Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Zprava z odborného lékařského vyšetření

Od: pitriska* odpovědí: 4 změna:
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat,byla jsem u závodní lékařky kde jsem odevzdala výpis ze zdravotní dokumentace od mého osetrujiciho lékaře.Doktorce to ale nestačí a chce ještě donést zprávy ze dvou odborných vyšetření,má na to právo?
Předem děkuji za odpověď Pája

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

jabraka*
hodnocení

4x

Samiozřejmě!

JB

nedoktor*
hodnocení

3x
Jistěže na to má právo

hodnocení

2x

Ano, má právo - a vy máte zákonnou povinnost zprávy doložit:

ZP § 106 Práva a povinnosti zaměstnance

(4)... Zaměstnanec je povinen

b) podrobit se pracovnělékařským prohlídkám, vyšetřením nebo očkováním stanoveným zvláštními právními předpisy

Pokud odmítnete, může to být důvod k výpovědi ze strany zaměstnavatele (§ 52 ZP)

z č. 373/2011 Sb. o specifických zdravotních službách

§ 43

(7) Lékařský posudek se nevydá, jestliže se posuzovaná osoba odmítne podrobit lékařské prohlídce nebo vyšetření, které je její součástí; posuzující lékař tuto skutečnost zaznamená do zdravotnické dokumentace vedené o této osobě.

(8) Jestliže nebyl lékařský posudek vydán z důvodu uvedeného v odstavci 7 nebo jestliže se posuzovaná osoba nepodrobila lékařské prohlídce za účelem dalšího posouzení zdravotní způsobilosti nebo zdravotního stavu ve stanoveném termínu bez uvedení vážného důvodu, hledí se na ni pro činnost, pro kterou měla být zdravotně posouzena, jako na zdravotně nezpůsobilou, nebo jako na osobu, která pozbyla dlouhodobě zdravotní způsobilost vykonávat dosavadní práci, anebo jako na osobu, jejíž zdravotní stav nesplňuje předpoklady nebo požadavky, ke kterým byl posuzován...

iz*
hodnocení

0x

Podle mne (záleží na pohledu/na výkladu) na to právo nemá. Jestli však k posouzení Vaší zdravotní způsobilosti pro určitý druh práce potřebuje vyjádření odborného lékaře, může Vás poslat na vyšetření.