Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zajímavý rozdíl v ceně

Od: suzymon® odpovědí: 42 změna:

Dobrý den. Mnohokrát jsme zde diskutovali nákupy v Číně, jejich cenu a cenu poštovného. Všichni, kteří nakupujeme třeba na Aliexpressu, jsme se asi těšili, že až budou sklady i u nás, tak to nakupování bude pro nás Čechy výhodnější, protože ten sklad je přece v ČR, tak by to všechno mělo vyjít levněji. Ale omyl. Je tomu přesně NAOPAK.

Před chvilkou jsem hledala jedeno zboží, našla jsem a dokonce je i dostupný ve skladu v ČR. A nejenom v ČR, ale i v Polsku a samozřejmě v Číně. A tak jsem si rozklikla ceny, které Vám zde opíši.

cena předmětu je v Číně 227,23 Kč poštovné 64,44 Kč. Teda celkem 292 korun.

cena předmětu je v Polsku 229,29 Kč, poštovné 119,26 kč. Celkem 349 korun.

cena předmětu je v ČR 283,48 Kč a poštovné je 147,72 Kč. celkem 432 korun *poctar*

Podotýkám, že jde o jedno a to samé. A není to jenom jeden případ, ale je to tak VŽDY. Jak je teda možné, že nejdráž to vyjde pro Českého kupce právě ze skladu, který je v Čechách? Nejenom že je dražší ten předmět, ale platí se i nejdražší poštovné. *co*Kvůli čemu je ta věc a pošta z "domácího" skladu o tolik dražší? A na co se teda čeští správci takových skladů spoléhají? Že jsou Češi tak pitomí a že si nespočítají rozdíl? Proč bych objednávala proboha v Českém skladu, když už i z toho Polska to vyjde levněji, a mám to doma do týdne, někdy do 3 dnů. A teď to jde i z té Číny rychleji, nežli třeba před rokem. Maximálně čekám 3 neděle - měsíc, spíše přijdou dříve. Jsou výjimky, kdy se zboží toulá víc jak měsíc.

 

 

42 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

smode*
hodnocení

1x
Hezký den. Český sklad má samozřejmě české cenové podmínky a mj. i český skladník Jiří v něm musí ze své mzdy uživit svoji těhotnou Martinu s malým Jiříčkem, zatímco platí předražené české nájmy, předražené české potraviny a předražené české energie. Navíc Češi jsou na vysoké ceny zvyklí a tak není pro majitele firem jediný rozumný důvod proč by v ČR měli komukoliv prodávat cokoliv levněji. Tedy vůbec nic zajímavého nebo dokonce divného na těchto cenách nevidím. Spíše naopak - vše je zcela v pořádku.

 

hodnocení

1x

Cena zboží je dražší, protože čínský e-shop musel zaplatit DPH při dovozu do českého skladu a vy to už tak nemusíte řešit. Zanedlouho (nevím kdy, ale je to už schváleno) se už bude muset platit DPH na jakoukoli zásilku ze zemí mimo EU. Do teď tam měli limit pro osvobození zboží od DPH do 20€ nebo 20$. + nad 200€ nebo 200$ CLO. Čína měla ale ve zvyku vždy podhodnocovat zásilky a tak se vám mohlo stát že jste neplatila DPH i u zásilek s větší cenou jak 20€. Pokud jste ale byla donucena platit DPH, tak si česká pošta ještě nechala zaplatit výpalné 200Kč za to, že DPH a CLO vyřídí za vás a pak vám jej naúčtují. Pokud jste s tím nesouhlasila, tak vám jen oznámili že si to můžete vyřídit sami na celnici v Praze.

Cena poštovného je vyšší, protože je zde v česku dražší, oproti čínskému poštovnému.

