Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Inv. Důchod a práce na ž. list k tomu?

Od: petr5 odpovědí: 5 změna:

Dobrý den může mi někdo poradit s Inv. důchodem 1.stupně. Mám přiznáno a můžu, ale provádět montáž rozvaděčů (jsem elektrikář) , lézt po rozvodech už moc teda ne. Mám ŽL již asi 20 let ale důchod mi byl přiznán nedávno. Nějak jsem nepochopil jak je to se zdravotním pojištěním. Sociální je jasné, když vydělám tak odvedu o tom není pochyb a je to stejné i u zdravotního? Dočetl jsem se, že je nejaký limit cca 85 tis. ročně - to ale doufám dosáhnu vždyt to dělá přivýdělkem kolem 7 tis. měsičně. Tj. překročím ten limit, mám tedy platit standardně sociální i zdravotní odvody na to podnikání nebo jak to tedy je? Přečetl jsem toho spoustu, ale zamotal jsem se do toho uplně, že nevím teda co a jak.. děkuju za pochopení, že se tak bl.ě ptám. Petr , Beroun

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

tabletka*
hodnocení

2x

Pokud chtějí osoby v invalidním důchodu podnikat, jejich samostatná výdělečná činnost je pro účely pojištění brána jako vedlejší činnost. To v rámci zdravotního pojištění znamená, že se jich netýká minimální záloha.

Žádný minimální vyměřovací základ, ale odvede se ze skutečně dosaženého výdělku.

To s tím odpočtem se vás netýká.

petr5
hodnocení

Dobrý den, děkuji Vám za velmi promptní odpověď. Chápu dobře, že zdravotní se pak spočte podle výdělku z podnikání? tj jako za rok zpět? .. ptám se asi zase špatně, ale není tedy lepší platit pravidelné platby, abych pak nebyl překvapen napřesrok na jaře až se budou přiznávat daně, zůčtování poplatků apod.? děkuji Vám ještě jednou..nevím prostě jak udělat aby to bylo dobře pro všechny..

tabletka*

Pokud už nějakou dobu podnikáte, platíte zálohy, v tom budete pokračovat.

petr5
hodnocení