Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nadřízený zadává práci mimo sjednaný druh práce

Od: anzionka® odpovědí: 17 změna:
avatar anzionka

Ahoj,

chci se jen tak spíš vypsat a ujistit. Pracuji jako manažer XY, v jedné firmě (nemám v popisu sjednaného druhu práce "telefonní oddělení zákaznických služeb/hovory" apod. a ani to nemám v popisu náplně práce zvedat telefonní hovory zákazníků). Máme v našem oddělení čistě i osoby, které se starají o zákazníky, tedy volají s nimi a jsou na telefonu. Stala se věc, že asi před měsícem nadřízený usoudil, že jeden takový zaměstnanec od nás z oddělení už na oddělení nebude a nebude volat.

No, agentu toho původního člověka, co volal, převzala jiná kolegyně. Ta tento týden odjela na dovolenou. Domluvila se s druhou kolegyní, co je na oddělení, že bude volat za ni a ona (ta na dovolené) bude řešit zákazníky jen na e-mailu. No, stalo se to, že ta kolegyně, co se s ní domluvila, že bude mít dvě telefonní linky naráz, nestíhala a tak nadřízený rozhodl, že budu volat já. Já jsem mu řekla, že nemůžu, že mám svoji agendu manažera XY. Nadřízený říkal, že agendu předáme externímu člověkovi a já mohu tí pádem volat (ještě se zaštitoval tím, že je to "jen na omezenou dobu, že jen až pomine ten nával hovorů...")

Mezitím se přihlásila jiná kolegyně z oddělení, která neřeší hovory ale zase jiný druh práce, a řekla, že s hovory pomůže a že na ať na ni přesměrují ten jeden telefon. Tak se i stalo, ale i ona nestíhá. Tak mě šéfka řekla, ani se mě nezeptala, že budu volat já. Ale já to nemám ve sjednaném druhu práce, ani v popisu pracovní náplně, to všechno jsem kontrolovala v přílohách pracovní smlouvy.

Volání tedy odmítnu, protože jsem si hledala v zákoníku práce, že jsou jen velmi omezené důvody, kdy vás nadřízený může přeřadit na jiný druh práce než je sjednaný v pracovní smlouvě. Taky mi nehrozí žádný postih, kdybych ty telefony nebrala. To jsem si také dohledala v ZP. Pokud by mi zaměstnavatel nedovolil dělat agendu manažera XY, tak jsou to překážky na straně zaměstnavatele.

Jednání firmy je otřesné, nadřízený se mě ani nezeptal, jestli chci pomoci, prostě mi to jen oznámil. A nehodlám za něj řešit jeho průsery, když propustil kolegyni z oddělení, která volala a díky tomu je podstav, ještě i nehodlá z dovolené odvolat člověka, který má původně volat.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

17x
avatar majo78

ve firmě máte podivné postupy práce, ale na druhou stranu Vás bych ve firmě taky nechtěl asi tak

 

au1
hodnocení

4x

fascinující, dneska už je každá pozice nazvaná "manažer" aby se na ni za mizerný prachy dalo nabrat vůbec nějaký lidi :) vrátnýmu se říká manažer prvního kontaktu, uklizečce manažer odpadových záležitostí, a podobně. no, radu pro tebe nemám, jen mi to přišlo zajímavý. já třeba taky nemám ve smlouvě ani povinnostech abych zvedal telefon když někdo volá, a přesto ho zvednu *smich* jen to řešení mailů na dovolené mi přijde trochu zvláštní, tobě to přijde normální? :-D

Viděla jsem v inzerátech hledání žen na pozice "asistentka prodeje." Byly to prodavačky. Dost mě překvapilo, že se za poctivý titul "prodavačka", který se používá už tolik let, někdo může stydět a vidět za ním něco nepatřičného. Je to slušné povolání, tak proč ho balit do nějakých kliček? *ee*Jaga.

"Hovorová" manažerka bude asi to, čemu se dřív říkalo telefonistka. A jestli je to ta paní, která nám vlítne znenadání telefonem do rodiny a nabízí kdeco, od levných energií až po zdravou výživu, tak to je pak opravdu neštěstí.

hodnocení

Když mi omylem zavolá nějaký zákazník, na moje pracovní číslo, tak to také zvednu a vyřídím, s tím nemám problém (je to jednou za čas), případě když nevím, odpověď, tak ho přesměruji právě na dvě linky, které obsluhují operátorky. Stejně jako volat kolegům ve firmě do různých oddělení, abych zjistila některé věci, které potřebuji pro svoji práci mi problém nedělá, kolegy znám a jsou vstřícní. Ale vyřizovat denně stovky hovorů s ne zrovna naladěnými lidmi, být z toho ve stresu, že furt zvoní linka, a že jsou na mě zákazníci nepříjemní a že na každý zmeškaný hovor musím volat zpět, to dělat nechci a ani to nemám v popisu práce.

