Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kde v Praze nejlépe zaparkovat na 2 dny auto?

Od: pepepepetrik odpovědí: 20 změna:

Ahoj, ve čtvrtek a v pátek mám školení v Praze. Hotel mám v centru hned vedle budovy, kde se budu školit. Ve čtvrtek ráno bych rád někde nechal auto a v pátek v podvečer bych si ho vyzvedl. Nevím teď, kde nejlépe to auto zaparkovat. Dříve jsem ho nechával na sídlišti na kraji Prahy (poblíž stanice Luka tuším), ale pak přišla pokuta... Napadá mě nechat to v klidu na Zličině na velkém parkovišti. Nebo má někdo lepší nápad?

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

7x
avatar magdon

Ten hotel nemá svoje parkoviště? Jako jeho zákazník byste tam měl mít parkování zdarma. Téměř celá Praha (až na pár výjimek v okrajových čtvrtích) má modrou parkovací zónu, případně placená parkoviště. Dvoudenní parkování na placeném parkovišti Vás přijde poměrně draho (ceník hledat nebudu) a neoprávněné parkování v modré zóně asi ještě dráž.

pepepepetrik
hodnocení

Hotel nemá parkoviště, kdyby ano, neptal bych se. Vysvětlete mi prosím smysl vašeho komentáře? Nepomohl mi v ničem...

 

pb®
hodnocení

4x

Podívejte se na mapy na seznamu, modré, fialové a oranžové zóny tam jsou zobrazeny, včetně ceny za hodinu parkování. Kde zóna není a není tam zákaz stání, stát můžete. Modré zóny bývají u stanic metra, protože přespolní se dovalil ráno do Prahy, odstavil auto a skočil na metro a místní neměl kde parkovat. Že modré zóny znepříjemňují život i rodilým pražanům, o tom se už nikde nepíše.

Zrovna ze Zličína bych do centra jet nechtěla, navíc snažit se odstavit auto na sídlišti je prostě blbost, sídliště jsou přeplněná. Ale v Modřanech podél Vltavy se stále zaparkovat dá, místa hodně, zóny žádné a tramvaj vede do centra. Taková ulice Mezi Vodami, U Kempinku, Vltavanů u Branického nádraží, pak už je to cyklostezka se zákazem vjezdu, takže koukat spíš na značky, než slepě poslouchat navigaci, tam se dá všude v klidu zaparkovat. Vím to, bydlím nedaleko, jezdím tam.

 

hodnocení

3x
avatar stir
Do Prahy a Brna jezdím rychlikem. Je to rychlejší, levnější, ekologičtější a ty problémy s autem odpadají.
motak
Tak nevím, ted mi google mapy i s provozem hlásí cestu Praha nadrazi/Brno nádraží 2,5hod. Vlak mi píše 3hod.
Taky málokdo bydlí na nádraží a potřebuje se dostat zase na nádraží, takže přibývají problémy s tím se na ten vlak vůbec dostat. Takže to rychlejší není a o ceně taky by se dalo polemizovat.
Když zapocitate možné kolony před Prahou nebo na D1 a pak hledání parkování zdarma, tak nevím, co vyjde časově lépe. Cenově nevím, ale kdybych měl kupovat dálniční známku kvůli 3x ročně použití, tak asi ne. Ve vlaku se pohodlně usadim, mám i wifi, takže cesta ubíhá mnohem rychleji a nejsem po jízdě vyčerpaný.
motak
Tak u vlaku si započítejte cestu na nadrazi(klidně další hodina dohromady pro oba smery), na nádraží taky nepřijdete na minutu přesně ale s rezervou, nikdy nevíte kdo vedle vás bude sedět a celou cestu obtěžovat, kdy vás a nádraží hnedky oberou o peněženku, atd...
ki

