Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Clo a DPH z Číny

Od: mirazb2® odpovědí: 51 změna:

Zdravím, poradíte prosím jak je to nyní s nákupem z Číny na Aliexpressu? Mám zadanou objednávku za cca 54$ (1235,-) ze skladu CZ. Odfiltroval jsem si ve vyhledávání zboží "Ship FROM Czech" ( tedy zboží je odesíláno skladu v CZ) počítám tedy s tím že nemusím jako zákazník řešit CLO ani DPH. Je to tak? Číňan mi po zadání objednávky píše, že se omlouvá, ale objednávka není v CZ k dispozici ale nabízí variantu odeslání přes YUN EXPRESS (doslova: "I will sent it bu YUN EXPRESS to avoiding the tax"). To je ale přece nesmysl, tomu se při odeslání z Číny nevyhnu?

Na to nemohu přistoupit že? Jinak bych se dostal do situace kdy budu muset platit CLO a DPH.
Je to správná úvaha? Kdyžtak mě prosím opravte :)
Děkuji.

 

 

51 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bz*
hodnocení

0x

Poku to dobře chápu je vaše ÚVAHA správná.

Mohu se zeptat kolik takových objednávek jste již udělal a kolikrát vám toto objednané zboží došlo, v jaké kvalitě, v jakém množství a jak dalece splňovalo parametry?

Děkuji

hodnocení

Z Číny objednávám drobnosti léta (jak elektronické součástí, tak různé jiné věci, vždy to ale bylo do 20 EUR). Od té doby co ale platí nové zákony co se týká DPH a cla tak jsem to ještě nezkoušel. Kvalita jak kdy a jak kde. Například ale u elektronických součástek jsou určití výrobci a prodejci, kde máte jistotu že to co koupíte tady v Čechách je to samé z Číny ale o tisíce procent předražené. A když nedej bože vlastníte nějaké "čínskou značku" čehokoliv (mobily, robotické vysavače), tak seženete díly za hubičku, ale tady v Čechách se tomu šmejdu říká "autorizovaný díl" . Přitom ho sám prodejce koupil "za dolar".
Zkušenosti vesměs dobré i s reklamacemi kvality, termínů, ztracených objednávek. Pokud byla reklamace oprávněná a hlavně třeba u ztraceného balíku, vždy se vyřešilo k mojí spokojenosti a finance byly vráceny. Nevím jestli to souvisí i s počtem nákupů, dříve jsem byl poměrně aktivní. Teď už ne. Na druhou stranu mám i negativní zkušenosti a pokusy o podvod ze strany Číňanů, kdy se snaží donutit zákazníka ke stornu reklamace atd.

Objednaval som rozne elektronicke moduly a suciastky, drobne naradie ako frezky, bity do skrutkovaca, lion akumulatory. Doslo 95% zasielok, tie, ktore nedosli, som hned reklamoval a predajca vratil peniaze. Kvalita vyborna, ale musite vediet, u koho to kupit. Napr 18 650 aku sa predavaju smejdove, ale aj velmi kvalitne.

 

hodnocení

0x
avatar rumicek

DPH ani cla se na Aliexpresu nezbavíte. DPH vám naúčtují při platbě a případné clo zaplatíte během doručování. A nepomůže doručování z Česka. V Česku mají jen celní sklad a doručení by mělo být rychlejší. Alespoň mě DPH účtovali. V jednom případě doručení z Česka trvalo měsíc.


doplněno 16.11.21 19:38:

DPH platíte Aliexpresu. Jen případné clo musíte řešit s celnicí, případně s dopravcem.


doplněno 16.11.21 19:40:

@totak: vždyť to říkám, že DPH platíš prodejci. Clo nikoliv.

hodnocení

Tak to jsem asi úplně mimo mísu. Žiju v domnění, že při objednávce z EU skladu toto nemusím řešit. Ani DPH ani CLO, že toto je již vyřešeno tím že si prodejce zboží do EU dovezl. Tedy stejně budu řešit DPH a clo a má to význam jen kvůli rychlosti?

