Nejste přihlášen/a.
Jsem v tom úplný laik. Z dědictví dostanu asi čtvrt milionu a nechci ho dávat na rodinný účet, protože s mužem máme rozbroje. Kam peníze bezpečně uložit, aby aspoň trošku se zhodnocovaly? Děkuji za vaši radu!
Držím palce, ať se vám jistina vrátí. S ohledem na slíbený výnos, to však moc pravděpodobné není. Do minulého měsíce jsme bance platili úrok z úvěru 1,33 % p.a. Teď to zvýšili na 2,43%. To musí být "super" firma, když SLÍBÍ 9% p.a. Pravda, slibem nezarmoutíš.
Např. spořící účet/termínovaný vklad: dtest.cz/...
Měl by dát více než je inflační cíl ČNB 2%. Ještě příští rok bude ale inflace výrazně vyšší: cnb.cz/...
A nebo zvážit státní dluhopis protiinflační: sporicidluhopisycr.cz/...
Doma , mezi kalhotkama, s takovou častkou nemá smysl jit do banky - tam to sežerou poplatky ap...
Mohu se zeptat o jaké bance píšete, že vklad sežerou poplatky? Mám několik účtů v různých bankách a nezaplatím ani korunu.
Je řada bezplatných účtů, např. FIO, AirBank, Creditas. Některé banky nabídnou alespoň nějaký úrok. V hotovosti peníze akorát hodnotu ztrácí (o inflaci, která je nyní docela vysoká).
Pokud s investováním nemáte zkušenosti, kupte za to unce zlata nebo stříbra přes Golden Gate. Držte je bezpečně uloženy, dokud nebudete peníze potřebovat. Pak je můžete zase Golden Gate prodat, oni to od Vás musí vykoupit. Unce jsou certifikovány a pravost je ověřena. Banky nebrat, špatný nápad.
A jste manželé?
Ono už neplatí,že vše co se nabyde za trvání manželství se při případném rozvodu ,,dělí na půl,,? Myslíte,že jestli možná časem zjistí,že jste si za trvání manželství dala bokem peníze a u rozvodu to neuvedla,tak aby z toho potom pro Vás nebyl podvod.
Tak si to raději ještě zjistěte jak je to v dnešní době a jestli to tak je.
milane: o dědění jsem nic nepsal.myslel jsem to tak,že ať ty peníze dá kamkoliv,tak bude znodnocovat i jeho peníze.A když mají rozbrojeí,tak při případném rozvodu atd...