Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nedoručená objednávka ze zahraničí (Číny)

Od: trn odpovědí: 6 změna:
Ahoj, objednala jsem si z Aliexpressu zásilku, ale ani po 3 měsících jsem ji neobdržela. V administraci eshopu se mi u této objednávky ale zobrazuje, že zásilka byla doručena. Otevřela jsem tedy spor o vrácení platby a je tam čekací lhůta 7 dnů.
Chci se zeptat, jak postupovat, když mi vrátí platbu a zboží dorazí třeba ještě později?

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

riva
hodnocení

5x

Postupuji dle situace (chuti). Když mám z prodejce solidní dojem, tak se s ním domluvím, že něco objednám v podobné ceně, zaplatím, potvrdím doručení a on nic neposílá.

No a jinak (třeba minulý týden mi přišla mikina která měla být na vánoce a peníze už mám dávno zpět) to beru jako dárek a peníze nevracím.

 

hodnocení

2x

Pokud Vám systém AliExpressu povolit otevřít spor, tak je všechno v pořádku. Ta čekací lhůta je naprosto normální, protože k vaší stížnosti se teď vyjádří prodejce a ten bude buďto souhlasit s tím, aby Vám byly peníze vráceny, nebo souhlasit nebude a nabídne Vám jiné řešení. Z 98% je to vždy tak, že Vás bude prodejce žádat, abyste spor zrušila, že Vám pošle peníze přes PayPal. To nedělejte a pokud jste v právu a opravdu Vám nebyla zásilka doručena, tak vyčkejte na rozhodnutí arbitra, což je právě AliExpress. Ten si může podle sledovacího čísla zjistit, jestli byla zásilka doručena na Vaši adresu. A kdyby nebyla, tak rozhodne ve Váš prospěch. V každém případě o jeho rozhodnutí dostanete email, kde budete mít vyjádření ke sporu. Musíte si to hlídat a pokud neumíte anglicky, tak si všechno dejte přeložit překladačem Googlu. Ale také se může stát, že balíček někdo odcizil, a pokud byl doporučeně, tak se mohl i podepsat a v tom případě to těžko dokážete. Ale to se stává opravdu minimálně. Za pět let nakupování na AliExpress se mi ještě nestalo, že bych nemohla dokázat jak to opravdu bylo. Ale ve dvou případech se mi stalo, že jedna z doručovatelek opravdu dva balíčky zadržela, na poště provedla záznam, že mi balíčky doručila a čekala co se bude dít. Jenomže já jsem to zjistila a po komunikaci s poštou to vyšlo najevo a balíčky mi byly nakonec doručené, a to i s omluvou ředitelky naší pošty. Tenkrát mi to vysvětlili tak, že paní už je v důchodu a že pracuje jako výpomoc a že prý to ten den nestihla a pak zapomněla doručit. :-D Ale to jsem mohla dokázat jenom proto, že to byly balíčky doporučené a já jsem jejich trasu našla ve sledování zásilek České pošty.

Aha, tak pardon, já jsem to nějak špatně přečetla a celé mé "kvákání" tady je zbytečné. :-D Ono mi na monitor svítí sluníčko, tak se omlouvám. Jestli Vám zboží dojde až po vrácení peněz, tak můžete postupovat jak říká rádce nade mnou, ale není to Vaše povinnost. To je riziko podnikání. A v obchodě nesou určitá rizika oba protagonisté. Vy jako kupec můžete za své peníze dostat nekvalitní šunt, a prodejce může zase přijít o své peníze, když nedokáže zajistit, aby bylo zboží dodáno v termínu. Pak už záleží jenom na domluvě mezi nima.

jurajjuraj*

jak si muze ali overit ze balicek dosel do schranky? prijede posta, hodi to do schranky, nebo si to hodi pod sedadlo spolujezdce, kdo to zjisti? nikdo , zadny podpis ani nic podobneho

Ak je to doporuceny list, Ali vidi v tracking systeme CZ posty stav "dorucene". Rovnako, ako my mozeme sledovat cestu balicku z Ciny sem, to iste mozu robit oni, systemy posty v roznych krajinach su prepojene.

Každý balíček má sledovací číslo a to nezmizí ani v tom případě, že si ho někdo hodí pod to sedadlo. Samozřejmě, že pokud to obchodník pošle tou nejlevnější cestou, a ani ne jako doporučený "dopis", tak to dohledat nelze. Ale to přece jasně píšu. Ale když obchodník posílá něco tímto způsobem, tak se většinou jedná o velmi levné předměty. To je má zkušenost. Vy budete mít asi jinou, to Vám neberu. Ale já mohu psát pouze o svých zkušenostech, ne o zkušenostech jiných lidí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]