Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Fotokniha - mat nebo lesk?

Od: kimi odpovědí: 5 změna:
Dobrý den,
prosím o názory, zda je lepší fotokniha (na fotopapíru) mat nebo lesk (asi je to i věc názoru, uvítám každou zkušenost)? Jde o foto přírody. Děkuji, Kim

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

jabraka*
hodnocení

5x

I když jsem dlouholetý fotograf a už i černobílé fotky jsem si doma dělal sám,a mám zkušenosti i s leštěním fotek,raději jsem měl fotografie matné.Na lesklých je hned vidět každá chybička lesku.Matná fotka v barvě nezná barevné odlesky,které mohou rušit.

JABRAKA

hodnocení

5x

Vzhledem k tomu, ze jde o knihu, kde se bude listovat, tapat, prohlizet si v ruznych svetelnych podminkach, ale zaroven jde o prirodu, kde predpokladam barevne fotky s mnzostvim detailu, volil bych lesklou variantu s nizsim leskem, pokud je na vyber.

-

Je to urcite vec nazoru, ale k oduvodneni bych zaroven zminil:

- leskle fotky dodavaji barvam sytost a lepe udrzuji barevnou hloubku, coz u barevnych fotek prirody se muze hodit, naopak matne fotky sytost snizuji

- leskle fotky si udrzuji vybornou ostrost detailu, coz je opet neco, co se u fotek prirody muze hodit, zatimco matne fotky ostrost snizuji

- leskle fotky ale odrazeji svetlo a to muze byt rusive a nemusi byt fotka dobre videt

- na lesklych fotkach zustavaji otisky prstu

- leskle fotky se snadno poskrabou

- leskle fotky se rady lepi k sobe a manipulace s nimi je obtiznejsi

Dalo by se to shrnout asi takto:

Na foto za sklo matne, kvuli samotnemu odrazivosti skla.

Na cernobile foto matne, kvuli atmosfere.

Na foto, kde je dulezita klarita detailu a barevnost fotky, leskle.

Na foto, kde se bude hodne tapat radeji matne a nebo mene leskle.

-

Nejlepe nechat si vytisknout jednu stranu tak i onak a porovnat.

Nejlepe nechat si vytisknout jednu stranu tak i onak a porovnat.
*palec*

hodnocení

3x