Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Je pravda že auta na spalovací motory skončí?

Od: mirekdarvas odpovědí: 89 změna:

Zdroj: Automobilky: Euro/...

Měl bych tomu věřit nebo ne? Protože jsem podal přihlášku na Automechanika a na Truhláře

 

 

89 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

Třeba se přide na to, že vliv osobních automobilů na cokoli je naprosto zanedbatelný a všechny ty předpisy jsou jen nesmysly poškozující obyvatelstvo.

A v Bruseli se taky dočkají defenestrace ..

makk

Nebo si konečně někdo přizná, že elektromobily jsou ve skutečnosti mnohem větší zátěž pro životní prostředí. Navíc jsou velkým nebezpečím v hromadných garážích. V případě požáru (a ten je mnohem častější než u benzínových aut), je to auto v podstatě nehasitelné, hoří i ponořené do vody (baterky při hoření produjují kyslík). Hasiči na to mají kontejner, kam hořící auto hodí a zalejou hasivem, ale jak tohle dělat v hromadných garážích...? Navíc při hoření vzniká spousta toxických látek. No a v neposlední řadě, kdyby do roku 2025 každý nahradil své auto elektromobilem, nemůže rozvodná síť utáhnout to nabíjení. Takže obavy jsou doufám předčasné.

pozary.cz/...

Jsou zde tací, kteří tvrdí, kterak se na to rozvodný závody těší. Až bude mít doma každej napíchnutý autíčko.
makk

Což to ony se možná těší, protože průměrná domácnost odebere místo 10kWh denně nějakých 30kWh, takže jim vzroste kšeft o nějakých 200%. Navíc budeme muset svítit i ve dne, protože pro dráty neuvidíme na oblohu :) .

Makk když tady uvádíš ten požár bmw v Cestlicich, tak není na škodu si zjistit, zda to byl elektromobil nebo hybrid. U hybridů je baterie vzadu pod kufrem, takže nemůže hořet vepředu, kde je spalovací motor. Někdy je třeba ověřit pravdivost informací a neopakovat lži a výmysly jiných. :0)
Ještě bych dodal, že u nás shoří ročně kolem 1850 spalováků a elektromobilů za celou historii nula.
19.05.21 22:01

Nula?


Gumidek píšu u nás v ČR

A kolik jich u nás v ČR aktivně jezdí do práce a kolik jen stojí v garážích na víkendové jízdy?

Kolik jich drandí v mrazech v soli a sněhu? U nás v ČR.

V ČR je 6 130 000 aut a bavíme se o 1850 vracích?

0,3% popelnic srovnávat s nedotknutelností EV?

Jen píšu, že u nás shoří denně 6 aut. Od doby kdy u nás byl registrovaný první lektromobil cca 12let, neshorel ani jeden. To je cca 20tis shorenych spalováků za tu dobu.

 

hodnocení

4x
avatar milancukrar

Jednou skončí, ale Vy se toho ještě nedočkáte..


doplněno 19.05.21 06:45:

Za pár let to bude na vodík běžné...

Jen aby...

Milane, proti vodíku nic nemám. Jen si nejsem jistý, jestli se podaří uspokojivě vyřešit nádrže a skladování.
Vodík je potvora. Má strašně malou molekulu a ta prostě projde vším. I stěnou nádrže.
asd1

Vodík je natolik problémový, že nevěřim že se nějak masivně rozšíří..

výbušný, k tomu malá molekula (problém s utěsněním) = to neni dobrá kombinace.. Navíc výroba vodíku je energeticky náročná.. Tudy podle mne cesta nevede... Spíš metan, toho je na zemi spousta.. Nebo z CO2 vyrábět uhlovodíky a to pak spálit v motoru...

asd1: Malá molekula...malá molekula..

Hindenburg byl naplněný vodíkem...a jak krásně létal..

asd1

A jak pěkně hořel *smich*

Akorát v něm nebyl stlačený v nádrži, to je trošku rozdíl s utěsňováním... ;)

dnes může být problém s nádrží, ale co zítra?

