Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Je pro studenta rozdíl (v daních npod.) mezi DPP a klasickou smlouvou?

Od: fanguf odpovědí: 20 změna:

Dobrý den,

dle obrázku mě zajímá, když jsem student a měl jsem dostat dohodu o provedení práce, tak jestli je pro mě nějaký rozdíl v daních nebo v něčem, když budu mít klasickou smlouvu, když to udělali tak, abych měl sjednanou finanční odměnu, jako na dohodu o provedení práce.

S pozdravem

Vrzal

Je pro studenta rozdíl (v daních npod.) mezi DPP a klasickou smlouvou?

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

Problematika odměňování je trochu složitější než na jednouduchou odpověď tady na poradně.

Rozdíl mezi DPP a pracovním poměrem (PP = máte pracovní smlouvu) je ten, že pokud je odměna z dohody (není to mzda, ta je jen u PP) v kalendářním měsíci do 10.000 hrubého, tedy před srážkou daně, neodvádí se z ní sociální a zdravotní pojištění. Ze mzdy v PP se odvede sociální, zdravotní a daň. Proto je zřejmě v obrázku zmíněna zvýšená hodinová mzda, aby se vykompenzoval odvod SP a ZP u pracovního poměru.

Příklad:

DPP 10.000, z ní daň 15 %, čistá (k výplatě) 8.500

PP 11.500, z toho - 518 zdravotní, - 748 sociální, - 1.725 daň, čistá 8.509

Když podepíšete daňové prohlášení, uplatníte si tím slevu na dani a daň Vám nebude sražena vůbec.

dangol
Tudíž, když jsem měl mít čistou mzdu na dohodu 110 Kč a teď na klasickou smlouvu 131.25 Kč je to pro mě rozdíl?
Budu moct například v srpnu jít zase na brigádu, aniž bych nemusel jít na černo a platit nějaké daně nebo tak něco?

Podstata při hodinové odměně je v tom, kolik odpracujete (nebo kolik Vám oficiálně vykážou) hodin. Nechápu, proč byste měl chodit na brigádu načerno, když Vás chtějí oficiálně zaměstnat. Poak by nemuseli dělat tanečky s pracovní smlouvou - tam Vás totiž musí přihlásit k soc. a zdrav. pojištění, to u DPP ne.

fanguf
hodnocení