To co píše rumicek, nedal bych za to ruku do ohně...

Předpokládám, že se k tomu vyjádří více lidí. Já mám s CZ zatím jen tu zkušenost, že si to prostě vyzvednu... Bez žádných jiných plateb.

hodnocení

Já jsem právě myslel, že když to prodejce přiveze do EU, tak to musí projít proclením už předtím. Stejně tak, když to tady prodá, že si odvádí i DPH. Tedy když si zakliknu zboží CZ - CZ že nic neřeším. Tak to není?

Rumíček je mimo mísu. Nic doplácet nebudeš. Aliexpress provádí deklaraci sám a cena za zboží tím pádem už daň obsahuje.Byly tu jisté dohady o tom, že budeme muset přes apku celnička ještě před doručením vyplňit nějaký formulář ale to se stejně netýká balíčků z českého skladu. A vypadá to že to nikdo nechce ani u zboží přímo z Číny.

hodnocení

Tak už jsem se doklikal k faktuře. U zboží je v objednávkovém systému nenápadná záložka "invoice", kde je uveden prodejce Alibaba s holandským DIČ. A částka na faktuře je rozepsána včetně DPH 21%. Tak by to mělo být "cajk" ne? Nakupuji z EU a DPH je odvedeno.
Ještě dodám, že u starších zásilek tato záložka vůbec není a už vůbec tam není nikde vygenerovaná faktura.

 

hodnocení

0x

Já už posílám jeno z CZ (stejně to třeba došlo z Německa) a nikdy jsem neplatil nic navíc než je tam udáno. Proto předpokládám, že ty ceny jsou tam podstatně vyšší a doprava, že je to zakoupeno v EU.. A ještě to bylo operativní.

hodnocení

A bylo to te´d někdy v poslední době? Co vím tak se to začíná řešit až teď i když už to mělo platit od července, byly s tím nějaké průtahy atd. Teď (myslím tím předchozí týdny) se ale proslýchá že už pošta rovnou vybírá celní poplatky. Jinak jsem tedy žil v naivní představě, že když najedu na režim CZ - CZ a objednbávám jen z CZ skladů, že už neřeším ani DPH ani clo ...

Já mám tuto zkušenost, proto to tak dělám. Proto to Aliexpress zřídil v EU aby to zjednodušil. Clo a DPH je pak v ceně. Je to přece poznat v ceně zboží...

hodnocení

Děkuji za zkušenost. Jak to prosím poznáte že je to v ceně zboží? Akorát je znát vyšší cena, ale že bych tam někde viděl vyloženě rozepsané že je v ceně i DPH to tam nikde nevidím ...

hodnocení

Už jsme to našel. Je tam nenápadná záložka Invoice (která tam dříve nebyla) . A tam je to rozepsáno včetně DPH a holandské DIČ.

Ale jen DPH, clo Aliexpres neřeší.

Rumíčku, clo se v tomto případě na ten nákup vůbec nevztahuje! A pro hiawata, vyřešné je pouze DPH, nikoliv Clo. Pozor na to. Ale Clo v tomto případě vůbec nehrozí. :)

hodnocení

Takže z rozsáhlé diskuze zde mi vyplývá, že clo a DPH neřeším při nákup z EU skladu a EU dodavatele. Co jsem se dočetl, tak v v částkách 22 - 150 EUR se musí podávat minimálně hlášení. Tedy potenciálně si můžu objednat rovnou z Číny do 150 EUR a (když Číňan odvede DPH) a sám si udělám celní prohlášení, tak další náklady také nebudou?