Nejsem odborník na vodík, ale vím, že člověk je tvor vynalézavý

Jen malý přípodotek pro ilustraci - když se vodík stačí úplně nejvíc, zkapalní. A kapalný vodík má hustotu 72 g/litr. Jen pro představu o velikosti nádrží a jejich energetickém obsahu.

U vodíku je problém v tom, že do něho více energie vložíte, než z něho získáte. Nejen vyroba, ale i doprava a čerpání na místo určení. Vodik se musí buďto chladit nebo zatlačit na vysoký tlak. Dalsi nevýhoda je omezená životnost palivového článku a nízký výkon, takže i provozní náklady jsou vysoké. V podstatě jde o elektromobil, který má malou baterii dobijenou tím palivovym článkem. Jakmile se baterie vybije, auto zpomalí aby se baterie mohla průběžně dobijet. Kvůli nižší kapacitě neni možná ani rekuperace. Může to mít výhodu v kamionové dopravě, kde lze mít více palivových článků a kde se auto ráno natankuje a do večera vodík vyjede. Ale nechat auto stát 14 dni na letišti nebo pro občasné ježdění to smysl nedává, zatím ...
makk

Problémy neproblémy, ale Toyota a Hyundai už auta na vodík vyrábí a po Evropě už je prý cca 150 čerpacích stanic na vodík. Na rozdíl od nabíjecích elektromobilů v tomhle budoucnost vidím, byť možná zatím vzdálenou.

Makk je otázka, kdo si koupí složitý a servisně náročnější vůz a bude chtít jezdit k čerpacím stanicím. Taky je to v současnosti určitá ropná lobby, protože pokud by se měl vodík vyrábět v takovém množství, půjde to opět z ropy. Ve finále se nic nezmění... Těžba ropy, odhořování plynu, velké tankery, energie pro ropovody a samotné zpracování...

 

kepler*
hodnocení

2x

To není jisté, zatím auta na baterky nevyhovují v řadě vlastností. Pokud vůbec kdy skončí, bude to za hooodně dlouho. Ale i potom automechaniků bude třeba. I tato auta mají řízení, interiér, brzdy, podvozek vč. tlumičů...

 

hodnocení

2x

Přestanou se díky Euro7 emisím vyrábět. Nejprve některá automobilka potáhne hybridy a pak se přejde čistě na elektro.

Jinde ve světě, kde emise neřeší, tak spalovací moory pojedou dál.

Stejně tak naše staré pixly budou ještě dalších 30-40 let.

Jdeš na školu, tak rozlišuj přestanou vyrábět od přestanou jezdit! :-D


doplněno 17.05.21 18:12:

Když končila éra Sentinelu, tak kolik mechaniků si řeklo, že raději půjdou jinam, že spalovací motor nebude mít budoucnost?


doplněno 17.05.21 22:38:

To je dost možné. Pak nebude takový propastný rozdíl. Ale stále budou stará auta, autobazary a prodeje z inzercí ojetin (bazos,sauto,atd...).

Další mechanismus bych očekával tedy vytlačení nižších Euro ekodaněmi ročním poplatkem.

Trochu se bojím, že přechod nebude plynulý, ale naráz vznikne díra a ubydou auta na silnicích.

Uvidíme.

Stále je mnoho nedořešeno.

Euro7 ty auta značně prodraží. Na malých autech to bude vidět nejvic,nektereautomobilky je už přestanou vyrábět. Nakonec emisní limity nesplní ani euro4, protože prvních cca dvacet km nebo na poskakovani ve městě to splnit nelze ani u novějších nebo málo jetych vozů.

 

hodnocení

2x
avatar magdon

Jednou skončí určitě. Ale myslím, že se nedostatku práce v nejbližších 25 letech bát nemusíte. Navíc i elektromobily budou potřebovat opravy a údržbu.

ll

U EV se mění prý jen pneu ;))

To má EV tak malou životnost?...hmmm

17.05.21 18:21

*smich*

Je pravda že auta na spalovací motory skončí?

