Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Internetový obchod odmítá vrátit peníze

Od: maya123 odpovědí: 20 změna:
Ahojte,
Cca 14 dní zpět jsem si objednala bundu z internetového obchodu Bonky.cz. platbu jsem provedla převodem, ale po několika dnech mi přišla zpráva, že stále čekají na finance, zapomela jsem u platby uvést variabilní symbol. Napsala jsem tedy na jejich email, že prosím o dohledání platby a přiložila potvrzení o platbě. Nikdo na ty emaily nereagoval. Napsala jsem tedy žádost o vrácení těchto financí a opět poslala potvrzení o platbě, ale zase nikdo nereaguje a telefonní číslo nemají. Chci se tedy zeptat jestli se dá tahle situace nějak vyřešit?

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

tm
hodnocení

3x

No tak hlavně bych neobjednával v obchodě, který nemá ani telefonní číslo... komu není rady, tomu není pomoci...

 

bz*
hodnocení

2x

bych zkusil Černé ovce.

Podívejte,

1. když si teda někdy chci něco objednat přes internetový obchod, tak 1. věc kterou udělám je ta, že si otevřu ARES a zadám tam obec a číslo.

V tomto případě jde o čísla 500052 a číslo 716. Pokud mně jako v tomto případě vyběhne, že na uvedené adrese Praha 1 Rybná 716/24 je firem víc jak 1000 (s.r.o. ček), tak tam nic neobjednávám.

2. když už teda musím ušetřit tu stovku, tak si tam zajedu sám a sám si zboží osobně vyzvednu !

Tím nemyslím do Číny, objednám si tam, kde je sklad v mém městě.

Vy totiž nevíte, jak se řidiči různých dodávkových firem k Vašemu zboží CHOVAJÍ. Rozbitá televize a soudy ...

A tak autobaterie, kterou jsem si kdysi přes dodávkovou autodopravu koupil, po nějaké době odešla. Reklamace zamítnutá s tím, že baterie po nárazu ( s baterií někdo asi hodil o zem, nebo někomu spadla )

Pneumatiky, které jsem si kdysi (já) BLBEC objednal, přišly 2 staré 4 roky, jedna stará1,5 roku a ta třetí byla nová.

3. mají účet u Fia, napište jim do banky, že vás OKRADLI a že prosíte o dohledání platby pro připojení k podání hromadného trestního oznámení. oni jistě takových případů tam budou mít více.

Děkuji za takové služby zásilkových společností a děkuji vládě, že umožnila, že na ploše místnosti na Praze 1, Rybná umožní zápis více jak 1000 sídel společností tak, aby se nikdo nikoho nedohledal či s.r.o. s ručením jedné koruny ...

Ano, v jednom s Vámi naprosto souhlasím. Problém je v tom, že lidi z 90 % nikdy nečtou obchodní podmínky předem, nepátrají po tom, komu vlastně své peníze posílají. Nikdy se před nákupem neinformují o tom, jaké má ten obchod ohlasy u spotřebitelů. To udělají vždycky až poté, kdy vyvstanou problémy. Ale podle mne v tomto případě "Černé ovce" nepomohou. Už to totiž bylo tolikrát vysvětlováno, dokonce i u nich, že existují tihle překupníci, kteří jsou naprosto nedůvěryhodní a že se dají ty informace snadno vyhledat na internetu před nákupem, takže se nebudou pořád opakovat. Jenomže lidem se to nechce ani hledat a ani číst *nevi*.

 

hodnocení

1x

Tak jsem se znova podívala, jaké máte možnosti. Mají tam online zákaznickou podporu. Tam jsem našla co dělat v případě že jsem zaplatila a přesto mi chodí emaily se žádostí o zaplacení. Když jsem na to klikla, tak je tam napsáno, abych zadala číslo své objednávky, což je současně ten variabilní symbol, který jste zapomněla doplnit a odeslala jim to, že mi odpoví do mého emailu. Tak se mi to zdá docela jednoduché. Vyzkoušet to samozřejmě nemohu, nic jsem tam nekoupila. Ale Vy to udělat můžete. Mohu se zeptat kam přesně jste posílala to potvrzení o platbě? To jste odpovídala do rámečku dole pod emailem, označeném jako "rychlá pošta"? Jestli ano, tak na to oni neodpovídají, nemají možnost. Tyto emaily jsou rozesílány robotem. Vy se musíte proklikat na správnou stránku přímo v tom obchodě a tam začít komunikovat a ne odpovídat do emailu, který jste od nich dostala.

