Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
v roce 2008 jsme si zakoupili nové plastové okna, na které je záruka 5 let. Bohužel se firma od které jsme okna zakoupili dostala do insolvenčního řízení a nyní se nemůžeme žádným způsobem domoci reklamace. Nemáte někdo s tímto problémem zkušenosti? Jak mám postupovat dál? Děkuji za odpovědi.
Reklamaci lze, a to je všeobecně platné, vždy uplatnit u výrobce zboží.
Tedy jaké máte okna? Jaký výrobce? U nich byste měla s reklamací uspět. Montážní nebo distribuční firma je pouze "překupník" , ale reklamace vždy v poslední řadě vyřizuje jen a pouze výrobce. Je jedno zda jim okna reklamujete vy, nebo někdo z řady distributorů ...
JInak ted´ čtu ještě , že jste to zakoupila v roce 2008. Pokud je to 24 měsíců od prodeje, nemáte na raklamaci u prodejce žádné nároky a právo. Delší reklamace jsou jen marketingové tahy.
Opačný případ je, kdy máte na výrobku 3 roky záruka ( třeba - odbočím HDD / to je počítačový komponent ), ale český prodejce vám dává jen zákonných 24 měsíců. Tam máte naopak šanci POUZE u prodejce do doby zmíněných 3 let.
doplněno 11.06.10 07:39:* delší záruční lhůty jsou jen marketingové tahy * ( pro jasnější pochopení )
Obchodní vztah je ze zákona vždy mezi kupujícím (zákazníkem) a prodávajícím. Takže i reklamovat je třeba tam, kde jsme zboží zakoupili a ne u jeho výrobce, pokud se nejedná o stejnou osobu nebo pokud v záručních podmínkách není uvedeno něco jiného.
80% veškerých výrobků se běžně dá u výrobce vyreklamovat. Není to standartní, ale možné. Viz třeba tento příklad, kdy firma nekomunikuje. Je to ale složitější u namontovaných oken, více než třeba u ručního šlehače. S holícím strojkem Braun, taky nelezu do Prioru, kde to vyřizují 30 dní, ale k výrobci, kde mi to udělají na počkání, nebo do dvou dnů.. Okna ale těžko přenést.
p.s. paní tazatelko ( nevidím jmeno ), o jakou reklamaci má jít?
Tak zrovna v uvedeném příkladu bych postupoval zcela opačně. Raději v Prioru vyměnit kus za kus nebo vrátit peníze, což mi zabere tak 1 hodinu i s cestou, než vyrazit k výrobci do Číny, to je i s žádostí o vstupní vízum na půl roku a pochybuji, že cestovní výlohy by vám výrobce hradil.
Abych byla přesná, dne 31.12.2007 měla splatnost poslední faktura od firmy Credosoll, s.r.o. která byla výrobce oken. Dala nám záruku 60 měsíců. V 11/2008 byla společnost zapsaná v insolvenčním rejstříku. Děkuji.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.