Za mne tedy jednoznačně nejlevněji vychází podle nových pravidel, objednávat zboží z nějakého skladu v EU kde je nejlepší cena. Nemusí to být nutně česko.

hodnocení

To je pravda, že dříve stačilo napsat obchodníkovi, aby dal na balíček cenu pod 20$ a DPH se neplatilo. Ale někdy se to nepovedlo a celníci balíček vyhmátli a pak se dělo to, co popisujete. jenomže od té doby, co proběhla ta změna placením DPH a už se tato taxa musí platit u každého zboží a nezáleží na tom, jestli stojí 20 $, nebo 3$, prostě DPH je automaticky už připočítáno v té ceně. Tím se ale stalo, že se také ceny o něco zvedly, ale to je všechno. Nikdo ničím nemusí poštu pověřovat a nic navíc už platit nemusí. A před několika měsíci právě s tímhle strašili, že všechny zásilky, i ty levné musí za ně vyřizovat pošta, protože se DPH bude platit až tady a mnoho lidí se leklo a přestalo nakupovat. Já jsem nepřestala nikdy, takže vím že se tyto informace na pravdě nezakládaly. Jsem přece obyčejný kupující a určitě nemám žádná privilegia, která by mi udělila pošta, nebo čínský obchodník a osvobodili by mne od nějakých poplatků, které by ostatní lidé platit museli. :-D

Důvod je trošku jiný.. nevím jestli to ale správně popíšu. Pochopil jsem to tak, že uzákonili to snížení limitu pro výběr DPH od nějakého datumu, ale do toho data nestihli naši zákonodárci určit jak se bude to DPH vybírat. Nebo jakási podobná formalita. Takže celnící přestali vybírat DPH úplně u těch malých zásilek a čeká se na nějaký ten dodatek, nebo nevelu zákona, či co. Jakmile tohle vláda pořeší, tak to placení může naběhnout celkem rychle.

Edit: tak prý se čeká už jen na podpis prezidenta... to se tedy mohou dost načekat :))

 

kami123
hodnocení

0x

Já už z číny dloho nic nekupoval , ale dle tvého ceníku bych bral z čr. Odpadne tím pro mne případně danění, čekání, riziko ztráty.

Nevím kde je problém ale mne st oho ztrácelo dost (bral jsem hlavně ebay)

.

Ne že bych někdy něco reklamoval, ale zajímalo by mne, kam by se musel posílat reklamovaný výrobek pro případ nákupu z čr. Pro někoho by to mohlo být i užitečné.

hodnocení

Ale já žádné daně navíc neplatím, a riziko ztráty není žádným rizikem, protože když se zboží ztratí, dostanu vždy peníze zpátky. A případnou reklamaci si vyřídím snadno přímo s čínským prodejcem. V čechách jsem teda ještě neobjednávala, protože nejsem "jouda", ale podle mne ta reklamace bude probíhat stejně, jako když posílají přímo od nich, protože i když to jde z českého skladu, tak se pořád komunikuje a nakupuje u obchodníka se sídlem v Číně. Jednou se mi stalo, že byl problém se zásilkou z polského skladu. Poláci ji poslali do Ruska, místo do ČR a tam se ztratila. Peníze jsem dostala zpátky přes službu AliExpress, a po komunikaci s prodejcem v Číně. A tenkrát se jednalo o předmět, který přesáhl tisícovku. A pokud se jedná o zboží, které je v řádu stokorun, tak i když musíte reklamovat, protože to třeba nefunguje, nebo to není přesně podle popisu, tak v 99% nechtějí posílat nic zpátky, ale vždy nabídnou třeba 50% slevy, nebo dokonce dostanu částku zpátky v plné hodnotě, bez nějakého dlouhého dohadování.

kami123

Pro mne nemá cenu, abych se zbožím nízké ceny zabýval reklamací.

Navíc veřím, že prodejce je v tom nevinně a zboží opravdu odeslal a je proti mým zásadám žádat náhradu od něj.

Vzhledem k procentu ztrát mám dokonce podezření na ztráty v rámci lokální pošty, ale to člověk může těžko dokázat.

Není to tedy sice rizikem pro tebe, pro mne ale ano.

Podmínky ali neznám, ale u ebay jsou psaná pravidla celkem jiná než si lidé myslí na základě reklamy. Záruky jsou celkem omezené.

Proto si své úsilí šetřím na řešení problémů ve větších hodnotách.

Nejvíc jsem zatím kupoval za cca 70000kč bez daní. Ty dražší bývají naštěstí spolehlivější a člověk i pečlivěji vybírá.

