Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozmyslela jsem si objednávku

Od: zz16 odpovědí: 17 změna:

Dobrý den, potřebuji poradit. Na internetových stránkách eshopu jsem si objednala produkt a zvolila platbu převedením na účet eshopu. Ale pak jsem si to rozmyslela a produkt již nechci. Co se stane, když jim peníze nepošlu? Zadala jsem tam svoje jméno, číslo, adresu a adresu Zásilkovny. Je možné že po mě budou žádat nějkou ,,pokutu,, když se na to vykašlu? Děkuji za odpověď :D

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

17x
avatar jethro

Bývá zvykem, že když nezaplatíte do nějaké lhůty, objednávka se automaticky stornuje.
Možná se vám e-shop ozve. Seriózní je, když se mu ozvete vy.

 

hodnocení

10x
avatar babajaga

Určitě ten e-shop má nějaké tel. číslo. Třeba konkrétně pro objednávky. Zavolala bych tam, řekla pravdu, že jsem si to rozmyslela, omlouvám se a zboží nechci. Pokud je čas a neposlali ho, nic se nestane, jen objednávku zruší.

Myslím, že ho neposlali, protože čekají, až přijde platba. Tak se omluvte a hotovo. Nestane se nic.

Ale mlčet a dělat mrtvého brouka, to by mě byla hanba. Jednejte na rovinu. Jaga.

 

hodnocení

2x
avatar ildika

Normálně jim napište mail, že objednávku rušíte. Dělám to tak běžně - samozřejmě, snažím se to dělat co nejdříve (zásilky si nechávám posílat na dobírku). Ovšem pokud jste jim ještě nepřevedla peníze, zboží stejně neposlali. Takže se nic neděje, ale určitě jim napište.

 

hlavicka
hodnocení

1x

Tak jak tu všichni radi bylo by žádoucí ten eshop kontaktovat e-mailem nebo telefonem a požádat ho o zrušení objednávky aby objednané zboží zbytečně nerezervovali a nečekalůi na platbu. Pokud je v tom eshopu provedená registrace tak se tam dá přihlásit a objednávku by tam mělo jít zrušit. Pokud se jedná o solídní eshop tak by snad žádné problémy kvůli tomu neměli dělat. Záleží co mají uvedené v obchodních podmínkach se kterými se při provedení objednávky souhlasí, ale nepředpokládám, že by tam měli nějaké sankce za zrušení nezaplaceného a neodeslaného objednaného zboží. Každopádně doporučuji v rámci solidního jednání v této záležitosti jednat co nejdříve.

 

wakova
hodnocení

1x

Dokud jim nepřijde od vás platba, tak zboží neodešlou. Kdyby jste zvolila dobírkou, tak zboží pošlou. Také je možnost storna objednávky do určitého času. Nahlédněte do jejich obch.podmínek, jestli na platbě převodem trvají, popřípadě jim napište.

 

umyl
hodnocení

1x

Není v podmínkách toho prodejce, od kdy se ruší objednávky, když se nezaplatí? Podívejte se tam, myslím, že to najdete.

Bývá to většinou 5-7 dní, kdy čekají na platbu.

Pokud jste dostal potvrzující e-mail s číslem zakázky, jednoduše jim napište, že objednávku rušíte. Máte to černé na bílém. Nic platit nemusíte, 99% objednávek se bere nezávazně, dokud ji nezaplatíte. Slušnost je požádat o stornování.

---------------

Pokud závaznou, tak na to upozorňují, ale těch je opravdu minimum.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Další takový blbec. Rozmyslet se to má před objednáním, po objednání jedinmě zboží zaplatit a odebrat!

Takže v zelenině, když řeknete: Kilo hrušek, je promiňte, chtěl jsem kilo jablek, tak nejdřív ty hrušky zaplatíte?

Pokud není zaplaceno, není obchod sjednán a nic se neděje. Myslím, že ani psát či volat netřeba. Takovžch tam mají hodně. Stejně před zaplacením nic nechystají ani nebalí.

hlavicka

diesel: Myslím, že především by sis měl ty rozmyslet než něco zde napíšeš a začneš někomu nadávat jestli to nerní nějaká blbost. Je dobré si vše rozmyslet před objednáním, ale nikdo nejsme dokonalý natolik abychom v něčem nepochybili nebo něco nedomysleli. Je proto dobře když nějakou hloupost jde ještě bez větších problémů zvrátit.

ringo: Psát nebo volat kvůli zrušení objednávky by asi nebylo třeba, ale myslím si, že v rámci solidního a čestného jednání by to bylo velmi vhodné. Může se jednat o poslední kusy zboží a obchodník by je musel zbytečně po dobu čekání na platbu rezervovat když si je někdo objednal, místo toho aby to mohl prodat hned někomu jinému kdo si to objedná.

