Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zeleznice a novy koridor

Od: karelbohm odpovědí: 1 změna:

Jel jsem nedavno po trati Praha - Cheb, kde se staví za provozu nový koridor a napadly mě otázky

Mění se všechny kolejnice i s pražci a to i tam, kde byly už relativně nové, s betonovými pražci. Ty staré se použijí ještě někde jinde?Nebo zrepasují? Nebo zrecyklují? a pokud ano, není to škoda?

Připravené nové kolejnice na takových speciálních podvozcích jsou docela prohnuté ve svislém směru, jak leží na těch nápravách, tak jsou přes ně vyboulené, to se mi moc nezdá,měl jsem zato,že kolejnice je ve svislém směru hodně tuhá.

Jak moc je upevnění kolejnic na pražce a rozestupy mezi pražci dimenzováno? Myslím, že by stačila třeba i poloviční hustota pražců - a to je asi záměr a to předimenzování.

Proč se všude dělá tolik protihlukových bariér,leckde je to i hodně daleko od nejbližších staveb a tam, kde je rovný úsek. Nové vlaky jezdí při vyšších rychlostech určitě tiššeji než staré po starých kolejích,je mi jasné,že jsou na to normy,ale leckde se to dělat asi nemusí.A nestačily by nižší?

 

 

1 odpověď na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar kartaginec

Spousty zajímavých otázek, o kterých většinou moc nevím,o pražcích byly nedávnou nějaké reportáže. Ty staré dřevěné byly něčím impregnované. Původně se užívaly třeba na topení, nebo si je lidi kupovli a používali jako stavební materiál (tedy třeba na ohrádky kolem záhonů a tak), ale ukázalo se, že ta impregnace je silně zdraví škodlivá a tak už se o nesmí a nějak se to nákledně likviduje. Ale to píšu, ien co mi tak utkvělo.

A co se hustoy týče: ona taková kolejnice pracuje - zakříváním mění délku a proto se dělali dilatační spáry. Při dobrém upevnění snad ani nejsou třeba, ale pokud je hustota pražců dostatečná, při příliš řídkém rozložení by mohla bočit.

doplněno 09.06.10 21:32:

Samozejmě s určitým faktorem bezbečosti (a ne zanedbatelným) počítá každá konstrukce, nikdy se nenavrhuje "na doraz".

doplněno 10.06.10 13:04:

Proboha, dilatační spáry se dělalY. Teď se kolejnice natvrdo svařují kvůli hladší jízdě.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]