Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Za reklamované zboží poslali peníze někomu jinému

Od: stringo® odpovědí: 19 změna:

Dobrý den,

již týden řeším problém s reklamací zboží u Mall.cz, kdy jsem reklamoval zboží v záruce, reklamace byla uznána a řešením bylo vrácení peněz. Problém je v tom, že peníze poslali původnímu objednavateli (paní od které jsem jako zánovní zboží kupoval). Když jsem se ptal, jak je reklamace po 3 týdnech v řešení, bylo mi oznámeno, že je vyřešeno vrácením peněz. Když jsem se snažil s reklamačním oddělením komunikovat, dostal jsem odpověď, že si to mám vyřešit sám s původním kupujícím, takže teď nemám ani zboží, ani peníze, mám jen reklamační protokol na jehož základě jsem kompletní zboží včetně obalu odevzdával osobně na Mall pobočce.

Díky za případnou radu, co bych mohl udělat, protože jsem upřímně vůbec nečekal, že bych mohl o věc, kterou jsem do obchodu přinesl přišel a nikomu z Mallu by to absolutně nevadilo...

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

clovicekdoma
hodnocení

5x

Dobrý den ,

obchod postupoval správně. Smluvní vztah byl uzavřen mezi obchodem a prvním kupujicím. V případě , že kupujete věc v záruce je třeba k tomu uzavřít smlouvu postoupení práv z vadného plnění pak by obchod měl komunikovat s Vámi případně by Vám peníze měl zaslat ten od koho jste věc koupil.

 

hodnocení

3x

podle tohoto článku Mall postupoval správně, protože on poslal peníze tomu, kdo si u něj zboží objednal. kdo s ním uzavřel smlouvu. vy nejste jejich zákazník, s vámi smlouvu neuzavřel.

penize.cz/...

 

hodnocení

1x

Podle všeho jste to koupil od té paní, která Vám sice přeposlala záruční list, ale ta věc se rozbila až u Vás a Vy jste teda zboží reklamoval, jenomže kupní smlouva zněla na její jméno a tak peníze vrátili jí. Musíte se obrátit na ni a jestli bude poctivá, tak Vám peníze vrátí. Ale jestli nebude, tak máte asi smůlu. V každém případě je dobře, že jste sem tu nepříjemnou zkušenost napsal, myslím si, že tohle by se mohlo lehce stát i jiným lidem, kteří třeba kupují na Bazoši a nenapadne je kontaktovat napřed toho, od koho člověk to zboží koupil. Napište, jak to dopadlo. Ale ještě mne napadlo, že když máte ten reklamační protokol, tak tam už bude Vaše jméno a tím byste tu paní mohl "donutit", aby Vám peníze vrátila. Je to důkaz, že zboží nereklamovala ona, ale Vy. A také máte určitě tu komunikaci o prodeji, kterou jste s tou paní měl.

clovicekdoma

Dějou se i jiné smutné případy. Koupíte třeba na bazaru nějakou drahou věc i se zárukou a podstoupením práv z vadného plnění. Jenže ta daná věc ač třeba drahá byla předchozímu majiteli třeba dána jako promo za 1kč k jeho nákupu. Vy jí jdete reklamovat doufaje že dostanete jinou a obchod to vyřeší tak že Vám vrátí tu jednu korunku. No neber to.

 

bone
hodnocení

1x

Tak si to představte z druhé strany, kdyby vám "vrátili" plnou kupní cenu, byl by to podvod. Potože jste to koupil za cenu nižší. Je přirozené, že všechny obchody by měli proběhnou pospátku, tedy každý případný kupující aby dostal zpět přesně tolik, kolik zaplatil a nakonec se vše vrátilo do stavu před nákupem.

hodnocení

No to si snad děláte srandu ne, když někomu něco prodám, tak se automaticky zbavuji s věcí i všeho ostatního včetně nároku na nějaké vrácení peněz ne? Nejsmutnější na tom je fakt, že jsem uvedl že chci reklamaci vyřešit opravou nebo výměnou a ne vrácením peněz, právě proto, abych něčemu podobnému předešel, takže tady nejde o nějaké 2000kč, tady jde o princip, že malá měsíc nemá na čem sedět a že jsem přišel úplně o svou věc!

 

asd1
hodnocení

1x

Pošli jí prokazatelně (na doručenku) výzvu k vrácení částky, upozorni že jde o neoprávněné obohacení a pokud to nevrátí do termínu an účet č. tak budeš vymáhat právní cestou (tj. hrozí jí placení kompletních nákladů na soudní řízení). Může to rovnou být předžalobní výzva.

Je to zlodějka tak bych se s ní vůbec nemazal...

Mall napíše neopravitelné, jiný kus nemá tak vrácení peněz, kupní smlouva byla s ní tak vrací i jí.. Blbé ale je to tak. Možná by se tam přes reklamační protokol našla nějaká klička kde udělali chybu (např. prokazatelně měli stejné lehátko a neřešili to požadovanou výměnou), ale to je spíš pro právníka a kvůli 2k to je nesmysl...