Zboží posílané z číny ti chodí už zdaněné? za stejnou cenu co je na stránkách? Pochybuji.

kami123

Teď jsem se díval na odkaz od Riva 14:42 a ke "zdanění ceny" dochází automaticky po zadání destinace odběru.

hodnocení

Nepochybuj, já nemám ve zvyku si vymýšlet, co bych z toho asi tak měla? A ano, chodí mi už zdaněné. Nemluvím o clu, ale o DPH. Takže ty ceny které jsem nahoře uvedla, jsou konečné! DPH je už připočítáno při nákupu. Nic navíc se neplatí. A clo se přece platí pouze v tom případě, že ta věc stála víc jak 150 Euro. ;) No a podmínky nákupu na AliExpress, jsou samozřejmě také podrobně vysvětlené, stačí číst. :)

hodnocení

No a na odkazu od "riva" máte jasně potvrzené, že to co říkám je pravda. "Prix TVA incluse", TVA je u nás DPH a to zboží na odkazu má tu cenu včetně DPH. TVA - taxe sur la valeur ajoutée francouzsky a anglicky je to VAT value added tax. Tak nevím, proč mi nevěříte. A nikam destinaci odběru už zadávat nemusím, je to jasné z mého účtu, že objednávám z Čech. Nebo vůbec nerozumím o čem Vy mluvíte. Prostě jakmile objednám je hotovo a je to cena, kterou já vidím. Nic se pak v Čechách navíc neplatí. *uf*

kami123

Je mi to jasné. Už jsem proto dodatečně napsal kde je zakopaný pes onoho zdanění. Mají to vymyšleno celkem dobře. Dříve to nebylo.

Ty už vidíš cenu přepočítanou, zkreslenou o poplatky na zdanění. Tedy v tomto rozdíl neregistruješ.

Pokud budeš přistupovat z jiného počítače nepřihlášena uvídíš cenu jinou.

 

hodnocení

0x
avatar boba

Já čekám dva měsíce na zásilku, kterou směrovali přes Itálii, nevím proč. Zaseklo se to, že mám u objednávky, že už je to v ČR a nic.

hodnocení

Informujte o tom v poště toho prodejce a požádejte ho, aby zásilku urgoval. Vy ji urgovat nemůžete, protože dokud ji nedostanete fyzicky do rukou, patří pořád tomu prodejci. Jedině ten může urgovat a zásilku hledat, jelikož jenom on ví jakým systémem ji zasílal. Většinou ale na hledání kašlou a odpoví, že máte být trpělivá, že ji určitě dostanete, což je ve většině případech pravda, ale i přesto doporučuji sledovat pečlivě, kdy Vám vyprší ochranná lhůta, abyste mohla žádat peníze zpátky a v tom případě do důvodů proč chci peníze zpátky, uvedu, že jsem prodejce o problémech se zásilkou informovala. To, že máte u objednávky napsáno, že už je v ČR, už není v dněšní době relevantní, já to tak mám teď skoro u všech objednávek a přesto vím, že v ČR stopro není. Oni mají teď úplně jiný systém v zasíláním a sledování, a pokud zasílají z Číny, tak jakmile zásilka dorazí do EU, pro ně to znamená, že už je na místě určení. ;) A je fuk, jestli je to Praha, Budapešt, Miláno, nebo Brusel a tak dál. Ale do Čech to chodí většinou přes tu Budapešť, nebo Brusel. Proto každou věc pozorně hlídám a vůbec už se nad tím nepozastavuji. Za tu dobu už jsem si na to zvykla, protože tahle změna nastala už před víc jak rokem.

12.11.21 14:39

Díky suzy:)

 

krtek6
hodnocení

0x

Protože pošta a jeho doprava není dotovaná státem jak v případě číny...čína všechny tyhle věci dotuje tak se tam jede na kvantitu

Když to dotuje ta ošklivá Čína - proč ne i ČR?

krtek6

protože tady se jen bere...nedává

 

hodnocení

0x
Jde přece o to,aby na tom někdo vydělal..A v Čechách chce vydělávat každý.Nic jiného v tom nehledejte

 

riva
hodnocení

0x

Je na prodejci, jakou cenu si z jednotlivých skladů stanoví. U jiného to vyjde z Německa levněji než z Číny:

aliexpress.com/...

hodnocení

Prodejce z Číny to prodává levněji, ale má tam vysokou cenu poštovného. Z Německa je pošta zdarma a proto to vyjde levněji. A to je přesně to, o čem mluvím. Já bych třeba hledala dál a určitě bych našla v Číně prodejce, který prodává to samé zboží, ale má poštu levnější, nebo zasílá zdarma. Tady to v přepočtu vyjde s tím poštovným o 1,680 korun dráž z té Číny, ale to neznamená že to musím koupit zrovna u něho. Určitě to není jediný prodejce, který toto zboží prodává. Stačí hledat jiného. ;)

kami123

Nevím jak na Ali, ale na Ebay vůbec nemá cenu přemýšlet zvlášť nad cenou zboží a dopravy. Důležitý je vždy součet.