Nechápu argument, že cestou autem ušetřím oproti veřejné dopravě hodinu času, který mohu nějak využít... jak? Po 2 - 3 hodinové jízdě autem bez přestávky přijedete na místo a další hodinu se z toho tak akorát regenerujete/popíjíte kafíčko/prožvaníte. Řízení auta je jedna z nejnáročnějších činností, co člověk může dělat. Toto si většina lidí bohužel neuvědomuje. Většina lidí si myslí, že je to brnkačka, protože řídí levou zadní. Zkuste si doma sednout na 3 hodiny na jedno místo, 3 hodiny se nehýbat a koncentrovat svůj pohled na jedno místo. A to bude sezení bez stresu, bez nadýchání smradu z auta apod. A ještě k argumentu ceny. Ano, veřejná doprava se zdá drahá, ale... většina lidí počítá u auta jen cenu benzinu (např. 2,50/km), ale co ten zbytek? Kdybyste započetli všechno, zjistíte, že jste na 20 kč/km.

pb®

Nemůžete srovnávat aktivní jízdu se sezením a koukáním na jedno místo. Nicnedělání unaví, ovšem řízení není nicnedělání, řízení auta je zábava. Když to srovnám, jiný požitek je z jízdy na kole a z jiný na rotopedu. Na rotopedu jste znuděn po pár minutách, na kole jezdíte hodiny a je to paráda. I když na obojím se šlape stejně, tělo a mozek to vnímá jinak. Venku vnímá rychlost a dynamiku pohybu, okolí se mění, čerstvý vzduch a příroda, nedá se to srovnat s rotopedem.

Mně osobně tedy mnohem víc unaví cestovat jako pasažér v prostředku hromadné dopravy, než jako řidič. A po 2-3 hodinách řízení fakt nevylezu zničená a nekoukám hodinu do blba a nepopíjím kafíčko, ale dělém to, proč jsem na dané místo přijela. Jdu na výlet, ubytovat se, vybaluju věci. Manžel dokonce miluje dálkové jízdy kolem 1000km.