To II : Docela jste mě rozesmál - prý jen pneu *smich**smich**smich* to i Stir připouští aspoň dolévání ostřikovačů

Uvědomte si, že u současných aut, ať už spalováků, nebo hybridů je nejčastější problém ne s motorem, ale s elektronikou. Ta je u EV ještě problematičtější, krom toho podvozkové skupiny jsou podobné, jako u spalováků a stejně jako u nich dostávají krutě zabrat díky stavu našich silnic a dálnic a o to víc, že EV jsou těžší. A to ani nemusí jít o pověstně výrobně odfláknuté Tesly.

Až EV potkají D1 s výtluky, zimní solné břečky a jiné srandy, tak půjdo do šrotu :). Zatím projedou šnečím tempem, aby měli dostatek baterky k dalšímu stojanu.*smich*

Hlavně ty verze EV, kde jsou baterky na podvozku k vůli snadné demontáži půjdou proti soli s marným bojem :)

...

Promon, například jejich slavné čepy

google.cz/...

 

trtr
hodnocení

2x

Zdravím, no ono se to má tak, že prakticky vzato je elektro vozidlo daleko méně ekologické, než vozidlo se spalovacím motorem. Takže nějaký termín "zelená" elektrická energie je zcela zcestný. Nikdo nikde raději ani nezveřejňuje, kolik emisí bylo vyprodukováno při výrobě té elektrické energie, dále akumulátorů do eko vozítek a vzhledem k masivnějšímu nasazení elektroniky, tak se dá také předpokládat větší ekologické zatížení. Navíc baterie dlouho nevydrží a je další spousta problémů. Není tajemstvím, že některé patenty zkoupili osoby obchodující s ropou, takže pokud bude ropa, spalovací motor tu bude také.

trtr,

Nikdo nikde raději ani nezveřejňuje

odkud to tedy víte? Prosím, poučte mne, odkud čerpáte info?

Děkuji

Trtr zkuste nějaké osvědčené zdroje. Ne blesk nebo autoforum či další deníky u nás vlastnene Babišem. Pak dejte vědět...

Dobré porovnání měl vloni časopis 100+1 ZZ.

Elektrovozy jsou drahé a jejich výroba ničí životní prostředí nejvíc. Je to tak...

trtr

Zdravím, je to tak, kdo chce zdroje najde, ale jak říkám, moc nechtějí, aby se to vědělo. Počkejte až nám začnou podruhé přehrabovat Cínovec, kde je nejvíce Lithia široko daleko. Bohužel v době těžby to byl odpad a tak jej opět házeli do zmole. :( Navíc co vidím v mém okolí na elektropohon, tak pořád nějaký servis a mechanici už to někteří nechtějí ani vidět. Podobné to máte se solárními panely, dnes výhodné, ale počkejte až příjde doba kdy odslouží. Kvůli velkému obsahu arsenu a dalších prvků Vás v eko dvoře vyslečou do naha a EU Vám dá dodatečnou eko daň, případně pokutu, pokud Vás někdo udá, že jste je jen někde zahrábli pod zem.

Co se týká EURO norem, tak poslední EURO už je natolik přísné, že jej prakticky nelze normálně dodržet, pouze snad laboratorně, takže se různě obchází a šteluje tak, aby to bylo na oko dobré, viz aféra DieselGate. Kdo chce zdroje, ať kontaktuje třeba Dekru apod.

 

hodnocení

1x
avatar stir
Nejlepší bude automechanikelektrikář. Anebo potom hrobař, tam je kšeft jistý:)

 

111®
hodnocení

0x

no já vám teda furt špekuluju jestli přírodu zatěžuje více splodina, nebo výroba akumulátorů, a myslím že zatím akecy zatěžují více, jen tomu páni v EU nějak nekapišto

EU řekla, že to je zelený, tak to bude zelený..a povinně.
Holoto jedna, bič na vás.

No - u moderních čuďáků je nejvíc "emisí" z otěru pneumatik. A toho je u baterkářů víc.

111®

no zelený je zelený , tak ať ty baterky alespoň nazelení...už se těším jak bude zelený odpad...

