Nejste přihlášen/a.
V práci ve Škodovce nám řekli, že nemůžeme jít do práce, protože chybí čipy a tak budeme doma na 85% průměrného výdělku.Moji kamarádi z jiných fabrik,kde výrábí komponenty do aut též zastavují výrobu.Jaké jsou skutečné důvody a jak dlouho tato začínající krize ještě bude trvat pro automobilový průmysl? Chci pracovat a doma mne to nebaví.
Ta být doma za 85% není zase taková katastrofa a pokud máte nějaké koníčky, dokázal bych to ve vašem případě přežít i delší dobu.
Čipy nejsou z velké části i díky globálnímu trhu. V EU není jediná firma, která by byla schopna čipy vyrobit, vše se dováží.
Na nejvyspělejší kontinent mi to případá poněkud zvláštní...až katastrofické.
Marku, najděte si brigádu.
Ve čtvrtek v některé televizi vysvětlovali, že problém v Malajsii s výpočetní technikou a čipy, které zásobují velkou část světa. Jak do aut, tak do počítačů a strojů.
pracovat jinde za cca. 40-80% běžné mzdy, k tomu dostat 85% původního výdělku - no to asi není špatný
Zrovna včera to zmiňovali, stačilo si přečíst článek...říkali, že výroba se pomalu obnovuje, ale než dojde ke 100% vytíženosti bude to trvat min ještě do půlky příštího roku...výrobci čipů dodávají primárně exkluzivním zákazníkům...konkrétně v VW koncernu mají přednost Porsche a Audi, protože je tam největší marže na autech
problemem je zahlcený systém
1. zvysena poptávka celosvetove po cipech - diky tomu, ze kazdé zařízení musí být "chytré" jinak není "in".
2. omezení výroby v továrnách (prirodni katastrofy (USA - velka zima) na vyrobu cipu
3. Covidove restrikce v Asii, kdy lidi z tovaren nepracuji a jsou doma
4. výroba cipu je hlavne v Asii jelikož, tam meli levnou pracovní sílu tak Západ tam presunul spoustu vyroby diky globalizaci a pak levne dovážel. Ted je problem v tom, ze ceny dopravnich kontejneru na lodich stouply 3x obroti dobe pred kovidem takze vse co se v Asii vyrabi a pak dovaží do Evropy tak stoupne na ceně. Proto ti kdo si mysli, ze bued hur tak kupují tím víc... tim je system zahlcený.
Tohle bude problem na delsi dobu. Protoze tady v Evrope se do továren na výrobu čipů neinvestuje a tedy to potrvá roky než se vytvoří nejaká nová. Spoléhalo se, ze se vsechno doveze ze zahraničí diky globální propojenosti.
Proste a jednoduše poptávka vs nabídka.
Diky tisknutí peněz je jich prebytek v systému a skupuji se vyrobené věci. Jenze nové se moc nevyrábi diky zavrenym tovarnam. To zvedá cenu tech, ktere jsou dostupné. Roztáčí se spirála, kdy je snaha se zásobit s predstihem a tim se jeste vís šponuje cena a zvysuje poptávka.
Snura se proste napíná až se přetrhne. A to se ted deje.
Aby se to vyresilo tak musis bud snížit poptávku nebo zvýšit nabidku no.
Muj pohled.
Zařízení musí být právě chytrá kvůli ekologii - stará auta bez čipů s vyššími emisemi se zakážou, nová nejsou... koupíme si kola nebo budeme chodit pěšky... vyřešeno
Skutečný důvod je že opravdu nejsou čipy. A rozjet linku na výrobu čipů není za týden ani za měsíc...
Chtělo by to vyrábět jednoduchý auta pro normáloní lidi a ne hovadiny plný píííííp (snad si to tu přečte někdo z vedení
Hlasuje se nohama, chtělo by aby to lidi nekupovali a psali co chtěj - jednoduchý auta z let ca 2000 s kvalitní ochranou proti korozi a jednoduchou levnou údržbou a vychytanýma mouchama... Když nebude odbyt těch moderních hovadin, tak buď změní sortiment nebo krachnou..
No ono to není jen o čipech. Nejsou kontakty, nejsou vodiče, není granulát - v podstatě chybí vše, aspoň u výroby kabeláží. Ale samozřejmě, pokud se zastaví finální linka v automobilce, tak už není naštěstí takový tlak na dodavatele, aby dodali ostatní komponenty nutné pro výrobu.
veta co mi porad zustava v hlave a nemuzu se ji zbavit od Igora Chauna:
"vsechno je jinak, všechno je naopak"
Není divné, ze celý západní svet postupuje najednou jednotně? Pritom má tolik "nezávislých států"
Jako by vsichni kooperovali na jedné věci.
Představte si, že vyvinete "úspornou žárovku" - zářivku. Ale blbě svítí a je o dva řády dražší. A tak ji nikdo nechce.
A tak vymyslíte kokotinu díky které bruselští pitomci zakážou ty obyčejné od konkurence.
S auty je to stejné. Vyvinete nesmyslného asistenta, kterého nikdo nechce, ale dokážete prosadit, že auta bez něj se nesmějí prodávat. A než ho konkurence dovyvine, máte připravenou další nesmyslnou howadinu, ktero konkurence nemá ..
Ve škodovce je průměrný plat 51000Kč, 85% = 43350, což je cca 2.55 - ti násobek běžné penze.
Krize je že jsou čipy vázané na Tchaj van a ještě někam tam (jsou výroby).
Být vámi vyberu last minute do tepla asi tak sem: invia.cz/... - a hraju volejbal na pláži, dokud vás nezavolá Škodovka do práce.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.