Jezdil jsem 15let profesně a rozhodně to nebyl žádný odpočinek. Po 8 hodinách jsem přišel domů a nechtělo se mi vůbec nic. Když jsem to pak pověsil na hřebík a šel dělat manuální ruční práci, byl jsem naproti tomu v plném elánu. A to tehdá byl provoz nesrovnatelny s tím dnešním. Není to žádný med a kdybych se měl znovu narodit, už nikdy bych jezdit nechtěl. Ta psychická únava je daleko horší než fyzická a proto se dnes častěji bourá, protože provoz je daleko silnější a člověk musí být furt ve střehu. Naproti tomu mi kolo nedělá problém, zničím se fyzicky, trenuju metodicky, abych se nevycerpal zcela, protože jezdím cca 500-600tydne, ale hlava je naprosto čistá.
Motak tak já si na to nádraží dojedu klidně tím autem, cca 1500 metrů a auto nechám stát tam. Po návratu zase odjedu domů. Pokud jedu jiným vlakem z Břeclavi, tam si taky zajedu tím autem cca 20km a pokracuju vlakem. Spali jsme u bratrance, cca 2km od vlakáče v Praze, což je i v pěší vzdálenosti pohoda, což se nedá říct o autě, protože autem bych měl velký problém u něho zaparkovat. Sám žádné nemá, protože ví... Takže je možné, že pokud bych chtěl stát tři dny někde zdarma, bylo by to mnohem dál, než pěšky na nádraží. Pak už zbývá jedině elektromobil, ten má zatím parkování v modrých zónách zdarma. Pokud tedy je volné místo. Taktéž dcera od souseda tam žije a auto dovezla zpět otci, protože je problém s ním jezdit po Praze bez zpoždění a hlavně parkování. Takže auto v Praze je těžké využít i na nákupy, sotva odjedete z místa bydliště, hned to obsadí někdo jiný.
pb®
stir jak kde. Bydlím v Praze, aut má naše rodina celkem 4 (manželův náklaďák, tchánův offroad, mnaželův kombi v naftě a můj malý benzíňák na městské popojíždění) vilová čtvrť, každý z ulice má kde zaparkovat a ještě je místo. Do práce jezdím denně autem, protože autem jsem za 20min na pracovišti včetně zaparkování na firemním bezplatném parkovišti, kdežto autobusem a metrem s přestupem bych jela 50min. Jezdila jsem tak a byla jsem tou cestou vyčerpaná. A to jsem měla jen jedno dítě a neměla RS. Nyní i s dvěma dětmi a RS díky autu mám energie na rozdávání, nemrhám jí totiž na dopravení se do práce a mohu o hodinu déle spát. Jasně, někam autem naprosto nemá cenu jezdit a hodně lidí nemá kde parkovat. I když je nehoda a kolona, jedu autem do a z práce stejně dlouho, jako bych jela MHD, ale moc často se mi to nestává, jezdím mimo špičku. Ráno vyjet před 7:00 a odpoledne do 16:00.
Tak to buďte ráda, máte kde parkovat. U nás má kde kdo dvě auta a přestože bydlím na kraji u lesa bojím se odjet do obchodu. Taky buďte ráda, že nemusíte jezdit 600km denně, možná by vás to ze začátku bavilo, i přes tu únavu. Člověk má toho za cely den dost, když navíc střídá den noc, tak je z toho úplně rozhozený. Řidiči osobáků se diví, že jeden kamion predjizdi druhý o 3 nebo 4 km v hodině rychleji, ale na konci týdne to rozhoduje o tom, jestli stihnu nakládku v patek ráno nebo tam budu trcet až do pondělí, takže se zase nedostanu domů. Co mě ještě baví je jízda v elektromobilu, ty motokároidní jízdní vlastnosti a okamžitý výkon hned tak neomrzí. To Člověk jede na nákup klidně i do vedlejšího města. Na jaře jsem byl s elektromobilem v Praze, 300km od nás a můžu potvrdit, že únava je mnohem menší než ve spalovaku, protože je tichý . Ono málokdo si to dokáže připustit, ale monotónní zvuk motoru hrozně unavuje, když působí několik hodin na nervovou soustavu. Jsou na to dokonce odborné články. Smrad z výfuků tomu se zatím nikdo nevyhne, i když některé značky už používají odolné kabinove filtry, takže ani stání v kolonách vzduch v interiéru trpí mnohem méně. A taky je pravda, že finančně taková cesta vyjde téměř na směšné penize, takže i daleko levněji než vlak, jelikož elektromobil nepotřebuje dálniční známku a stání v Praze na modrých zónách má taky zdarma.

 

 

parkplatz
hodnocení

2x

V Praze jsou místa, kde se dá parkovat zdarma a místní je znají. Stačí se poptat v místě, kde se budete vyskytovat. V P6 je to např. kolem strahovských stadionů.

 

ks
hodnocení

2x

Než parkovat někde na okraji a jet tam za 32 MHD, nabízí se otázka - musíte jet do Prahy autem? Pokud je to odněkud, kde je špatná dostupnost nebo byste se domů nedostal, tak to pak jo. Už jsem se setkal s tím, že Brňák řešil parkování v Praze a přitom z Brna autem do Prahy je nesmysl.

motak
Je plno duvodu, proč jet z Brno Praha autem.
parkplatz

Jet autem dává možnost vzít spolujezdce a ušetřit. Tazatel nejspíš jede od Z nebo JZ, soudě podle toho Zličína.

 

hodnocení

1x
avatar hejkal
Nevim, jak je to v Praze...
U nás, (teda v Košicích, SK) jsou parkoviště např. u Tesca, Kauflandů, Lidlů a některých dalších obchodních center 24/7 otevřená a zadarmo.

 

tomas13
hodnocení

0x
Horní Počernice u nádraží a jet vlakem na Masarykovo nádraží. Je to rychlejší než metro.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Tak možná je auto rychlejší. Včera čt1 20hod - Brno - Praha za 55minut. Název filmu 13minut.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]