Pravidelně tam vidím zboží téměř zdarma, ale je to předražené kvůli vysoké dopravě.

Tam kde člověk počítá s možností reklamace je samozřejmě lepší poštovné nižší.

hodnocení

Když něco kupuji, tak nepřemýšlím o tom, že bych ho možná musela reklamovat a možná dokonce vracet. To by zase nebavilo mne. Na Ebay jsem se dívala a zboží je tam předražené. Mám možnost srovnávání se stejným sortimentem na Aliexpress. A na námitku, že na Ebay to bude kvalitnější odpovídám, že tomu zase vůbec nevěřím já. :)

kami123

Já ebay nijak nechválím, spíše si myslím, že ali bude dnes lepší. Kvalita bude stejná, jsou tam ty samé věci, určitě i prodejci a cena je vidět hned, podle sotimentu který sleduji, tak je to taky podobné.

Pro ali hraje pro mne roli rychlejší pošta a to jednodušší danění.

Ale jak jsem psal, tak už nějakou dobu jsem nic nepotřeboval objednávat.

Pokud koupím věc dohromady za 1110 a poštovné bude 1100, dojde mi nefunkční , tak mi při reklamaci vrátí prodejce kolik peněz?

hodnocení

Pokud za věc zaplatíte 1,100 korun a ta věc bude prokazatelně nefunkční, tak samozřejmě dostanete zpátky 1,100 korun. nebo pokud Vám nebude doručena a někde se prokazatelně ztratí, tak je to to samé. Mně se to stalo s nádobou na sous - vide vaření. Ta stála kolem 12 stovek a peníze mi bez remcání přišly zpátky. Pokud je věc poškozená, tak stačí odeslat foto, pokud je nefunkční a ta závada je možná nahrát na video a můžete dokázat, že opravdu nefunguje, tak dostanete peníze také zpátky. V některých případech chce prodejce poslat tu věc zpátky, ale to se stává velmi málokdy. Většinou nabídne nějaké odškodnění, třeba vrácení 50%, nebo víc, a tu věc zpátky ani nechce. Ale musíte s nima samozřejmě komunikovat. nedávno se mi stalo, že jeden můj známý, který má rád luxusní věci, chtěl, abych mu objednala kryt na telefon z pravé krokodýlí kůže. Ten kryt stál kolem 25 $, což je docela dost. pouzdro přišlo, bylo krásné, ale bohužel se obchodník spletl a poslal na jiný typ telefonu. Sice pasovalo, ale ten dotyčný nemohl používat fotoaparát, protože tam nebyl ten výřez. Vyfotila jsem to otevřela spor a žádala jsem polovinu ceny zpátky. No a prodejce mi napsal, že když uzavřu spor a dám mu dobré hodnocení, tak mi pošle to správné pouzdro úplně zadarmo a to nesprávné, že zpátky nechce. Byl to risk, protože pak bych už samozřejmě žádný spor otevřít nemohla a kamarád by o 25$ přišel. Tak jsem mu řekla, ať se rozhodně sám. On mi tenkrát řekl, ať to teda risknu, že i kdyby to špatně dopadlo, tak má na to pouzdro kupce a že bychom pak teda objednali to správné znova. Udělala jsem to, spor zavřela a prodejce mi poslal specielní links, kde byla cena toho krokodýlího krytu upravená na půl dolaru. Já teda měla obavy a moc jsem nevěřila, že přijde opravdu to originál pouzdo a fakt přišlo. :) Ale tohle byl opravdu výjimečný prodejce a také měl samá kladná hodnocení.

kami123

Tedy tvrdíš, že když udělám objednávku u ali za 1110Kč a cena zboží je deklarována 10Kč plus k tomu 1100Kč za dopravu a zboží budu nucen reklamovat, tak mi prodejce musí vrátit celkovou částku 1110Kč?

