Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zboží přišlo o část funkce - lze reklamovat?

Od: previt® odpovědí: 8 změna:
Zdravím,
řeším problém s čističkou vzduchu Winix Zero+. Kupoval jsem ji 1,5 roku zpět že je kvalitní a dá se ovládat pomocí Wifi přes mobilní aplikaci. To byl i jeden z důvodů, proč jsem si připlatil za vyšší verzi s wi-fi.
Nyní v lednu Winix ukončil podporu aplikace v Evropě kvůli gdpr a aplikace se s čističkou již nespáruje, tzn. stala se z ní obyč. "hloupá"čistička.
Lze tuto ztrátu funkce reklamovat a žádat vrácení peněz, popř. slevu? Winix na www stránkách píše "K 1. 1. 2021 byla společnost Winix nucena ukončit používání aplikace Winix Smart App. Souvisí to s legislativou EU v oblasti ochrany soukromí, protože veškeré údaje spravuje výrobce ve Winix America. Tato změna nemá vliv na funkci čističky vzduchu, a i nadále ji můžete používat."
Ještě odkaz na jejich stránky - winix.cz/...

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ladis*
hodnocení

2x

"Lze tuto ztrátu funkce reklamovat a žádat vrácení peněz, popř. slevu?"

Lze cokoliv, tak proč ne tohle? Pokud to uděláte správně (prokážete, že v době nákupu tato vlastnost byla inzerována a že to byl důvod ke koupi a že se jedná pro vás o podstatnou vlastnost proto a proto), pak máte šanci na úspěch.

Pokud se necháte odbít a neprovedete striktně potřebné kroky, pak ... smůla.

Navrhněte hned v reklamaci prodejci způsob vyřízení reklamce (pak jej již dle zákona totiž nebudete moci měnit ani doplnit), například:

Vyřízení reklamace si představuji takto:

1) vrácení funkcionality do 30 dnů od podání reklamace

2) odstoupení od smlouvy s vrácením plnění

2) sleva z kupní ceny ve výši xxxx Kč (xxxx je rozdíl ceny mezi wifi a noWifi verzí)

hodnocení

Díky za tip! Zkusím to takto.
Tak mě napadá, je nutné nyní s reklamací poslat zboží zpět prodejci anebo stačí reklamovat a toto pak řešit až dle výsledku reklamace vzhledem k povaze reklamované vady?

 

hodnocení

0x
avatar nonek

Ptejte se dovozce, prodejce, co s tím míní dělat. Navrhněte mu vrácení nebo slevu pro částečnou nefunkčnost výrobku (reklamujte). Uvidíme, na co se bude odkazovat...Server pro "Winix Smart App" může přece zřídit výrobce i v Evropě (v zastoupení)...aby dostál předpisům Bruselu...

 

hodnocení

0x

Jediný zádrhel by mohl být v tom, jestli jste to kupoval jako soukromá osoba nebo na firmu. Jako soukromá osoba máte vždy záruku funkčnosti 24 měsíců, jako firma pouze 12 měsíců, není-li v podmínkách prodeje uvedeno jinak.

ladis*

Firma myslím ani nemá zákonnou záruku vůbec žádnou, pouze smluvní záruku za jakost v délce 0 či smluvené délce...

ladis, máš pravdu, je to tak... Třeba i jen 3 měsíce...

hodnocení

Koupil jsem to jako soukr. osoba..

 

hodnocení

0x
avatar libor007
Většina těch gdpr odporností byla vždy po čase vyřešena. Kontaktujte firmu, třeba už pracují na řešení. V negativním případě bych reklamoval - výrobek nemůže přijít o stěžejní funkce.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]