 

hodnocení

0x
avatar libor007
U padesáti doláčů žádné clo neplatíte. Dph zaplatíte už obchodníkovi a o nic se nestaráte. Z evropských skladů je zboží dost předražené oproti číně. Přeprava docela radikálně zrychlila, není čeho se bát.
hodnocení

Tedy toto podporuje moji původní teorii. Když jsem objednal z CZ skladu neřeším DPH ani CLO? Víte to na 100%?

hodnocení

A když mi ten Číňan ještě píše, že je na CZ skladu zboží vyprodáno a že mi ho pošle jinak "I will sent it bu YUN EXPRESS to avoiding the tax" , tak to mám asi problém že? Píše tam sice cosi o "avoiding tax", ale to se přece potom clení a dalším věcem nevyhnu, že? ...

libor007 - s poslední větou bych nesouhlasil. Dříve jsem nakupoval na Aliexpressu hodně a dodcí doba byla maximálně jeden měsíc, někdy i 14 dní. V poslední době jsem "zkušebně" objednal pouze pár drbných věcí a dodací lhůta byla skoro dva měsíce. A při nynějších vložených ojednávkách "do koše", mám u některých produktů už přímo udán termín až v polovině ledna příštího roku. Tedy rovněž až za dva měsíce.

Jinak dříve mé zkušenosti velmi dobré. Jak co se týká zboží (elektronika, ND pro elektro, obuv a pod.), tak i případných "sporů" a reklamací.

libor007 - také bych nesouhlasil s tím, že se dodací doba zkrátila. Spíš mám opačný dojem. Navíc se mi teď dvě zásilky po doručení do cílové země ztratily. Naštěstí peníze bez problému vráceny.

Mě teď visí jedna zásilka, ale třeba 6 mi přišlo v jednom balíku a poměrně rychle. Dobré je kupovat naráz, aby zásilky sloučili.

 

hodnocení

0x

Clo, v případě částky kterou uvádíte, NEPLATÍTE! DPH je už připočítaná v ceně, a to i v tom případě, že objednáte normálně z Číny. Normálně objednejte z Číny a nic navíc platit nebudete. Ale pro jistotu si pořádně přečtěte, co je u toho předmětu napsáno. Bývá to nahoře a je tam napsáno "tax included", to znamená, že DPH je už započítáno. Mají to tak už dneska úplně všichni prodejci na AliExpress. A rozhodně nepřistupujte na nějaké zaslání bez taxy. To se Vám nevyplatí, budete ji platit tady a budete platit ještě poště za vyřízení. Nerozumím ale tomu, proč jste s ním o tom začal vůbec diskutovat. Oni totiž nemají všechno zboží v Evropských skladech a u nás toho mají snad nejméně.

hodnocení

Zboží jsem zaplatil a objednal z distribuce z CZ skladu. On se ozval sám. že se omlouvá, že v CZ není skladem, ale že to pošle z Číny. Tak právě nevím, jestli na mě něco nezkouší ...

Akorát je mi divné, že když to obchodník v českém skladu neměl, tak jak jste to mohl objednat. To mi nejde trochu do hlavy, *co* protože já když hledám zboží skladem u nás, tak tam vidím na první pohled, jestli obchodník zboží v našem skladu má a dokonce tam vidím, kolik kusů tam má. Kdyby zboží v českém skladu neměl, tak i kdybych ho hodila do košíku, tak v momentě zaplacení se mi ukáže, že zboží nelze objednat. V tom případě se vrátím k nabídce a pokud to zboží nikdo jiný nemá, nebo mi vyhovuje cena tohoto prodejce, tak kliknu na objednání z Číny a pak normálně tu věc zaplatím. Já nad tímhle už vůbec nedumám, zbytečná ztráta času, a v případě českých skladů, i peněz. Vždycky je to z našich skladů dražší. To už je výhodnější objednat z Polska, přijde to rychle, a je to levnější než u nás.

Jestli jste klikl na odeslání z českého skladu i přesto, že obchodník u nás to zboží nemá, tak je normální, že se Vám ozval, protože on systémem AliExpressu dostal avízo a snaží se vyhovět Vám a nepřijít o objednávku. Na jeho stránkách se mu objevila Vaše objednávka, kterou ale nemůže odeslat ze skladu, kde ji fyzicky nemá. Proto Vám nabídl odeslání z Číny. Ono je to totiž tak, že by se obchod vůbec neuskutečnil. Vám by se částka vrátila zpátky na účet, nebo by vůbec neodešla a obchodník by neměl nic. Proto se snaží Vám vyhovět jinak. Věřte mi, že nemá vůbec v úmyslu Vás nějak podvést.

