Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak byste se zachovali?

Od: m123® odpovědí: 14 změna:

Koupila jsem si přes eshop kabelku. Hned po vybalení jsem zjistila, že šíleně smrdí nějakou chemikálií. Dala jsem ji přes noc ven, aby vyvětrala, lae nepomohlo to, takže jsem ji zabalila a eshopu vrátila.

Do 14 dnů měli vrátit peníze. Protože mi nic nepřišlo, tak jsem tam volala. Pán se omluvil, že si nestačil zajít na poštu, ale že to už řeší. Na poště jsem zjistila, že dnes je poslední den na vyzvednutí a pro balíky co tam mají si zatím nikdo nepřišel. Takže jsem tam opět volala a tentokrát mi nějaká paní řekla, že se omlouvají, ale že to nestíhají, takže se mi balík vrátí a že mají nové obchodní podmínky a balík nemám posílat doporučeně, ale pouze obyčejně.

Volala jsem na ČOI jak se zachovat a tam mi řekli, že mám vyzvat obchodníka, aby mi proplatil poštu předem. Oni na maily, ale nereagují.

Jak byste se v mé situaci nyní zachovali? Už jsem uvažovala i o tom, že bych kabelku nabídla inzerátem, ale tu cenu co jsem zaplatila já mi nikdo nedá a druhá věc je, že fakt smrdí a ten kdo by si ji koupil, tak by mne ji asi nejspíš omlátil o hlavu.

Co dělat? Děkuji za vaše názory.


doplněno 01.09.21 14:13:

Děkuji všem co mi odpověděli.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

4x

Jen tě zkouší oj...t. Obvykle stačí zavolat a upozornit na vymáhání právní cestou, že pokud nezačnou fungovat tak jim to přijde doporučeně s doručenkou a budeš chtít veškeré náklady na vymáhání. Nevyzvednout balík byl úmysl. ČOI by to mělo zajímat taky, tobě nepomůžou ale můžou jim dát citelnou pokutu.

Vrací se plná cena včetně dopravy zboží k tobě, ty platíš jen dopravu k nim a teď už ani to ne.

Pokud si nevíš rady tak zajdi za právníkem, zaplatí i jeho.

hodnocení

Dnes jsem to té paní do telefonu řekla. Že jsem volala na ČOI co mi řekli atd... Ona si vedla svou, že to nestihli vyzvednout a až se mi balík vrátí, že jej mám poslat znovu, ale obyčejně. Na mou otázku co když se balík ztratí mi sdělila, že ji se nikdy nic neztratilo.

Obávám se, že když pošlu s doručenkou, že si balík opět nevyzvednou.

asd1

Obyčejně = nemáš žádný doklad o odeslání a zásilka není pojištěná = pokud se ztratí tak nic nemáš, stejně tak pokud zapřou že jim přišla. Dá se čekat že přijdeš o zboží i prachy.

Do toho bych nešel.

Pošta zásilky doručuje na adresu, takže "nemohl jít na poštu" je jen výmluva. Navíc na to maj tušim dva týdny.

Řekni jim že jestli nezačnou fungovat (= ještě dnes pošlou na tvůj účet poštovné za doporučený balík) tak jim výzva přijde na doručenku a budeš po nich pak chtít všechny náklady příp. i náklady na vymáhání právní cestou + budeš prokazatelně informovat ČOI a požadovat řešení = dá se čekat že jim napaří pokutu aby to furt nemuseli řešit (odpovídat ti apod).

Jednej v klidu, slušně ale jasně.

jaj*
Přesně, poslat obyčejně, jim nic nedojde a nemusí vracet peníze.

 

hodnocení

1x
avatar jethro

Napište, kolik vás ta kabelka stála. Ono totiž může být, že ten čas a úsilí, které tomu věnujete, nebude ani stát za to.

hodnocení

Kdyby mi to nestálo za to, tak se zde neptám ;) .

jaj*
Pokud byla za malou částku, tak bych to neřešila, kdyby byla za větší částku tak bych si kabelku prohlédla a koupila v kamenné prodejně. Je divné že ani po kontaktování ČOI nespolupracují. Já jsem kdysi vracela zboží, nechtěli mi vrátit peníze, stále to oddalovali. Na ČOI jsem se jen zeptala kdy má eshop xxx vratit penize když jsem něco vracela, vsechny datumy jsem jim napsala, druhy den byly peníze u mě.

 

kabelka
hodnocení

0x

Nic jiného vám nezbývá, než jim kabelku poslat opět znovu, tedy obyčejně, jak žádají. Když je podle ČOI napřed vyzvete k poslání poštovného, tak se to zase protáhne do bůhví kdy, můžou být další výmluvy. To poštovné zas nebude tolik. Kabelku odešlete a současně jim do mailu napište, kdy jste balík odeslala+podací číslo a že žádáte o vrácení i tohoto poštovného a v jaké částce. Zárověň jim to oznamte i telelef. Když nebudou vracet peníze ani za kabelku, tak to už bude velký problém.

 

hodnocení

0x
avatar boba

Co to na vás zkouší? No to je strašný. Já téměř všechno nakupuji přes eshopy a málokdy se stane, že by nebyla přiložená předtištěná samolepka s adresou na vrácení. Jednou chtějí fungovat jako eshop, tak MUSÍ dodržovat nastavená pravidla a ne jaká si sami určují.

Není tajné, o jaký eshop se jedná? Moc by mě to zajímalo:)

hodnocení

Taky se mi to nikdy nestalo a to musím říct, že kromě jídla nakupuji přes eshopy úplně vše.

Jsem z toho znechucená. Asi mi to mohlo dojít po tom co mi neposlali ani fakturu.

Nejnovější "verze" je, že jim pošta nechce doporučené balíky vydávat.

Zítra mi má kabelka dojít zpět, zkusím ji dát ještě na několik dní ven jestli nevyčuchne, protože platit třetí poštovné bez jistoty, že jim vůbec dojde se mi fakt nechce. Mmch. sdělili mi, že poštovné nevrací což už mi přijde úplně jako výsměch.

Vzhledem k tomu, že mám teď čas, tak si tu práci dám a sepíšu podnět na kontrolu eshopu.

 

hodnocení

0x

Myslím, že své peníze už nikdy neuvidíte, leda se soudit, ale to by se asi nevyplatilo.

 

hodnocení

0x

Pokud kabelka páchne, tak je z nějakého syntetického materiálu, a ještě ke všemu té nejhorší kvality. Nepíšete kolik jste za ni zaplatila a co uvádějí jako materiál.

 

leeta
hodnocení

0x
Napisete nam prosim, o jaky e-shop se jedna? Jako varovani pred nimi.
asd1

To by si sem mohl psát kdekdo jako pomluvu konkurence... ;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]