 

hodnocení

0x
avatar juraja

Nebojte, po roce 2030 řekne EU že i elektrická auta nejsou ekologická.

Jediná a ta správná ekologie, bude v lidských nohou *smich*

http://www.bergteam.cz/slapaci-kara-berg-gran-tour-off-road-4


Tak jo. Na rodinou vyjížďku po asfaltu podél pláže možná ideální. Chtěl bych ale ten usměvavý pár vidět například v kopci ze Štěchovic na Slapy, případně po trase Praha - Ostrava (nebo s nákladem 5 metráků cementu). *smich*

 

hodnocení

0x
avatar axus

Oboji ma stale budoucnost, akorat v pripade automechanika se dnes odehravaji zmeny a vyvoj jake uz dobre 3/4 stoleti ne, takze aby si drzel krok a byl uspesny, budes se muset stale vzdelavat a jit zkratka s dobou. U truhlare jsou karty rozdany.

mirekdarvas
hodnocení

Jak rozdaný

Jak rozdaný? jednoduše -za pár let truhláři nebudo mít co dělat-stromy nebudou a z plastu na to bude třeba jiné vzdělání.

@diesel: A jak to tak přijde, že stromy najednou nebudou, když teď je jich více, než před sto lety?

Lesy spálí elekrárny vyrábějící elektřinu do aut ..

ra252? Myslíš, že MW pokryje tepelná elektrárna a lesy? Cha cha.

Postavíme k vůli elektromobilitě další dva Temelíny. Jinak to nepůjde.

No, samo, že je to ironie. Ale zatím to tak probíhá.

A žádné dva Temelíny nepostavíme. Už nepostavíme ani blok.

Bude to jak píše juraja. Jabadabadůůůů *smich* - takže truhlařina :-D


mirekdarvas
hodnocení

Jak že nebudou stromy a pak řikáš že na to bude někdo jiný když ten někdo jiný bude mrtvý protože kyslík nebude

Stromy a kyslík nějak souvisí?

mirekdarvas
18.05.21 06:36
hodnocení

Ano
18.05.21 07:23

A jak?

mirekdarvas
hodnocení

Aha tak nic, když si myslíš že plasty vyrábí kyslík tak si sni dál, já jsem realista, proč na jiných planetách není kyslík, nejsou rostliny

Ale nejsou tam přece ani plasty:-P*smich2*

Tak jak je to s těmi stromy a kyslíkem? A co dalšího zajímavého povídali ve školce?

mirekdarvas
hodnocení

Kyslík se vyrábí pomocí Fotosyntézu, tu vytváří rostliny
Koloběh kyslíku &/...

asd1

Akorát ta kytka na konci shnije a kyslík zase sežere ;) Podobně např. spálení dřeva. Uzavřený cyklus kdy výsledek je nula... ;)

jirib
Spíše,by jsi měl jít na zdravotního "bratra",když máš takové znalosti.Toho,koho táhnou koně pod kapotou, toto vůbec nezajímá.Mechanik nebo truhlář je trošku velký rozdíl...srovnej si to v hlavě!
Někteří jezdí od 12-ti na mopedu,někteří běhají s kudličkou po lese,někteří leżí v knížkách a mají 3 dioptrie ve 30-ti letech.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Skoro jistězaniknou ale otázkou je zda-li to bude v termínu co stanovili ekoteroristé v EU nebo to bude o několik desítek let později, až dojde skutečně ropa!

Uhlovodíková paliva lze vyrábět i bez ropy nebo uhlí.

Jo a dnes camráte na etanol!I když na druhou stranu-švestky je lépe píti než do motoru líti.*smich*

Až to dojde tak daleko tak s možnábudou vyrábět paliva ne z ropy ale řepky... ale jen pro nejhornějších pár desítek či stovek lidí,

To je neefektivní. Lepší je v atomových reaktorech.