A o DPH už jsem psala a o Clu také.

hodnocení

Zboží je uvedeno skladem v CZ ještě i teď. Netuším proč Číňan píše, že skladem není, nemůže odeslat a proč to chce posílat z Číny. To je pro mě v tento moment méně praktické z časových důvodů i kvůli tomu, že bych měl minimálně řešit celní prohlášení ( viz celnička). Což u té varianty z EU skladu předpokládám jednak rychlejší dodání a také nemusím řešit obštrukce s celními poplatky. Kterým se tedy při posílání z Číny jak jsem pochopil nejspíš vyhnu, když si nahlášení udělám sám, ale je to práce navíc..

 

hodnocení

0x
Pod obrázky je uvedeno že cena obsahuje VAT, tj DPH.Posledni cca měsíc mi přišly 4 balíčky a nic jsem nedoplacel. Dnes 2 balicky- čelovky a opět bez jakéhokoliv doplatku.

Ano, je to tak. DPH je už připočítaná a clo se platí až když je cena předmětu kolem 150 Eur. A to se platí potom zvlášť a u nás a musí se zapojit a zaplatit k vyřízení pošta, pokud si člověk nedojede na celnici sám.

Suzymon - těch 150 eur a clo je fakt? Já objednávám většinou "produkty" za podstatně menší částky, ale nějak si nejsem jist, že ta Vámi uvedená částka pro clo, je takhle vysoká. Měl jsem dojem. že je to podstaně méně. To že je DPH započítáno v ceně, tomu rozumím, to se projevilo i v rozdílu cen oproti dřívějším. Ale pořád je zde výhodné nakupování.

Ano, informace o tom, kdy se platí clo, jsou snadno dostupné na internetu. :)

hodnocení

Tedy abych to laicky shrnul. Úplně v klidu jsem ve svém případě kdy mám fakturu od subjektu z EU a nakupuji z EU skladu.
Při nákupu z Číny když si pohlídám zaplacené DPH (VAT included u produktu) a částka nepřekročí 22 EUR, tak by to teoreticky mělo být ok. Ale když jsem po googlení narazil na tuto stránku, tam se zase píše že celní prohlášení se dělá vždy i pří částkách v rozmezí 22 -150 EUR. Tedy když si objednám v tomto rozmězí, nějaké obštrukce mě nejspíš čekají. Můžu si ale prohlášení udělat sám a tím mi odpadne celní poplatek za řízení poště. Je to tak?
podnikatel.cz/...

Limit 22 € byl zrušen. DPH platíš prodejci na Aliexpresu vždy, ať to pošle z jakkéhokoliv místa na planetě - i z CZ skladu.

hodnocení

Tedy abych si to pro sebe uzavřel :) V podstatě tedy jediné co si musím pohlídat v případě odesílání přímo z Číny je celní hlášení (když si potvrdím že DPH je součástí objednávky). A když si ho vyřídím tady, tak mi odpadnou i poplatky za celní zpracování u pošty a nic dalšího neplatím. celnicka.cz/... .

Přečetla jsem si ty informace v tom odkazu, který jste zaslal, "Podnikatel" a to co se tam píše, je zřejmě teorie onoho pisatele, který podle mne nikdy sám v Číně nekoupil ani sponku do vlasů a nemá vůbec žádné zkušenosti. :-D A takových pisálků je všude hodně a praxe lidí, kteří tam opravdu pořád nakupují, je úplně jiná. A s tím ochranným sklem na telefon, píše už naprosté hlouposti. *bzum* Ta totiž objednávám hodně často a ještě jsem se s ničím takovým nikdy nesetkala. Sklo přijde z Číny za pár korun a basta! Nic víc NIKDY neplatím. Nakonec to uvidíte sám, jestli jste to už objednal klasickým způsobem, tak uvidíte, že nic z toho co píše ten člověk, není pravda. DPH je v ceně, Clo platit nebudete a Českou poštu také ne.

