrolovat a zjistit, co se děje, když to před tím nebylo.