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

dokud nebudou mit potvrzene zaplaceni tak se vasi objedavkou nebudou zabyvat, takze tim ze nezaplatite do jimi urceneho data objednavku stornujete

 

hodnocení

0x

A proč si z nás utahujete? Nic jste si neobjednala, protože jste si to rozmyslela a peníze jste neposlala, a objednávku nepotvrdila, tak o co Vám jde? *zed* pokud jste to udělala a oni Vám poslali číslo účtu, na který máte sumu poslat a Vy to neuděláte, tak Vás obchod asi vyzve, abyste to učinila, nebo upozorní, že objednávku do toho a toho dne stornují.

hlavicka

suzymon: A proč si ty utahuješ z tazatelky? Ty tazatelku znáš osobně, že víš, že si nic neobjednala? Objednávka je kupujícím potvrzená ve chvíli kdy ji v eshopu dokončí a odklikne a eshop zobrazí přijetí objednávky nebo to také zašle e-mailem. K vyřízení a odeslání zboží pak dojde až ve chvíli kdy eshop obdrží peníze za tu objednávku.

Ale prosím Vás, to jste nikdy nic neobjednávala? Pokud nezaplatí, není objednávka vzata na vědomí. Právě jsem si něco objednávala. Přesně stejný postup, platba na účet, dodání do zásilkovny. Přišel mi ihned e-mail, kde stálo doslova, že splatnost faktury je pouze 7 dní. Tudíž po sedmi dnech se automaticky ruší a tudíž není nic objednáno. Tak mne nepeskujte a raději se Vy napřed informujte, jak to chodí. :) tazatelka platbu neodeslala a neodešle, protože si to rozmyslela. Může klidně všechno ignorovat, nic se nestane, a její "neobjednávka" bude za několik dní stornována automaticky. Snad si nemyslíte, že e-shop ihned poběží něco balit dopředu, když nemá potvrzenou platbu. To udělá pouze při platbě na dobírku. Tak klídek.

 

hlavicka

suzymon: Píšeš tu nesmysly. Předpokládám, že tazatelku asi vůbec neznáš, ale přes to velmi dobře víš, že si nic neobjednala. Nevíš jak to chodí v eshopech s objednávkami a přes to nám tu chceš o tom předkládat tvoje zaručené moudra. Tazatelka sama píše, že si "objednala produkt". To učinila tím, že na stránkách eshopu vyplnila objednávku a na konci ji potvrdila odkliknutím. Kdyby si nic neobjednala tak eshop by mohl zboží vyprodat a pak pokud by obdržel peníze by ji mohl sdělit, že má smůlu, protože ten produkt už je vyprodaný. Tazatelka si to ale rozmyslela a platbu nezaslala a eshop tu její objednávku po několika dnech kdy neobdrží peníze zruší (stornuje) a tím to skončí. Nikde jsem nepsal, že eshop ihned poběží něco balit dopředu, když nemá potvrzenou platbu. Potvrzenou objednávku mají, ale nemají platbu a tak dopředu nic balit nebudou. Solidnější by ale bylo to jen tak neignorovat a ten eshop informovat, že o objednaný produkt už nemá zájem a požádat o stornování objednávky. Myslím, že by bylo dobré než nám tu něco o čem nic nevíš napíšeš zvážit jestli to vůbec má smysl psát tu ty tvoje nesmysly.

Tazatelka se už zde ohledně toho neozvala a ani se ji nedivím když ji tu někteří nadávaji a obviňují ji, že si z nás utahuje.

S některými lidmi nemá smysl polemizovat. Vy mezi ně patříte. Chápejte a překrucujte si co jsem napsala jak chcete. Mně je to fuk. *jasne*

hlavicka

suzymon: Je vidět, že vůbec nechápeš způsob objednávání na eshopech a také nerada připouštíš, že by ses ty mohla v něčem mýlit. Myslíš si, že máš patent na rozum a všechno víš lépe než ostatní a nedokážeš připustit, že by něco mohlo být jinak. Je vidět, že asi jsi docela dost naštvaná, že jsi nedokázala prosadit tvojí pravdu, ale mne je to také fuk.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]