Kami123, dobrá pastička. Jsem se musel vrátit zpět a znovu si to přečíst...*smich*

hodnocení

No já teda nevím o jaké "pastičce" je tady řeč. A hlavně! Nic kategoricky netvrdím! Popisuji vlastní zkušenosti. Napsala jsem, že pokud zboží stálo 1,100 korun a poštovné dalších 1. 100 korun, tak vám bude v případě, že dokážete, že je zboží vadné, vráceno 1.100 korun ale ne poštovné. A který blbec by platil takovou cenu za poštovné, to teda nevím. Já teda určitě ne. Pokud koupíte věc za desetikorunu a za poštovné zaplatíte několikanásobnou cenu, tak vám to nemyslí, *bzum* protože v případě nefunkčního zboží, dostanete zpátky 10 korun. Nevím, co je na tom nepochopitelného. A jestli se mne snažíte zahnat nějakým způsobem "do kouta", tak to už nechápu tuplem, protože já jsem starý dobrák a vždycky se snažím lidem dle svých možností a zkušeností dobře poradit, a od Vás je docela překvapivé, že sám o svých zkušenostech mluvit nemůžete, protože žádné nemáte, a jediné co Vás teda asi baví je, zkoušet mne nějak na něčem nachytat. Já už jsem stará a svůj charakter nepředělám a ani nechci, ale kdybych byla mladá a zpozorovala bych takové jednání od jiných lidí, tak víte co bych udělala? No jednoduše bych se na takové lidi vy.rala ;). Nakonec co mi je do toho, že pak ten někdo bude brečet a ptát se, jak z nějaké šlamastiky ven, když je takový frajer a dobře míněné rady jsou mu pro legraci. Ale docela Vás chápu, nejste jediný, bohužel. A proto tady je tolik lidí nepoučitelných, kteří nakupují bezhlavě v různých podvodných e-shopech, nebo zoufale hledají "práci na doma", třeba kompletováním propisek, nebo letáků do obálek, a ještě těm podvodníkům zaplatí, nebo těm,co si nepřečtou obchodní podmínky nějakých seznamek a pak brečí, že jim jsou strhávávány peníze z účtu a tak dál.

 

liska5
hodnocení

0x

Prohlížela jsem si opakovaně zajímavé flanelové povlečení. Cena 599,- na jednu postel. Pořád na mne moc, tak jsem hledala dál něco podobného. Když jsem se vrátila k tomu původnímu, tak u něj byla u téhož prodejce cena 499,-. To už jsem váhala...Ten se podbízel dál reklamami s flanelovým povlečením ...Vrátila jsem se do lůžkovin onoho prodejce za pár dní. Avizoval vánoční akci. A ejhle, to moje vyhlédnuté povlečení za 399,-. A mám ho! Normálně internetové smlouvání *alene**smich*

hodnocení

Ale to je zřejmě e-shop český, ne? A Vy jste tam opravdu "ústně" smlouvala cenu, nebo jste jenom prostě čekala a najednou jste viděla, že to povlečení jednoduše zlevnili?

liska5

Suzy, po zkušenostech s čínským flanelem, co žmolkoval, jsem šla po českém výrobci. To smlouvání jsem měla dát do uvozovek. To jen tak vypadalo, když jsem nakoukla a už si mne zmapovali, vrátila jsem se, a už bylo jasné, že sledují, po čem jdu a že opakovaně vzdávám. Až zkusili shodit cenu, tak mne lapili. Dobře mi tak :-D

Jo a poštovné zdarma, když jsem nakoupila přes limit 1100,- /ještě další věci/. Tak jen dobírku 39,- zaplatím. Nerada platím předem. Pěkně z ruky do ruky.

kami123

"...A mám ho! Normálně internetové smlouvání "

*smich*

 

hodnocení

0x
avatar libor007
Doteď ste všichni nakupovali v číně s tím, že to šlo i čtvrt roku bez trackingu a nikdo se nad tím nepozastavil. U věcí nad 22€ se každý klepal, aby to nechytla celnice a neprodražily to poplatky. Českým nevýhodným skladem bych se nyní zabýval, pokud bych se chtěl vyhnout celnímu řízení, nebo echt spěchal. Jenže dnes je to do 150€ jen s dph, které zaplatím pohodlně už při nákupu a nic neřeším. Zásilky chodí běžně do 14dní, jsou často sloučené do jedné(teď mi přišlo 6 naráz). Dokonce už i pošta volala, že mi veze balík, což nebylo dříve myslitelné. Takže milá suzy, objednávejte v klidu v číně a neláteřte, zkrátíte si zbytečně život :)
hodnocení

