Nejste přihlášen/a.
V lednu jsem si zakoupil v c.k.Aeolus dovolenou do Řecka.Cestovka jako zprostředkovatel pojišťovny Allianz se mnou uzavřel i cestovní pojištění po dobu dovolené proti krádeži,úrazu...atd.V dubnu jsem obdržel informaci o úpadku,krachu cestovky stím,že všechny pohledávky uspokojí po soudu o úpadku pojišťovna,u které je cestovka pojištěna.V listopadu došlo k vyplacení zájezdu pojišťovnou ale pouze za neuskutečněný pobyt.Nevyužité cestovní pojištění (1700 Kč)nikoliv,prý za pojištění,kdy c.k.krachne,je v úpadku,není náhrada.Cítím se poškozen,nemohl jsem se nijak bránit,v dobré víře jsem se na cestu připojistil a takhle to dopadlo.Co tím?S pojišťovnou 3x komunikace proběhla a prý postupují správně.Peníze jsem tedy pozbyl.Děkuji.
Obávám se, že je to tak správně. O tom zrušení dovolené jste věděl dopředu, tak to chtělo spíš tu pojistku včas zrušit. Takhle je to jak kdybyste uplatňoval, že jste si na tu dovolenou koupil nový boty, který teď nepotřebujete.
Nepíšete, kdy se měl zájezd uskutečnit, ale chybou je podle mě požadovat úhradu pojistky u pojišťovny té cestovky, ale měl jste cestovní pojištění prostě zrušit. Takto jste byl normálně pojištěn a mohl jste teoreticky jet kamkoliv jinam do zahraničí na tutéž pojistku, proto vám ji nechtějí proplatit. Objednal jste si službu (to pojištění) a ta vám byla poskutnuta. Pojišťovně (té u které máte cestovní pojištění) je jedno jestli jste v zahraničí byl nebo ne a pojišťovně (té cestovky) je zas jedno, že jste se na to pojistil.
Smlouvu jste měl s Allianz. Nahlásil jste jim, že se zájezd neuskuteční a požádal jste o storno smlouvy? Asi ne.
Nemotejte do toho úpadek. Pojištěn jste byl vy. Kdo vám to zprostředkoval je jedno. Vy jste věděl, že nikam nejedete a že máte pojištění, které vám k ničemu není. Kdo si myslíte, že to měl vyřídit.
Nebo je další možnost, že jste měl v cestovním pojištění zahrnuto storno zájezdu. Pojišťovna pak nese riziko storna od podpisu smlouvy, takže na žádné vrácení pojistného nemáte nárok. Ne, že cestovka zkrachovala s tím nemá nic společného.
Hned v dubnu jsem pojišťovně Allianz posílal veškeré smlouvy protože i c.k. byla u Allianz pojištěna proti úpadku.O úpadku ale musel rozhodnout soud a ten proběhl asi v listopadu.
Ale v dubnu jste už věděl, že nikam nepojedete, tak jste měl cestovní pojištění zrušit. To, že v obou případech šlo o Allianz nehraje žádnou roli. Oni nevědí, že to cestovní pojištění máte na cestovku, kterou likvidujou.
Ihned po informaci o neuskutečnění zájezdu jsem pojišťovnu informoval,tak tedy nechápu.Allianz můj požadavek přijal s tím,že musím mít strpení jak dopadne soud.Tedy žádal jsem proplacení pobytu i pojištění,podklady dostali.Děkuji.
Zřejmě si pořád nerozumíme. Jakmile jste zjistil, že se zájezd neuskuteční, měl jste zrušit cestovní pojištění. To vůbec nesouvisí s nějakým soudem. Měl jste vzít smlouvu o vašem cestovním pojištění, jít do pojišťovny a říct, že nikam nejedete a chcete pojistku zrušit. Až, kdyby vám řekli, že na zrušení už je pozdě, nebo že zaplatíte nějaký stornoploplatek, tak to byste pak mohl uplatňovat jako škodu způsovenou zrušením zájezdu rovněž u Allianz, ale jako plnění pojistky té cestovky.
Chyba byla, že jste ihned nezrušil cestovní pojištění.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.