krtek6

odborně se tomu říká "odolnost vůči stresu" a je to základní předpoklad a požadavek manažerské profese...já nejsem manažer jsem pod ním...a odolnost vůči stresu a řešení situací mám v popisu

hodnocení

Minulý rok jsem několik měsíců každý den dělala 12tky, v kuse 7 dní v týdnu. Takže se tady můžeme bavit, kdo je tady odolný vůči stresu. Tehdá mi také říkali, že je to nenadálá a dočasná situace úplně stejně, jako dneska.

 

hodnocení

3x

Všude je něco. Pokud vám práce jinak vyhovuje a máte ji slušně ohodnocenou, tak to neřešte. Paní se z dovolené za pár dní vrátí a budete zas dělat svoje.

Věřím, že je to otrava, ale kdybych tu napsala já co musím dělat mimo svou pozici, tak už by to bylo spíš pro inspektorát práce.

hodnocení

Platově je to nic moc a kolektiv taky nic moc. Právě. Kdybych byla jinak spokojená, tak nad tím vůbec nepřemýšlím a třeba i pomohu.

 

krtek6
hodnocení

3x

no nevím..jestli podle toho jak píšeš a popisuješ jsi TY manažer...tak já můžu být ředitel...jak už tu zaznělo...asi bych taky takového člověka pod sebou nechtěl...tohle je věštinou typické chování babského kolektivu...a ještě k tomu mladého..všichni ví co by neměli, ale nikdo neví co by měl..

hodnocení

Nechovám se povýšeně, manažer je prostě název v druhu sjednané práce, tak jak to mám jinak nazývat? Kdyby mě slušně požádali, a zeptali se, zda jsem ochotna pomoci, tak bych i pomohla, kolegyně mám ráda, ale zametat se sebou nenechám.

jirib
Jste telefonní operátorka.
Pokuď se vám tam nelíbí,můžete dát výpověď.
hodnocení

Nejsem telefonní operátorka a nemám to ani v pracovní smlouvě. Jsme manažerka jednoho oddělení ve firmě, rozhodně ne manažerka telefonního oddělení ve firmě.

 

hodnocení

3x

@anzionka - Vy snad dostanete vytýkací dopis za to, že vám zaměstnavatel přikáže umít záchodky a vy je neumejete?
Vytýkací dopis za to dostat můžete, jen tam nebude uvedeno mytí hajzlíků, zaměstnavatel může uvést cokoli jiného - a většinou najde, nikdo nejsme stoprocentní. Slušnému zaměstnavateli se většinou vyhoví, bez ohledu na pozici ve smlouvě.

Mě jen překvapuje, že, s prominutím, "rajtujete" na týdenním záskoku za dovolenou, ale mnohem jasnější porušení ZP - "jsem několik měsíců každý den dělala 12tky, v kuse 7 dní v týdnu" - jste akceptovala. O důvodech raději spekulovat nebudu.

Proč pracujete tam, kde zjevně nejste spokojená?

 

 

petrwoods
hodnocení

1x
Tak si můžete říkat "manažer hovorů"
hodnocení

V tom případě bych chtěla souhlasit a podepsat novou pracovní smlouvu, ve které by bylo uvedeno jako sjednaný druh práce: manažer XY a manažer telefoních hovorů.

 

lamy13
hodnocení

0x

Milá super manažerko, jak je vidět, tak vaši práci zvládne kdokoliv z venku, kdo náhodou prochází kolem vaší firmy. Zástupy během dovolených a nemocenských jsou zcela běžné. Pokud to nechcete akceptovat, tak zřejmě budete mít problém. Jsem přesvědčen, že při vašem přístupu nebude nic složitého vám v průběhu jednoho týdne doručit dva vytýkací dopisy. A pak vám udělají pá, pá ... Hodně úspěchů při hledání nového zaměstnání.

hodnocení

Vytýkací dopis za to, že odmítám dělat pracovní pozici, kterou nemám sjednanou v pracovní smlouvě? Od kdy se v práci vytýká něco, co není pracovní náplní zaměstnance? Vy snad dostanete vytýkací dopis za to, že vám zaměstnavatel přikáže umít záchodky a vy je neumejete?

Haha, pobavil jste mě.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]