Nejste přihlášen/a.
Ozvala se mi Generali Česká pojišťovna, že by se mnou chtěla projít současné nastavení původní staré pojistné smlouvy na naši nemovitost- chatu. Jejich argumentace je, že je nutné mít aktuální pojištění, vzhledem k postupnému nárůstu cen na výstavbu nemovitostí. Po přečtení mé původně sjednané pojistné smlouvy, která byla sjednána na dobu neurčitou v roce 1997, s tehdy ještě Českou pojišťovnou a.s., jsem zjistil, že v naší původní smlouvě není nijak definována ani hodnota nemovitosti, ani žádná pojistná částka. Je zde pouze uveden druh stavby, rok postavení, zastavěná plocha, + sklep, + podkroví, a závěrem nějaké tab.číslo "3" , označení "C" a rizikový kód "1140". Zajímalo by mne tedy, na základě čeho a v jaké výši by bylo realizováno případné "plnění" pojistné smlouvy v případě poškození objektu. A z toho pak rovněž vyplývá můj další dotaz zda je nutné nějak "upravovat", resp. "aktualizovat" původní pojistnou smlouvu, na základě výše uvedené argumentace pojišťovny, aby bylo zajištěno pojistné plnění v dostaečné výši , nebo je to jenom, z jejich strany, pokus o změnu pojistné smlouvy za účelem jejich zvýhodnění a navýšení platby za pojistku. Díky za reakce.
Dobrý den.
Pojišťovna má právo pojistné navýšit nějakou "indexací" - tj. ponecháte si původní smlouvu, pokud budete akceptovat navýšení pojistného. Původní pojistky bývaly na "cenu obvyklou" či "obecnou" - takže žádné limity neměly. Proto jsou tyto smlouvy naprosto nejlepší. Každá nová má extra podmínky a připojištěná rizika různě specifikovaná.
Pojišťovna může i vypovědět tuto pojistku v rámci podmínek. Nicméně dokud ji sama nevypoví, neseženete si lepší pojištění za menší peníze.
Už u nich nepracuju dobrých 15 let, ale co jsem dělal pojištováka, taxátora a nakonec likvidátora, tak plnění bylo v částkách aktuálních k době poškození bez limitu a ihned po události tuto pojistku pojišťovna vypověděla. Nicméně těch pojistek je spousta různých typů a nejsem si jist, jaké podmínky máte zrovna u vaší smlouvy.
Pokud máte nějakého opravdu dobrého známého pojišťováka u ČP, proberte s ním jeho zkušenosti z likvidací. Z popisu historie smlouvy podpořeného i těmi částkami a indexací jsem přesvědčen, že to je dle mého popisu. Ale nemohu se za to zaručit.
nemá...když nechci nic zvýšit tak mi také nic zvyšovat nebudou...ale musím počítat s tím, že v případě vyplácení dostanu méně
jmlc - chápu že během určité doby se provádí navýšení pojistného. I nám už bylo, z původních cca 1140,- Kč, zvýšeno před několika lety, na nějakých 1450,- Kč. A rozumím i tomu, že toto má pouze dvě řešení, buďto navýšení akceptovat, nebo odstoupit od smlouvy. Ale právě mi jde o to, jak je, v případě původní pojistky na Vámi uvedenou "cenu obvyklou", provedena pojistná úhrada. Podle mne by měla být úhrada na "ceny obvyklé" v době pojistné události a to bez nějakého maximálního limitu. A případně asi možná snížena o nějakou časovou amortizaci. Proto se, v této smlouvě, zřejmě uvádělo i datum výstavby. Nebo ne? Pokud se tedy uzavře nová smlouva, v níž se pak již jedná o přímo stanovenou cenu pojištěného rizika - respektive konkrétní pojistnou hodnotu objektu, tak od ní by se pak odvíjela i vlastní úhrada v případě pojistné události. A tato stanovená "pojistná hodnota" je v tomto případě limitem maximální úhrady pojistné události. No a v tom případě je pak zřejmě vhodné, vzhledem k nárůstu cen, pojistku aktualizovat. Rozumím tomu dobře?
jenda22 - O toto jim zřejmě jde. Stanovit limit maximálního plnění (což v původních pojistkách nebylo) a na tomto základě pak i zvýšit (podstatně) pojistné. Asi je rovněž "pošlu do háje". Případné rámcové zvýšení pojistného u stávající smlouvy budu asi nucen respektovat, ale výhodu "ceny obvyklé" se budu snažit udržet.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.