Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odstoupení od smlouvy nebo reklamace?

Od: michal87 odpovědí: 12 změna:
Došlo mi zboží, které neplní svou funkci, je zjevně poškozeno nekvalitní výrobou, může být i životu nebezpečné. Prodejce požaduje formulář odstoupení od smlouvy. Chci proplatit jak zboží, tak poštovné jak sem, tak zpět, když to teď budu vracet. Nemůžu na netu najít info, zda je prodejce povinen uhradit mi oboje poštovné, když já odstupuji od smlouvy, byť pro nekvalitní poškozené zboží vlivem výrobce. Proto se ptám, zda není lepší reklamace, byť bychom u ní čekali měsíc na vyjádření. Děkuji za zkušenosti

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar boba

Jakékoliv zboží z eshopů máte právo do 14 dnů vrátit bez udání důvodů. Poštovné za vrácení většinou neuhradí.

 

re4zon
hodnocení

1x
Bud odstoupite do 14 dnu bez udani duvodu a mate narok jen na postovne k vam. Nebo reklamujete s tim, ze pro rozpor s kupni smlouvou odstupujete. Vzhledem k nejednoznacnosti pravni upravy je ale otazka, jestli vam vyhovi a neposlou nove zbozi. Kdyz ne, muzete se tak akorat soudit. Ja bych zvolil prvni zpusob. Pripadne si nechal vyrobek vymenit.
michal87
hodnocení

Prodejce vi, proc budu zbozi vracet, kdyz jej ted vratim s odstoupenim od smlouvy bez udani duvodu, narkne mne, ze jsem zbozi znicil, proto je tento zpusob nevhodny a ani bych do nej nesel, protoze poskozeni musel videt, kdyz mi zbozi zasilal. Zajimalo mne, jestli tim, ze pozaduje ono odstoupeni, byt bych udal duvod poskozeni ze strany vyrobce, nema pak eso v rukavu, ze postovne nemusi platit ani jedno, protoze ja dobrovolne volim odstoupeni a nikoli reklamaci s pozadavkem na vraceni penez i ujmy za dopravne. Ale dekuji
re4zon
Stacilo by trochu hledat, web je toho plny. Pri odstoupeni musi vratit postovne k zakaznikovi, pokud to neni nejaky nadstandard. Pri reklamaci mas zase narok na postovne k prodejci, pripadne i na dalsi ucelne naklady s tim spojene. A kdyz to budes reklamovat, tak te narknout nemuze? Jestli se s nim nedohodnes normalne, tak to stejne bez soudu nevyresis. Legitimni pozadavek by byl chtit zaslat novy kus s tim, ze si prodejce zaplati dopravu.

 

hodnocení

1x

@michal87 - mne nezajímají obchodní podmínky, co si v rozporu se zákonem vymýšlí prodejci

Ale to by měly - zákon hovoří jasně:

NOZ § 1832

(3) Podnikatel uhradí spotřebiteli náklady spojené s vrácením zboží, jestliže neupozornil spotřebitele o povinnosti nést tyto náklady v souladu s ustanovením § 1820 odst. 1 písm. g).

§ 1820 Sdělení před uzavřením smlouvy

(1) Směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a používá-li při něm podnikatel výhradně alespoň jeden komunikační prostředek, který umožňuje uzavřít smlouvu bez současné fyzické přítomnosti stran (dále jen "prostředek komunikace na dálku") nebo směřuje-li takové jednání k uzavření smlouvy mimo prostor obvyklý pro podnikatelovo podnikání, sdělí podnikatel spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku také

g) údaj, že v případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží, a jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, náklady za navrácení zboží, jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou,

 

hodnocení

0x

Každý prodejce má své obchodní podmínky, a při objednání je pokaždé nutné kliknutím potvrdit, že s nima souhlasíte. Takže ve Vašem případě bych si je opět bedlivě přečetla, protože tam bude na 100% napsáno, jestli zrovna tento prodejce slibuje, že bude vracet poštovné při reklamaci zboží, nebo při odstoupení od smlouvy a vrácení produktu. Nemá cenu hledat na "netu", jak to mají jiní obchodníci, protože každý to má jinak a Vy souhlasíte s podmínkami toho obchodníka, u kterého jste nakoupil. Takže i kdyby Vám tady něko napsal, že máte nárok na to, či ono, nemusí to být vůbec relevantní ve Vašem případě.

michal87
hodnocení

Nic takového tam nemá a mne nezajímají obchodní podmínky, co si v rozporu se zákonem vymýšlí prodejci, ale zákon a v tom nemůžu tuhle věc dohledat. Kdybych měl lpět na podmínkách, co si vymýšlí každý malopodnikatel, tak podle nich mi dává jen 5 dnů na vrácení zboží. Takových povedených podnikatelů potkávám dnes a denně. To, na co mám nárok, je stěžejní pouze skrze zákon ne to, co si vymyslí pro svůj profit prodejce.

