Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Místo výkonu práce celá ČR

Od: fenen odpovědí: 10 změna:
Pracuji jako uklízečka, ve smlouvě mám uvedeno místo výkonu práce celá ČR.Je to v pořádku? Nemusí být výkon práce přesně určený? A tak mě může zaměstnavatel kamkoli poslat bez mého souhlasu?

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

3x

@fenen - Nemusí být výkon práce přesně určený? A tak mě může zaměstnavatel kamkoli poslat bez mého souhlasu?
Nemusí - viz

ZP § 34a

Není-li v pracovní smlouvě sjednáno pravidelné pracoviště pro účely cestovních náhrad, platí, že pravidelným pracovištěm je místo výkonu práce sjednané v pracovní smlouvě. Jestliže je však místo výkonu práce sjednáno šířeji než jedna obec, považuje se za pravidelné pracoviště obec, ve které nejčastěji začínají cesty zaměstnance za účelem výkonu práce. Pravidelné pracoviště pro účely cestovních náhrad nesmí být sjednáno šířeji než jedna obec.

Pokud vás zaměstnavatel vyšle na pracovní cestu mimo pravidelné pracoviště, budete mít nárok na cestovní náhrady. To je ta lepší možnost.

Horší je, že zaměstnavatel vás může bez vašeho souhlasu přesunout na jiné pracoviště v rámci sjednaného místa výkonu práce (ve vašem případě tedy celá ČR), aniž byste se tomu mohla účinně bránit.

hodnocení

0x
Když jste to tak podepsala, MŮŽE... záleží tedy na znění smlouvy...
doplněno 30.06.21 11:49: Ještě doplním; znám úklidovou firmu, která to má stejné, ale v případě práce v jiném místě (50 a více km) odváží a přiváží své pracovníky; sice dělajį dvanáctky, ale vrací se domů denně...

hodnocení

0x

U uklízečky je to poněkud zvláštní,. Já totiž mám přesně tuto formulaci ve smlouvě napsánu, jenže dělám servisáka a mám služební auto, kdy jezdím po firmách v rámci celé republiky. Ovšem aniž bych chtěl jakkoliv znevažovat profesi uklízečky, nějak si neumím představit, že by fungovala ve srovnatelném režimu...