D

hodnocení

Podle toho co píšou zde celnicka.cz/..., se celní prohlášení má podávat od 1.10. vždy. Nevím do jaké míry se to dodržovalo doteď a u jak velkých zásílek, každopádně ale přitvrzuje. Pošta rozváží zásilky a rovnou vybírá i celní poplatek - to jsem zaznamenal ve svém okolí.
Jde o to, že pokud se to dostane do celního řízení pošty už je tam poměrně velký poplatek cca 150,- i když se samotné clo neplatí. Co jsem pochopil z diskuze zde a zároveň vyčetl tak tomu předejdu tak, že si celní prohlášení udělám sám zde : celnicka.cz.
Dále zdroj zde, kde pošta vyloženě zmiňuje povinnost celního prohlášení i u malých zásilek, tedy předpokládám že se na to postupně najíždí a zpřísňuje
ceskaposta.cz/...

Nic z toho, co popisuje "celnička" jsem dosud nezaznamenala. Balíčky z Číny mi chodí bez přestání, jelikož objednávám i pro jiné lidi. Tudíž mám neustále na cestě tak kolem 20 objednávek, a každý týden mi něco přijde. Ceny objednávek jsou různé, a dosud se mi ještě ani jednou nestalo to, co se popisuje v tom článku. *co*

hodnocení

Díky za zkušenost. Já právě ve svém okolí mám už několik lidí, kterým se balíček "za dolar" v posledních týdnech pořádně prodražil právě o poplatky z celního řízení pošty. Nevím samozřejmě jestli si hlídali náležitosti, nicméně určitě se v tomto směru něco děje i u menších zásilek. Proto jsem obezřetný a raději zásilku nahlásit dopředu přes celničku než pak něco doplácet majlant :)

A co chcete na té "celničce" vlastně dopředu hlásit? Nerozumím. Tady také jedna rádkyně psala, že měla nějaké problémy, ale bohužel neodpověděla na otázku, jakého byly rázu, takže těžko soudit, nebo porozumět, co se vlastně stalo. A opravdu balíčky nízké ceny, nepodléhají žádnému poplatku navíc. Tak možná, že i ti známí Vám neřekli o co vlastně šlo.

hodnocení

Když si pozorně přečtete ty informace na celničce i u té pošty, tak je to tam celkem pěkně popsáno (viz odkazy výše). Tedy když shrnu instrukce zhruba takto: Číňan vyexpeduje balík, přidělené číslo zásilky (viz info v Aliexpressu) pak deklarujete a nahlásíte přes celničku. Tímto způsobem se celnice a pošta dozví, že jsem si to proclil sám a tudíž mě nebude zastupovat (a nebude mi clení účtovat) - jakmile zásilka projde přes hranice, dostane štempl "proclená"(případně si ještě celní úřad vyžádá doložení výše platby nebo něco takového). Pokud toto neudělám a zásilku pošta zachytí jako neproclenou, už mi tam naskakují poplatky od pošty za celní zpracování, což je cca od 150,- výše. Problém může být identifikace v celničce, protože přihlášení vyžaduje buď e-občanku nebo datovou schránku pro identifikaci osoby, která clení provádí. To pro mě nepředstavuje problém, mám jako občan komunikující s úřady v období koronaviru obojí.
Tedy takto by to mělo být. Třeba někdo doplní praktické zkušenosti.
Přidávám tedy sem do vlákna ještě jednou zdroje, kdyby to někoho dalšího zajímalo:
celnicka.cz/...
ceskaposta.cz/...

