Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Daňová sleva na manželku

Od: lukii odpovědí: 13 změna:
Dobrý den,
jsem zaměstnanec a účetní ve firmě mi bude dělat roční zúčtování daně nebo jak se to jmenuje.
Chtěl bych se poradit jestli mi může ve firmě provést i daňovou slevu na manželku nebo si musím podat daňové přiznání sám?
Dříve si to prý musel dělat každý sám na FÚ - vyplnění formuláře.
Děkuji

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

Jestli Vaše paní splňuje podmínku uplatnění slevy (její příjmy za celý kalendářní rok nepřekročily 68 000 Kč), doložíte mzdové účtárně do 15.2.2021 její čestné prohlášení o této skutečnosti. Čestné prohlášení manželky o jejích rozhodných příjmech slouží jako oficiální doklad v daňovém účetnictví. Zaměstnanec (manžel) ho podává u zaměstnavatele při ročním zúčtování daně.

lukii
hodnocení

Dobrý den,
děkuji za vysvětlení.
Čestné prohlášení manželky naše účetní nechtěla, je to nutné?
Děkuji

Já bych bez potvrzení nebo bez čestného prohlášení do zúčtování slevu nezadala. Jde o státní peníze - FÚ Vám vrátí daň a kdyby přišla z FÚ kontrola, bude chtít ten papír vidět. Vaše účetní by podle mě měla velký problém.

lukii
hodnocení

Dobrý den, bylo mi od paní účetní řečeno, že jí stačí čestné prohlášení, že si manželka neuplatňuje daňovou slevu na dítě.
Myslíte, že to opravdu stačí?
Nic jiného nechce.
Děkuji

Nevím jak kdo a jak kde,já dokládal čestným že manželka neuplatňuje slevu na děti,a další pak z doklad o výši příjmu manželky .

OSVČ a osoby bez zaměstnání dokládají čestné prohlášení, zaměstnanci potvrzení zaměstnavatele.

lukii
hodnocení

A stačí jen doklad s čestným prohlášením, že neuplatňuje daňovou slevu na dítě? O příjmu za předchozí rok tam totiž není zmínka.
id

Vy chcete dvě slevy. Jednu na dítě a jednu na manželku, tudíž musíte dodat dvě potvrzení nebo čestné prohlášení.

1x - čestné prohlášení, že žena neuplatňuje slevu na děti