Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proplacení poštovného - vrácení zboží eshopu

Od: kk* odpovědí: 11 změna:

Dobrý den,
v případě, že vracím nevyhovující zboží (originálně zabalené, nepoužité) zpět e-shopu ve 14 denní lhůtě, mám nárok na proplacení veškerého poštovného, které jsem platila jak pro doručení zboží, tak pro zpětné zaslání? Na internetu si každý článek protiřečí :D

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

8x

Nemáte. Nárok máte pouze při oprávněné a uznané reklamaci.

Vrácení zboží ve 14denní lhůtě je váš plezír na vaše náklady.

kk*
hodnocení

Díky za informaci :)

 

iz*
hodnocení

2x

Uvedu to na pravou míru: Máte nárok na poštovné za dodání zboží. Pokud zboží v čtrnáctidenní lhůtě vracíte (odstupujete od smlouvy), musíte zboží zaslat na své náklady.

@Schimpy + @Satam > § 1832 občanského/...

 

schimpy
hodnocení

1x
Ruku na srdce, Vy byste takto fungovala, kdybyste měla svůj (obchod/eshop), kdy by Vám lidé vraceli zakoupené zboží z nějakého důvodu a ještě by po Vás chtěli peníze za Vaše náklady, které jste zaplatila za odeslání, ať už přes poštu či PPL aj.? To by jste moc nevydělala ;) . Nějaká společnost to možná tak dělá, ale třeba proto, že má takový obrat, že to zkrátka nepozná.
kk*
hodnocení

Takže ze zákona to není dané?

schimpy
Prodejce Vám musí vrátit veškeré peníze za zboží (včetně poštovného/dopravného/balného), které jste zakoupila. Nemusí ale vracet peníze, které jste Vy musela zaplatit za zpětné odeslání.
kk*
04.04.21 14:59
hodnocení

Děkuji :)

@schimpy: Promiň, ale říkáš nesmysly. To opět platí pouze při oprávněné reklamaci a pak vrací i poštovné na poslání zpět.

schimpy
Ale paní odstupuje od kupní smlouvy ve 14 denní lhůtě, nereklamuje ;)
schimpy
Ze zákona vám musí prodejce vrátit všechny peníze včetně nákladů na dopravu zboží k vám. Je však povinen vrátit vám pouze částku odpovídající nejlevnější variantě dodání zboží, kterou nabízí. Peníze bez vašeho souhlasu nemůže vrátit jiným způsobem, než jakým jste platili. Pokud zboží vracíte zpět podnikateli, toto poštovné platíte vy.

Takže opakuji: TO NENÍ PRAVDA! Nelze směšovat vrácení zboží ve 14denní lhůtě a vrácení zboží při reklamaci. Pokud vracíte zboží ve 14denní lhůtě, jdou veškeré náklady kromě ceny zboží za vámi, protože prodejce na nich nemá "žádnou vinu", takže je nesmysl, aby je platil. Že vám zboží nevyhovuje z jakýchkoli důvodů je jen a jen váš problém a s tímto rizikem si jej v e-shopu kupujete.

Nevím, proč se se mnou tak urputně dohadujete, když ve vaší první odpovědi tvrdíte v podstatě totéž, co já.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]