hodnocení

Jinak i z první věty vyplývá na odkazu u pošty vyplývá že clení musí proběhnout. Pozor, bavíme se stále o dovozu přímo z Číny. Dovoz z EU skladu jsme si už řekli, že tam se toto řešit nemusí.
Od 1. 10. 2021 platí novely zákonů o dani z přidané hodnoty a celního zákona. V praxi to znamená, že se DPH vybírá i u zásilek nízké hodnoty ze zemí mimo EU, které byly dříve osvobozeny od platby DPH a je nezbytné podat na všechny zásilky celní prohlášení.
Tedy opravdu bude nejspíš záležet na tom, odkud ta zásilka fyzicky odchází a od koho. Pokud bude v nějakém režimu, že už to má v EU skladu či nějak podobně vyřešené, tak se toto řešit nemusí.

mirazb - já zatím objednal nyní "zkušebně" na Alíku, přímo z Číny, dva produkty a byly oba za max. 10 dolarů. A přišlo sice až skoro za dva měsíce, ale neproclíval a neplatil jsem nic a proběhlo to vše jako dříve.

Ale já se právě bavím o dovozu přímo z Číny. V Evropských skladech neobjednávám, kromě Polska. Tam někdy objednám, když to potřebuji rychle, a nemůžu čekat třeba 3 týdny a u nich je to ještě vzhledem k ceně přijatelné. Ale platit nějakou věc minimálně dvakrát tolik, jenom proto, že ji má k dispozici i český sklad, který si nechá dokonce zaplatit "poštovné" dráž, než z toho Polska, tak to teda nejsem blázen, abych to dělala. *zed*To si raději počkám 3 týdny. Navíc toho je v českých skladech hodně málo. Vůbec nerozumím lidem, kteří objednávají u nás stejné zboží a platí za to dvakrát tolik. *zmateny* A Vy píšete o praktických zkušenostech, a ty Vám tady pořád opakuji. Objednávám z Číny objednávám v jednom kuse, objednávám dražší i levnější zboží, nikdy jsem nic nedoplácela, DPH už je připočítané ke každé objednávce od letošního roku a nechápu, jak někdo může nevědět, odkud mu zboží přijde, když to přece vidím u své objednávky a rozhodnu se já, odkud to chci poslat. Takovou otázku jsem také na těch stránkách "Časté dotazy" četla - "Jak poznám, že mi zásilka přijde ze země mimo EU?" *ee* To už pak už musejí být lidé, kteří snad vůbec nevědí na co klikají, nebo vůbec nic nechápou.

Od tohoto nového systému jsem nikdy nemusela nikoho kontaktovat, nic vyplňovat, nic navíc neplatit.

Vůbec nevím s čím mají lidé problém a proč musí platit nějaké poplatky navíc a ještě s tím mít nějaké vyřizování. *zmateny*

Teď nedávno jsem dokonce objednávala dvě pouzdra na mobil pro jednu zdejší rádkyni a kdybych to nechala poslat přímo na její adresu, tak by neplatila ani haléř navíc. Bohužel jsem si to uvědomila až pozdě, a já ji ta dvě pouzdra musela přeposlat naší poštou, protože přišla na mou adresu, takže mi chuděra zaplatila poštovné, protože jsem jí pak pouzdra přeposílala doporučeně. Ale rozhodně nic neplatila české poště za vyřízení DPH ani nic jiného. A ta pouzdra byla rozhodně dražší, než nějaká dolarová ochranná skla na mobil. Já Vám to dokázat nemohu, nebudu sem přece vkládat všechny své objednávky které mám momentálně na cestě. Takže jsem překvapená tím, co tady uvádíte. Já tyto zkušenosti NEMÁM! NIC NIKAM NEHLÁSÍM, NIC NEVYPLŇUJI. Balíčky chodí bez problémů a do této doby jsem nemusela dělat nic z toho, co se v těch článcích uvádí.