 

hodnocení

1x

Pozrite sa na to aj inak : Mall nema preco riesit nejake nasledne predaje / dary a pod medzi jeho zakaznikom (pani) a dalsou osobou (vami). Teoreticky, ked by pani niekto vykradol byt a zobral televizor so zarucnym listom, mohol by ho reklamovat a zobrat peniaze. Mall je obrovsky obchod, vas pripad je pre neho 1 z 1 000 000 a on sa musi riadit databazou zakaznikov, kde je meno tej pani, nie vase, to vam pisu aj ostatni. Vy ste pre Mall len nieco ako kurier, ktory tovar dorucil na vybavenie reklamacie.

Mozete s tym ist na policiu, ide o neopravnene obohatenie, ale zalezi, na koho na obvode natrafite, pre nich je to otravna papierovacka.

 

hodnocení

Perfektní, takže moje všechny údaje, které jsem musel vyplnit při reklamaci do protokolu chtějí proč, když potom stejně pošlou peníze někam jinam?
asd1

Paní to stopila a nechce vrátit?

hodnocení

Přesně tak...

 

tak
hodnocení

0x

A co teda ta paní, s tou jste nejednal? Obchod jí poslal peníze, měla by tedy být rozumná a tuto částku odeslat vám. Pošlete jí tedy vaši komunikaci s ochodem, kde vám sdělil, že jí peníze skutečně odeslal.

 

hodnocení

Manželka má konverzaci s paní, kde se domluvili na ceně (tedy by to mělo jako ústní dohoda stačit a nahradit smlouvu). Zboží - dětské lehátko za 2000kč jsme od ní koupili jako zánovní v záruce s fakturou. Sedátko se poškodilo až nám, šel jsem tedy s fakturou od paní s kompletním balením včetně krabice na Mallpoint kde jsem uplatnil záruku, tam se sepsal reklamační protokol na mé jméno s mým telefonem a ještě jsem upozornil na to, že kupující byl někdo jiný a že chci reklamaci vyřešit opravou nebo výměnou s osobním vyzvednutím na tomto Mallpointu... Vše se sepsalo a po 3 týdnech kdy jsem se začal zajímat jak to vypadá mi bylo sděleno, že byly vyplacené peníze kupujícímu... Mám si to prý vyřešit s paní... Paní nereaguje... Nemám tedy ani peníze, ani lehátko a paní má jak peníze od nás, tak plnou částku vrácenou od Mallu a já mám jen fakturu na její jméno a reklamační protokol na moje jméno, Mall od toho dal ruce pryč, paní je vysmátá... Super příběh, který by mě ani ve snu nenapadl...
Ještě jsem napsal přímo na vedení Mallu, ale pochybuji, že se vůbec někdo ozve, na lince mi nepomůžou, je to dle předpisů...

 

hodnocení

0x
Co to je nereaguje? Vy už jste jí prokazatelně vyzvali k vrácení kupní částky?
hodnocení

Ano, manželka jí psala, proč nám nedala ani vědět, že dostala nějaké peníze a ona že nám nic nevrátí (ani tu částku co jsme jí dali mi), takže na tom ještě vydělala, ale mě ani tak nejde o peníze jako o princip. Já odnesl věc do krámu a už ji zpátky prostě nedostanu, no to bych někoho zabil...

 

 

hodnocení

0x

Podle mne by Vám měla paní vrátit tu částku, kterou jste za zboží zaplatil Vy jí. Ale jak je vidět, tak se jí do toho nějak nechce. A asi s ní nehnete, protože takový člověk ví, že Vy nemůžete nic dělat. Určitě si nebudete brát kvůli "tisícovce" advokáta, a s tím ona počítá. Je to hnusné chování, ale lidé takoví jsou. Bohužel.

 

makk
hodnocení

0x

V podstatě můžete být rád, že se s vámi vůbec bavili. Vy jste totiž u nich nic nekoupil, tedy nemůžete nic reklamovat. Správně jste měl oslovit původního kupujícího hnad na začátku a reklamaci měl uplatnit on, takhle jste to udělal vy, ale jeho jménem. Pokud Mall udělal chybu, tak jen tu, že s vámi se vůbec neměl bavit.

hodnocení

Mám psanou dohodu o koupi, tedy jsem novým majitelem a nechápu, proč by se se mnou neměl někdo bavit, v podstatě mi Mall ukradl moji věc, kterou jsem jim předal k opravě... Ale jak je vidět, tak poctivý člověk se stále bude mít špatně... A dobře, měli mě upozornit na to, že v případě vrácení peněz to budou posílat jinam, já bych na to nepřistoupil...
Každopádně snad to alespoň tady pár lidem pomůže... Ještě že to nebyla třeba televize za 50000kč...

Stringo, máte pravdu Vy. Měli Vás na to teda upozornit, když jste jim zboží přinesl k reklamaci. Ale protože tohle je chyba toho jednotlivce v té reklamační pobočce, nikdo za to nebude zodpovídat, tak se práva nedomůžete. musíte opravdu jednat s tou paní, která nechce peníze vrátit a pohrozit jí, že její jednání je trestné, protože se neoprávněně obohatila. Na to paragraf je. Snad se lekne a peníze vrátí. Držím Vám palce. Také mne takové jednání lidí hodně vadí. A mám stejný názor na to, že tento odstrašující případ může pomoci jiným lidem, aby se mohli předem takových nepříjemností vyvarovat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]