Teď jsem tomu teda věnovala čas a přečetla jsem si jejich obchodní podmínky a mají to tam docela dobře a podrobně vysvětleno, jak se má postupovat a jak v případě nutnosti komunikovat se zprostředkovatelem v ČR. Protože u všech těchto obchodů kupující nemůže komunikovat přímo s prodejcem, jako tomu je třeba na AliExpress a proto není moc výhodné nakupovat u těchto zprostředkovatelů, protože většinou bohužel neplní to, co slibují. Ale já bych to na Vašem místě zkusila. Podle mne Vám peníze nevrátí, ale alespoň doplní tu informaci, kterou jste jim zapomněla poslat a tu bundu nakonec možná dostanete. Ale moc nevěřím ani tomu, protože jsem si také přečetla odkaz, který sem vložila rádkyně "tabletka" a tam jsou teda hodně odstrašující zkušenosti s tímto obchodem.

maya123
hodnocení

Samozřejmě jsem zkoušela i tu online podporu, každopádně tam až do konce odpovídá robot. Po čísle objednávky vložíte potvrzení o platbě a pak už vůbec nic.

Hm,tak to už je hodně špatné. Asi s tím teda už nic neuděláte. *nevi*

 

 

asd1
hodnocení

0x

Stačí se podívat na obchodní podmínky a je jasné že to není obchod ale jen zprostředkovatel. Proč nekoupíš přímo?

Podle mne to jede v automatickém systému objednáš zaplatíš a posílá se to od ťingťongů.. A maily ani nikdo nečte jen jim chodí prachy na účet a část přepošlou prodejci..

Pár stovek je lepší oželet, beztak to často je šunt.. Můžeš zkusit ČOI jestli něco neporadí. Výzvy na doručenku na adresu v kontaktech - na to nebudou reagovat, pak bys musela posílat předžalobbní výzvu, podávat žalobu, platební rozkaz - zjistí se že to je na bezdomáče a nedostaneš z nich nic, jen zaplatíš náklady na vymáhání.

Možná stopnout platbu v bance, ale po 14 dnech těžko...

Ber to jako placenou zkušenost že přes šmejdy nemáš nakupovat...

 

tabletka*
hodnocení

0x

modio.cz/... no jo, když jsou lidi nepoučitelní. Radu máte v odkazu, kontaktovat ČOI

asd1

Asi tak... ČOI na 99%moc nepomůže, překupník jim odpoví že zásilka jede podle objednávky a všechno je OK... A za dva měsíce jí přijde předraženej šunt kterej může poslat ťingťongům zpátky za svoje (podle podmínek prodejce což je. ťingťong..) *smich*

 

kami123
hodnocení

0x

"...žaloba pro bezdůvodné obohacení. V takových případech se poraďte se svým právníkem a policií..."

asd1

Spárujou platbu s objednávkou, přepošlou prodejci a žádné obohacení se nekoná... Svýho právníka si musíš zaplatit a s policajtama to budeš sepisovat půl dne a pak to odloží...

 

hodnocení

0x

Tak jsem se schválně podívala jak to u nich funguje. Je to samozřejmě překupník a zboží je nevalné kvality. Ale pokud jste neuvedla při platbě variabilní symbol k té objednávce, tak se Vám žádné peníze nemohly z Vašeho konta odečíst. Takže nechápu, jaké "finance" chcete vrátit, když jste jim nic nezaplatila. Maximálně můžete mít ve Vašem interbankovnictví poznámku "čeká na zaplacení". Ale to neznamená, že jste už zaplatila.

jardajagr
Variabilní symbol je snad povinna položka?

"Po přijetí objednávky vám zašleme potvrzovací email se shrnutím objednaného zboží, kde si můžete zkontrolovat vaše doručovací údaje. V tomto emailu také naleznete pokyny k platbě. Číslo objednávky je variabilním symbolem pro platbu a na základě variabilního symbolu dochází k automatickému párování plateb v našem systému, snažte se prosím uvést do variabilního symbolu (VS) správné číslo objednávky."

Rozumíte tomu nějak jinak? Mohu se plést. Tak jak tomu rozumíte teda Vy.

kami123

Píše, že VS zapomněla napsat, tedy jim peníze přistály, ale nemají k čemu přiřadit. Správně by měli poslat zpět.

id

@suzymon - Nepleťte si variabilní symbol (číslo objednávky) s číslem účtu. Tazatelka číslo účtu napsala, tudíž peníze byly odeslány prodejci. On jen neví ke které objednávce má platbu přiřadit, ale peníze má.

Dobře, ale v tom případě nechápu, že tazatelka od nich dostala email, že stále ještě čekají na "finance". *co*Takže nějaký zádrhel tam určitě bude.

jardajagr
Ona peníze poslala,ale bez VS. Tj. oni sice penize na účtu mají,ale nemají sparovanou platbu,proto nemaji objednávku uhrazenou.
Už chápete?

 

hodnocení

0x

Zdravím,

nemáte co ztratit. Je možný, že ty peníze budete muset oželet,Klidně jim můžete napsat další email s žádostí o přiřezení platby. Je možné, že to v té firmě někdo přehlídl. Pokud opět nebude žádná reakce, tak můžete napsat další email, ve kterém oznámíte, že pokud Vám nebude zasláno zboží, tak ten problém budete řešit prostřednictvím ČOI. Možná se toho leknou.


doplněno 21.10.21 21:38:

viz.

www.coi.cz

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]