Libore, vždyť já neláteřím, já jsem osobně navýsost spokojená. Ale přišlo mi to hodně divné, že z českého skladu je to dražší, nežli z Číny a divila jsem se, jak si to u nás mohou dovolit, když přece každý snad umí číst a trochu počítat. Ale jak vidím podle některých odpovědí, tak jsem se docela mýlila, a je u nás jak je vidět pořád dost lidí, kteří klidně zaplatí vyšší cenu, a tomuto fenomenu dost dobře nerozumím. *co*A v Číně objednávám samozřejmě vesele dál. :)

hodnocení

Ale jak tak nad touto vlastností Čechů tady přemýšlím, tak se přestávám divit tomu, že je u nás všechno dražší a i horší kvality to nejenom potraviny, než v sousedních státech. Tady si to lidé nechají líbit a platí. A nejenom to, ještě dostanou vynadáno ti, kteří mají snahu na tu skutečnost poukázat. Jsem také Češka, a jsem patriot, ale to neznamená, že jsem trouba a nechám se okrádat jiným Čechem, když teda zrovna nemusím. ;)

 

jendad
hodnocení

0x

Je to jednoduché . Malý omezený trh má vysoké náklady. Nás je jen 10 milionu a tedy je nízká konkurence . Kdyby nás třeba bylo 30x více jako američanu , tak prodejci mají větší obrat a náklady mohou rozpustit do více výrobku . Jak píši , problémem je kurs , řeč (přeložit) a místní normy.

Obvyklé vysvětlení. Ale opět žvást.

jendad

Jaký žvást? Když máte v dědině jednu prodejnu , tak ta toho moc neprodá . Když ale naopak máte velkej kšeft u města , tak stáhne kupující z města a z více dědin a má velký obrat . Muže pak jít z cenami níž .

Stejné je to u všeho zboží . Když se podívám na německý eshop , tak mají obrovský výběr , drahé i laciné výrobky . Jenže k nám nedodává (zasílá jen v německu) , za další chce eura . A vše je v němčině . Evropská unie je sice jeden trh , ale u služeb to neplatí. Spíše je výhodná pro korporace , aby jezdili kamiony a konkurence pro zákazníka je fuj. V evropě nikdy neznikne amazon či alibaba . Každý stát si hraje na svém písečku.

Jaký malý trh? 500 milionů je málo?

 

 

hodnocení

0x

Taky jsem si toho všimla. Proto i nadále vše z Číny. Mě teď spíš "naštvalo" , že ali inzeroval, že bude mít 11.11. a 12.11. velký slevy, prý až 70%. Měla jsem vyhlídnutou kabelku a místo slevy aspoň 10% byla ještě dražší :( .

Z českýho skladu jsem nakupovala jen jednou a to před 1,5 rokem roušky. Byla to tehdy velmi výhodná koupě.

Jestli byly slevy 10%, tak se do "až 70%" přeci vlezli. Není co vytýkat. My zkušenější víme, že před těmito akcemi se zdražuje, aby se pak se slávou jakože slevnilo.

Já měla v košíku kabelku nachystanou s tím, že ji zaplatím až naskočí sleva. Sleva nenaskočila, zdražili ji. Nic se mezitím nedělo.

hodnocení

M123, protože je to tak, jak píše "libor". Kdysi to pravda byla, a opravdu se v ten den dalo výhodně nakoupit. Ale to bylo tak před pěti lety. Ono je to totiž tak, že ne každý prodejce své zboží chce slevit, proto jste tu kabelku naopak našla s ještě vyšší cenou. Možná, že cena kabelky o půl $ klesla, ale mohla tam být zase připočítána cena poštovného, která ve finále tu kabelku ještě podražila. Nebo ten prodejce slevy neposkytuje. Ona to totiž není žádná povinnost, každý prodejce si rozhoduje sám za sebe. Ale mohla jste tu samou kabelku hledat u jiných prodejců, a podle mne byste ji našla u jiného prodejce s výhodnější cenou. Já to teda tak dělám. Ale musíte také dávat pozor, jaké má ten "levnější" prodejce hodnocení, na tom také velmi záleží.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]