 

liska5
hodnocení

0x

A budou dražší! A kdo na ně nebude mít, musí spoléhat na veřejnou dopravu, která bude praskat ve švech. Vlaky a autobusy budou děs. Asi začneme hromadně jezdit na kolech, jako v Číně*alene*

 

hodnocení

0x

Výroba baterií je extrémně ekologicky náročná

Hlavním problém elektromobilů je totiž ekologická zátěž při výrobě baterií, s kterou se staví na start ještě předtím, než vůbec ujedou první kilometr v provozu. Tato emisní stopa je tak výrazná, že její amortizace během provozu je pak velmi pomalá. Tím spíše, že i v Německu, kde studie primárně vznikla, je energetický mix (tedy poměr jednotlivých zdrojů výroby elektřiny - od uhelných elektráren po jádro) stále hodně "špinavý", což elektromobilům také nehraje do karet. Tato skutečnost je o to smutnější, že je to právě Německo, které se v Evropě víceméně jako jediné dlouhodobě snaží svou energetiku z hlediska emisí co možná nejvíce očistit. V jiných státech by tedy byla "ekologická návratnost" elektromobilu ještě výrazně horší.

asd1

K tomu ještě poloviční životnost než klasika (a to jsem ještě optimista, spíš třetinová...), je to těžký takže větší opotřebení pneu, masivnější všechno = větší ekologická stoa při výrobě nejspíš tak trojnásobná (baterky nepočítám to je další zátěž)

Pak pro provoz je to těžký, nedojede to daleko dlouho se to nabíjí a má to nízkou životnost a je to drahý. Takže kokotina pro bohatý nadšence s vlastní garáží dobrá na couračky kolem komína. S ekologií to nemá nic.

Aktuálně vidim jako vhodný řešení jednoduchý (atmo) spalovací motor na plyn, A auto navržené na životnost 20 let (kastle žárově zinkovaná, trubičky nerez, elektronika jednoduchá a pájená klasicky s olovem, spotřebák snadno opravitelný). A eko se zaměřit na omezení cestování = bydlet u školy/ práce v dosahu pěškobudu, jabka od Litoměřic a ne z Austrálie, rohlíky do Brna nevozit ze z Plzně ale peče je pekař v Brně apod.

Arieno jak už jsem psal pro Trtr, musíte si najít oficiální zdroje informací, jinak budete opakovat lži jiných. Těžba surovin pro baterie je o polovinu méně ekelogicky náročnější než tezba fosilních paliv. To nepočítám ekologické katastrofy s ropou spojene. Navic pri těžbě ropy volne shoří do ovzduší miliony kubických metrů plynu, který je prakticky odpad. Ve skutečnosti by ale pokryl energetické potřeby celé Afriky na cely rok. Jinak elektromobil je od prvního kilometru čistý dopravní prostředek, protože neemituje žádné emise, nekouří vám pod nosem, nekouří ani při stání v křižovatce. Baterie s kapacitou 50kwh splati emise na její výrobu po ujeti padesáti tis km v našem energetickém mixu, kdy se polovina energie vyrábí z uhlí. Na Slovensku nebo například v Norsku je vyroba baterie daleko dříve ekologičtější, protože energetický mix je jiný. Ale i u nás za několik let bude vyroba z uhlí nižší a nižší, takže vyroba baterií bude daleko dříve ekologičtější. V roce zhruba 2050 bude již tolik baterií, ze nové se budou vyrábět pouze recyklaci starých, takže kopat do země již nebude třeba, jako u ropy, která se musí těžit stále. Nezminuji prokazatelné účinky na zdraví a úmrtnost spojená s těžbou a spalovanim benzinu a nafty. Takze neopakujte hlouposti jiných, doporučuji čerpat ze zahraničních ověřených zdrojů a ne z našich médií ovládaných vládou.
asd1

Tak jasně vyrobit dvoutunový auto s životností 8 let je určitě na zdroje ekologičtější než o třetinu lehčí klasika s životností dvojnásobnou = suroviny na kila el. 4 tuny klasika 1,3 tuny... Výroba eektřiny je taky naprosto čistá (se zajeď podívat do Tušimic), uran se taky těží, postavit elektrárnu taky moc ekologický neni..

Porovnej si ekologickou zátěž plastový 50L nádrže a srovnatelný baterky. A doprava paliva a spálení tam je taky, jedno se spálí v elektrárně druhý v motoru.

