Nejste přihlášen/a.
Dobrý den
jsem stavební inženýr a lidé se na mě obrací s žádostí o radu či o stavební dozor. Jenže se bojím brát si peníze bez oprávnění. Jsem ale v důchodovém věku, co myslíte, má to smysl? Co budu všechno potřebovat.
Děkuji Pavel
Dobrý den pane inženýre,
Proč byste to považoval jako příjem peněz bez oprávnění? Považujte to za PŘÍLEŽITOSNÝ PŘÍJEM. Ušetříte si mnoho nepříjemností a starostí.
Pouze pokud to bude soustavná činnost (víc jak 3 za rok) potom bych uvažoval o zřízení nějaké VÁZANÉ ŽIVNOSTI. Klidně pak napište do vnitřní pošty, pohledejte diplom a nějaké pracovní smlouvy, že jste ten inženýring skutečně vykovával, vyplnit jednotný registační formulář a kdykoli to zařídíme.
Pokud to ale bude vázaná živnost, potom bude potřebovat autorizaci a pojištění ČKAIT. A v tom ohledu nevím jak je na tom, protože autorizační razítko se po skončení činnosti (odchodu do důchodu) vrací a pojištění se pak logicky také neplatí.
@bz - prosím o doplnění, kde se dočtu, že práce vykonaná 3 x a více za rok je považována na soustavnou činnost. Děkuji za odpověď.
Vy to všechno hrozně komplikujete.
Myslím že pro potřeby tazatele - fakturace a roli obyčejnýho běhače po stavbě a kontrolora co ukroši zrovna na stavbě tvoří, aby stavebník se pak celkého díly nezděsil stačí Inženýrská činnost ve výstavbě, známá též jako "inženýring", která byla do okamžiku účinnosti novely živnostenského zákona č. 130/2008 Sb. uvedena v příloze č. 4 k živnostenskému zákonu pod názvem "Inženýrská činnost v investiční výstavbě".
Nově se to jmenuje: "Poradenská a konzultační činnost, zpracování odborných studií a posudků". Jedná se o tzv. živnost volnou.
Navíc podle toho co čtu, tak pán to asi už dělá a věnuje se tomu a zkontrolovat Mistry zedníky, jestli koupili správné lepidlo na dlažbu asi bude umět.
Ti ukrajinci taky přece nebudou všichni zadníci, ale jak víme třeba i operátor atomové elektrárny, který má v přepočtu 5.000,-Kč / měsíčně tak jde makat k nám k lopatě.