Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
potřebuji radu. Mám 22 let, studuju školu. Mám určité peníze. Přišel jsem k ním z dědictví. Něco jsem měl našetřeno. Mám sirotčí důchod. Dělá to teď dohromady 600 tisíc. Část peněz mám uloženy na terminovaném vkladě a část na spořícím účtu aktuálně 3% sazbou. TV jsem využil jako konzervativní způsob, protože si těch peněz docela vážím a nemám s tím zkušnosti.
Ale mám strach utrácet. Před pár měsíci to byl trochu extrém, když jsem měl strach utrácet i za jídlo. Teď už je to naštěstí lepší, že si to meníčko nebo něco na přípravu jídla koupím. Nebo třeba do auta tankuju naftu za pár stovek. Což už jsem si minulý týden uvědomil, že jsem blbej, protože jsem natankoval za 500 a další týden jsem stejně musel jet tankovat.
Ale mám partnerku a jsem rád, když ji můžu udělat radost, koupit ji kytku nebo ji pozvu na kafé. Teď se toho moc stejně nedá dělat. Ale takový extrém, že bychom někam šli a já se díval na útratu nebo se nějak dohadoval, že si má půlku zaplatit, to ne.
Spíš s tím bojuji nějak sám se sebou. Teď prostě řeším e-dalniční známku abych mohl jezdit a založil jsem si kvůli tomu Twisto, protože dávali 500Kč a možnost si rozložit platbu na 1/3, protože se mi nechce najednou dávat 1500Kč. Obecně si myslím, že by mě s tím to Twisto mohlo pomoc. Dřív jsem si kupoval oblečení a parfémy a teď nějak nemám potřebu. Chtěl bych si udělat radost, třeba i tím parfémem v Douglasu v akci o 1800Kč levnější. Dřív jsem to bral, že nekouřím, nepiju tak to zainvestuji jinam ale teď mě v tom něco brzdí. A já ani nevím.
Celkem mě to vadí, protože ten příjem jako důchod mám. Navíc ještě budu mít peníze z odškodnění a to nemalé. O to víc mě vytáčí, že šetřím sám na sobě. Chápu, že šetřít není špatné, jednou se mi ty peníze můžou hodit v zajišťování života. Jenže ono šetřít moc, taky není dobré a mít problém třeba zaplatit najednou 1500 za známku taky ne. A to jsou částky který by mě asi nějak nevytrhly a v budoucnu moc nezměnily.