Nakoc i rádce "Bohumil" potvrzuje to, co tady pořád píšu.*uf*

A jelikož jsem si ještě trochu v těch podivných radách četla, tak jsem padla na tuto otázku: "Co mám dělat, když mi přišlo zboží na adresu domů, aniž by bylo procelno?" *haha* No tak to už je snad otázka přímo pro pitomce. A to co je tam přiloženo jako rada je toto: "Nejprve si ověřte skutečný stav. Je totiž možné, že celní procedury proběhly v jiném členském státě EU. Pošta k tomu uzavřela dohody s poštami jiných zemí v EU a vzájemně si zásilky vyměňují. Obdobně mohou postupovat i jiní dopravci, takže je třeba věc nejprve konzultovat právě s ním. Pokud z této konzultace vyplyne, že zboží skutečně nebylo procleno, je opět potřeba úzká součinnost s dopravcem. Když dané zboží ještě stále může být celnímu úřadu předloženo v původním stavu, lze podat celní prohlášení dodatečně. Pokud už nikoliv, měl by příslušné poplatky celní úřad vyměřit platebním výměrem, a to na základě žádosti dlužníka. Tímto dlužníkem bývá podle konkrétních okolností nejčastěji právě dopravce, který může zboží doručovat vždy až po jeho proclení."

Takovou "hámotu" jsem teda ještě nikde nečetla. Tak mně přijde domů zboží které nebylo procleno, nikdo po mně žádné clo nechce, ale já si nedám pokoj, a chci mermomocí nějaké clo platit, nebo chci aby ho platil ten dopravce, takže zboží zabalím do původního stavu, pošlu ho zpátky na celnici a budu po nich vyžadovat, aby bylo dodatečně vyměřeno clo! To už ani není k smíchu, to aby člověk přímo brečel nad takovou hovadinou. *bzum*

A tohle jsou informace z té "celničky". Tak to by ne fakt zajímalo, kdo to tam vlastně píše.

hodnocení

Celnička je server celní správy :). Myslet si o tom všem můžeme co chceme, stejně tak můžeme zkoušet co projde a co ne. Ovšem mě zajímá jak to má být správně a chci se tomu vyhnout. Tedy abych vyvrátil všechny dohady zde, oslovil jsem přímo Celní správu s dotazem. Není to tak černobílé, jak se zdá. Oficiální odpověď je:

"Pokud číslo zásilky z internetového serveru AliExpress končí znakem "F" bylo toto zboží na území EU vycleno ( v tomto případě zaplacena DPH) a není již tudíž třeba podávat celní prohlášení."

Tedy zásilky, které písmenem F nekončí se oficiálně CLÍT MUSEJÍ (resp podávat celní prohlášení, pokud nechcete platit poplatek za celní zastoupení atd). Pokud zásilky chodí a nikdo po vás nic nechce, zřejmě přišly už v procleném režimu. Tedy to si nejspíš aliexpress nějak nastavuje a řeší na své straně, aby tím nebyli zatěžováni zákazníci. Je akorát otázkou, jestli je to clení nyní řešeno u všech zásilek.

Ale třeba se zde ještě vyjádří někdo, kdo osobně to clo či celní poplatek platil a za jakých podmínek. Třeba se to týká jenom nějakého mezidobí, kdy se to odeslalo ještě ve starém režimu a přišlo v novém, nebylo uhrazeno DPH atd .. nevím. Laicky bych odhadoval, že tam kde bude u produktu uvedeno VAT included, tak je řešeno i clení a nemusím se tedy zabývat ani celním hlášením ...

Myslím si, že si to moc komplikujete. V pondělí mi přišlo několik balíčků zgrupovaných do dvou zásilek a dvou pytlů. Předtím jsem dostala sms zprávu tohoto znění: "Doplňte údaje k Vaší zásilce..., kterou očekáváme ze zahraničí. Proběhne u ní celní řízení." Zaslala mi to pošta a byl tam odkaz na "pošta online - celní řízení" a nějaký kód. Bylo to za celou dobu co v Číně nakupuji poprvé, kdy mi přišla takováto sms. Jelikož se jednalo o dvě objednávky, které přesahovaly 600 korun, tak jsem byla zvědavá, co se bude dít, ale nic jsem samozřejmě nepodnikala, protože jsem věděla že jsem DPH už zaplatila při nákupu, a při této ceně nemůže jít o placení Cla. Tu sms mám doteď v telefonu, přišla 17.11. V pondělí, teda 22.11. jsem obě zásilky bez problémů dostala spolu s jinými objednávkami. Jediné co po mně pošťák chtěl, byl podpis.