Nesmíš sledovat jen sluníčkový prospekty ale reálný údaje...

Oproti tomu postav plynovod a metan...

Štíre - máme poslouchat jen tu správnou propagandu, že?

asd1

Že se plyn při těžbě ropy spaluje je pravda.. Ale šel by nacpat do trubky a můžem na něj jezdit autama :)

Že to primitiv spálí je jiná věc. tam by se měli ekologové přivazovat a vymejšlet jak to využít.

Proc by mělo auto vydržet 8let? Je to auto a vydrží stejně jak ty auta na benzin.jestli myslíš baterii, tak ta vydrží 20let, reálně přežije zbytek auta a dalších 10az20 let může sloužit jako úložiště energie, kde nižší kapacita baterie nevadí. Jadro nebo plyn nezmiňuj, nevyčerpatelná energie je ze slunce, tam probíhá i jaderná reakce, není třeba jaderné úložiště ani další náklady. Opravdu věříš, že lidstvo bude dalších sto let pálit plyn, ropu a riskovat s uranem? Jestli jo, tak se toho stejně lidstvo nedozije protože šesté masové vymírání již začalo a moc času to změnit již není. Viz Wikipedia Vymírání v holocénu.

Baterka vydrží až 20 let v autě...a pak ještě "až" 20let jako úložiště energie?

Takže celkem až 40 let...tak to jo.

Jako pohádka na dobrou noc je to slušný pokus. Možná to zfilmuje i ČT.

asd1

Lithiová baterka 20 let provozu v autě? Tak ten byl dost dobrej *smich*

A proč by neměly vydržet. Deset let staré leafy stále jezdí a to nebyly přeborniky v technologiích.
elektrickevozy.cz/...

Když už začalo to šesté masové vymírání, tak to nemá smysl řešit nějaké pitomé baterky..

Baterky nejsou jen v elektromobilech. Smysl je řešit má i kdyby vymřela půlka planety.

No, ona vymře, ale ta naše. Takže nebude, kdo by ty baterky řešil ..

No jestli má Ariena mobil nebo notebook na naftu, tak už se doma nejspíš udusila. A takto se dá udělat i garážový test s elektromobilem nebo spalovákem :0)

 

hodnocení

0x
avatar stir

youtu.be/...

Neuvěřitelné bláboly. Stojí to za to. Něco tak blbého nám tu vládne.

Ten člověk je tím pověstný.
Prostě si dnes jen nevzal pilulky, které mu jeho lékař předepsal.

 

 

hodnocení

0x
avatar stir
Životnost a návratnost solárních systémů, životnost vysloužilých baterií (cca od 12minuty) ve stacionárních aplikacích a s tím samozřejmě související ekologická náročnost vzhledem k životnosti. Pozor, před sledováním tohoto videa by si někteří měli vzít pilulky!

youtu.be/...
Už jste si zase zobnul?
Ekologická stopa těchto pomatenců (i a hlavně toho výše zmiňovaného Elektropošuka), je mnohonásobně vyšší než moje.
Vy ovšem děláte reklamu zadarmo a o to je to horší.

Zkuste si to pustit... Použité baterie s desítkami let životnosti před sebou, téměř zadarmo ... no není to krásná perspektiva

nunici: Kdybych našel jen za poslední rok všechny články o revolučních a "konečně těch správných" bateriích, tak server Poradte.cz zkolabuje.
Ale těchto nadšenců (včetně Štíra) bych se zeptal, co konkrétně oni dělají pro zlepšení životního prostředí? Čím doma topí, čím a kolik toho ročně najezdí.. jaký životní styl žijí, kam a čím jezdí na dovolenou..
Pokud se pak dozvím, že topí zemním plynem (neřkuli ještě něčím lepším), ročně najezdí 50tis km (ovšem EV) a na dovolenou létají 3x ročně na Madagaskar, tak to si teprve pokecáme..
Já pro životní prostředí opravdu reálně něco dělám, ovšem nejezdím EV a nemodlím se každý večer k bateriovému bohu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]