Nejste přihlášen/a.
Jestliže nemůžete získat potvrzení o zdanitelných příjmech, můžete podat daňové přiznání na příslušném FÚ (dle místa bydliště), neboť FÚ může přihlédnout i k jiným potvrzením a dokladům. Máte třeba výplatní pásky?
Byl zaměstnavatel firma v insolvenci? Pokud ano, potvrzení o zdanitelných příjmech by měl vystavit insolvenční správce. Když ani to ne, pak zbývá jedině daňové přiznání na FÚ, chcete-li požádat o vrácení daní. Domluvte se se svým správcem daně.
Za jakou dobu sháníte potvrzení o příjmech a kdy byla firma zlikvidována? Mzdové listy by měla být uloženy v archivu, z nich se vyčtou jak zdanitelné příjmy, tak odvedené zálohy daně. Nevíte-li kde archiv hledat, zkuste se zeptat na obecním (městském/obvodním) úřadu v místě sídla zlikvidované firmy.
Ještě mne napadá zdravotní pojišťovna o OSSZ > jestli zaměstnavatel odváděl zdravotní a sociální pojištění, mohlo by se dát zjistit, z jak vysokého příjmu.
Na OSSZ místně příslušné sídlu zaměstnavatele by zjistili podle přehledů úhrnný vyměřovací základ, tj. v měsíci za všechny zaměstnance. Jednak to nikomu nesdělují a jednak by to tazateli nepomohlo, nevyseparuje z toho svůj příjem. A také nelze ztotožnit zdanitelný příjem a vyměřovací základ pro sociální pojištění, protože jsou příjmy, ze kterých je daň, ale není odvod SP (klasicky odstupné).
Na archiv se zeptejte na kontrolním oddělení OSSZ místně příslušné sédlu zaměstnavatele. Ale podle mě Vám archiv nepomůže, snad jen k tomu, že Vám na základě mzdových listů, které Vám za poplatek z archivu pošlou, zrekonstruuje OSSZ případné chybějící evidenční listy důchodového pojištění. Potvrzení o zdanitelných příjmech z toho nikdo neudělá. Informujte se o postupu na finančním úřadu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.