Jenomže v tom se právě mýlíte. Proto jsem Vám napsala, abyste si pořádně přečetl obchodní podmínky toho e - shopu, kde jste nakupoval Vy. Pokud se Vám v jeho podmínkách něco nezamlouvalo, nemusel jste u něho nakupovat. Je to Vaše volba a právo, zrovna tak, jako je právo obchodníka mít své obchodní podmínky. Zákazník na ně přece nemusí přistoupit a jde o dům dál, ale pokud na ně přistoupí, tak je pak také musí akceptovat.

A shodou okolností zrovna před chvílí jsem četla článek, kde přesně tuto situaci popisují. Posílám výňatek.

"Pochopitelně se může stát, že zboží zakoupené online nesplňuje vaše představy, netrefili jste se například do velikosti apod.

Pokud se rozhodnete ho vrátit, je nejprve potřeba přečíst si pečlivě obchodní podmínky e - shopu. I přes to, že zákon ukládá online obchodům povinnost akceptovat vrácení zboží do 14 dnů, lhůty i podmínky se mohou v různých e-shopech lišit."

Zdroj "Finanční poradna"

A v těch podmínkách najdete i to, jestli ten obchod vrací i poštovné a za jakých okolností. A proto to také nemůžete nikde jinde dohledat, vysvětlení viz výše.

A nezlobte se, to, že Vás nezajímají obchodní podmínky prodejce, u kterého objednáváte zboží, za které platíte, není jeho chyba, ale Vaše. To je to první, na co se před objednáváním čehokoliv dívám, protože také nakupuji skoro pořád v různých e-shopech. Nečtu to samozřejmě všechno, ale vyhledám si právě tyto informace! Za jakých podmínek ten obchod řeší případné reklamace a tak dál. A pak teprve objednávám. Takže pokud jste v tomto obchodě vůbec nenašel žádné informace o tom, jakým způsobem oni řeší reklamace, tak je to hodně podivné. S tím jsem se ještě nesetkala. Ale i k tomu jste jim dal souhlas tím, že jste klikl na "souhlasím s obchodními podmínkami". To mají všichni a bez toho žádná objednávka neodejde. Jednoduše ji nedokončíte. Takže jste to udělat musel a tím jste dal tomu prodejci souhlas tím, jak má nastavený prodej on. Takže teď si nemůžete stěžovat. Jediné co musí splnit je to, že Vám vrátí peníze za tu věc, ale poštovné Vám vracet nemusí, pokud to nemá v podmínkách vyslověně napsáno. A také má v těch podmínkách určitě napsáno, za jakých okolností řeší to "odstoupení od smlouvy", kdy by měl vrátit celou sumu za ten předmět.

Nemluvě o tom, že snad v každém eshopu před definitivním odesláním objednávky je nutno zatrhnout informaci, že jste si podmínky přečetl a souhlasíte s nimi. Bez toho se objednávka nedokončí.

re4zon
Tolik placani o nicem se jen tak nevidi. V podminkach muze mit treba to, ze prijima reklamace jen pokud zakaznik stoji na hlave a hraje na fujaru. Nema na to narok, stejne jako nema narok na zadny formular pro odstoupeni od smluvy nebo si urcovat, kdy postovne vrati a kdy ne. Zakon hovori jasne, musi proplatit nejlevnejsi postovne k zakaznikovi. Cokoliv navic je jeho dobra vule a urcite to nedela nekdo, kdo se nechce se zakaznikem domluvit.

No hlavně že Vy vždycky podáte stručnou, srozumitelnou a relevantní informaci. :-D Tak na sebe buďte pyšný a těm ostatním dejte pokoj. Snad nechcete, aby tady byli samí "re4zon", to by byla přece děsná nuda a brzo by na poradnu nikdo nechodil. *jasne*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]