Nejste přihlášen/a.
moc díky ,
nabídky Fmi z netu jsou nějak těžko uchopitelné, nevím proč zrovna tenhle ...![]()
Díky
Nikdy sem na mandolinu nehral, do dneska sem ani nevedel, jak se bezne ladi, ale pokud jde o houslove lazeni, tak bare na prvnim a A a D na tretim mi neprijde nijak hrozny. Tedy F a G# ukazovackem a F a C malickem a prstenickem. To by bylo, aby to neslo.
Teoreticky máš pravdu. ![]()
Ale já tam tu svoji pazouru prostě nenacpu. Třeba Emi hraju jedním prstem přes obě dvojstruny... ![]()
Každopádně velmi použitelný hmat je čtvrté pole na "E" struně, třetí pole na "A" a "D" struně (držíte jedním prstem, barré) a páté pole na "G" struně. Tím, že držíte všechny struny, můžete posouvat o pražec níže (E moll) nebo třeba o dva pražce výše (G moll). Doporučil bych si dát trochu práce a tyhle uzavřené hmaty se naučit. Pomůže Vám to do budoucna.
Na každém nástroji je některý akord lehčí a některý těžší. ![]()
Když to nejde uchopit, tak buď použít kapodastr anebo to celé hrát prostě "jinde"... ![]()
P.S.: Mě to Fmi taky se*e...
![]()
Pánové, moc díky ! všem
Posuny baré na kytaře asi chápu a používám , ale ta mandoška
...moc stojím o jednoduchý fígl na posuny .
Solíčka spíš naposlouchávám , ale nic moc, jen mě baví, že je to jiný zvuk mezi kytarami.
Tak atˇ vám to zdravě ladí , díky
L.
Ale to je právě ten jednoduchý fígl. Naučit se uzavřené hmaty akordů, kdy držíte všechny čtyři (osm) strun. Pak můžete posouvat jak chcete. Stejný princip jako u barré akordů na kytaře. Otevřené akordy s prázdnými strunami se jistě také dají používat, mají zase úplně jiný zvuk, hodí se do jiných žánrů. Univerzální odpověď neexistuje.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.