Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Co dělat, když vás manžel odkopne?

Od: eliska777 odpovědí: 22 změna:

Přeji dobrý večer,

ocitla jsem se v situaci, o které bych si nikdy nemyslela, že budu. Poslední měsíce jsem měla zdravotní problémy, byla jsem slabá, unavená, přičítala jsem to hypotyreóze, která se mi po covidu hodně zhoršila. Ale protože jsem OSVČ, pracuji z domova, nebrala jsem si ani neschopenku, manžel mě živit nemusel, zvládala jsem i chod domácnosti. Jen muž byl zvyklý na to, že jsem byla akčnější a zvládla vše rychleji a lépe začal mi vyčítat pomalost, únavu apod. Mluvila jsem o tom s lékařkou, jestli by se nedalo něco dělat, aby se to rychleji zlepšovalo, řekla mi, že v mém stavu bych správně podle všech příruček měla lézt po čtyřech a že je s podivem, co zvládám. A že to klidně manželovi vysvětlí. Když jsem mu to navrhla, řekl, že nikam nepůjde a že se jen vymlouvám. Takže jsem pro něj zůstala líná ženská, což hlasitě dával najevo každý den, řvával na celý dům, už jsem se styděla vycházet z bytu. Bylo to tak často, že jsem musela začít brát léky na nervy, které jsem nikdy předtím nebrala. Když to zjistil, přidal ke svým tirádám, že jsem nejenom lenoch, ale i magor. Zhubla jsem, myslela jsem, že to od nervů, vůbec jsem člověka, se kterým žiju přes 20 let (je mi 47 let, jemu 51 let) nepoznávala. Nechápala jsem, proč na mě začal den co den křičet, proč mi začal nadávat (kripl apod.). Ale pracovala jsem dál a dělala, co mohla. Manželovi jsem asi svou chabou kondicí nějak lezla na nervy a vypěstoval si na mě nejspíš nějakou averzi. Co jsem se o sobě naposlouchala za poslední měsíce, to jsem od nikoho (ani od něj) neslyšela za celý život. Říkala jsem si, že asi nezvládá tu moji nemoc, pro sebe jsem ho omlouvala, vysvětlovala jsem mu, že se to časem upraví, ale že to nepůjde hned. Nebrečela jsem před ním, byla jsem klidná, vyrovnaná, jediný, kdo doma dělal scény a křik, byl on (a vlastně vůbec nevím, co ho k tomu vedlo). Ale nedávno mi našli nějak