Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Google Adsence - Daně?

Od: paul* odpovědí: 3 změna:

Dobrý den,

Na tohle téma jsem už přečetl několik diskuzí, ale bohužel jsem v žádné nenašel úplně jistou odpověď. Tak se zkusím zeptat zde, budu velice rád za každou radu.

Před nějakým časem jsem si jako student založil nový účet v Googlu, a poté i Youtube kanál, kde jsem začal nahrávat i videa, každopádně zhlédnutí na těch vidíí poměrně rychle přesáhli moje očekávání, a po asi 3 měsících jsem si založil i Google Adsence, byl schválen do pragramu na Youtube, a začal vydělávat nějaké ty peníze. Nyní to přesáhlo i těch 15.000 Kč za rok, takže jsi jsem vědom, že budu muset odvádět daně. Každopádně já jsem sám daně nikdy neodváděl, žádný podnikatel nejsem, takže bych si musel očividně zařídit živnostenský list, a najít si někoho jako účetního, který mi daně odvede. Každopádně jsem četl, že si můžu nechat nastavit i jinou osobu, která bude dostávat platby a bude "správce" plateb. Jelikož mám kamaráda, který má i menší firmu, a podniká, byl by to za mě ochotný i odvádět za menší "odměnu", každopádně by to bylo pro mě i tak velice výhodné, nemusel bych schánět žádného učetního, a zařizovat se jako podnikatel. Inu moje otázka zní: "Když nastavím platby, a správce plateb na mého kamaráda, pújde s ním i "automaticky" povinnost odvádět daně?" Nebo peníze budou chodit na jeho účet, on se stane správcem, ale povinnost odvádět daně bude stále na mě, i když mně samotnému nic nepříjde?" (Účet Google bude napsán na mě, ale správce plateb, a osoba, i jeho bankovní účet napsaný v Adsence bude na něho).

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

petera*
hodnocení

1x