Schválně jsem si teď zkontrolovala všechny objednávky, které mám na cestě, je jich celkem 22 a u některých označení "F" je, u některých ne. Ale já vím, že to se může za pár dní změnit, podle toho jak to budou grupovat a jestli to budou zasílat jako hromadnou zásilku. Vůbec se tím nevzrušuji a nestresuji a rozhodně nepanikařím a nesnažím se to už předem řešit s nějakými úřady. ;) Ale tuhle zkušenost asi mají jenom ti, kteří objednávají běžně a bez přestání. Lidé, co objednají jednou za čas jednu věc se zřejmě bojí a pořád hledají nějaké informace, které jsou většinou dost zavádějící. Ten jeden pytel jsem ještě nevyhodila, posílám foto a je tam skutečně písmeno "F". Takže si myslím, že se lidé zbytečně stresují.

Clo a DPH z Číny

 

Špatně jsem se vyjádřila, mezi mými objednávkami byly také dvě, které přesahovaly 600 korun, ostatní byly levnější. Takže když jsem dostala tu sms, tak jsem nevěděla, kterou zásilku mají na mysli. Nakonec jsem dostala dva pytle, kde bylo v každém po několika balíčcích a mezi nima obě ty "drahé". A ještě k tomu dodám, že mi zboží naopak chodí daleko rychleji, než třeba před rokem. :) Takže žádné obavy, nic se navíc neplatí.

 

hodnocení

0x

Dnes mi došlo zboží, které jsem objednal 11.11.20021 a stálo 23,5 dolarů.
Bez žádných poplatků.

Jenže takový paradox, předemnou pan, který vyzvedávat balík(dohadoval se, že to mel být balík ZDARMA) také z Číny a musel doplatit asi za CLO 207kc, no ten se vztekal. Paní u přepážky mu vysvětlovala, že ona za to nemuze. Prostě jeho zásilka musela být proclena. Nepochopil to a paní na přepážce řekl at si balík strčí někam. Pako no

No bůhví, co si pán objednal a jak to myslel. Je bohužel hodně lidí, kteří bezhlavě objednávají, nic si nepřečtou a pletou si dojmy s pojmy. Balík zdarma, mohlo být také to, že neplatil čínskému prodejci poštovné, ale pokud objednal něco, co už spadalo svou cenou pod zaplacení Cla, tak je jasné, že clo musel zaplatit dodatečně a to nemá co dělat s "balíkem zdarma". ;) A nejhorší na tom je, že pak budou takoví lidé šířit úplně zmatečné informace. *zed*

Lidi jsou strašně hloupí, vidím to někdy v recenzích na AliExpressu. Teď nedávno jsem viděla, obchodník nabízí potravinářské barvy. Má deset odstínů a ke každému balení ještě dává štětec zdarma. Aby byla barva dobře vidět, tak je v nabídce u každého kelímku s tou barvou takový rybí ocas, který je tou barvou vymalován, aby byla barva dobře vidět. Navíc je výslovně v popisu napsáno, že zásilka se skládá pouze z kelímku s barvou a štětcem a že ten ocásek není součástí nabídky. No a já jsem v recenzích přesto četla stížnosti, že dostali pouze tu barvu a ten štětec, ale že nedostali ten rybí ocas, a že teda nejsou vůbec spokojení. *bzum* No a to jsou lidé, kteří neznají žádný jazyk a objednávají intuitivně, nebo nevím jak jinak si to vysvětlit. Já být tím prodejcem, tak se asi z takových zákazníků zcvoknu. :-D

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]