Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Přivýdělek při studiu

Od: djluba odpovědí: 2 změna:

Dobrý den, chtěl jsem se Vás zeptat, už od malička se zajímám o počítače a dnes umím vytvořit například webové stránky, nebo grafiku a podobně, (a to ve free programech a přesto s profesionálním výsledkem) prostě věci za které si různé firmy za zhotovení účtují velké peníze, napadlo mě, že když jsem student co si tak trochu nepřivydělat třeba nějakou takovouto tvorbou jenom za podstatně nižší ceny než u firem na internetě.Chtěl jsem se tedy zeptat, je možné abych něco takového provozoval, když mi už bylo 18 let?Potřeboval bych živnostenský list, když by se jednalo jen o malé přivýdělky?A jak by to bylo s daněmi, musel bych je platit, nebo je to jen do určité výše zisku za rok?
Děkuji s pozdravem Lubomír Kozák.

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

kukal
hodnocení

0x

Na provozování zmíněné činnosti musíš mít živnostenský list. Jinak to dělaš na černo. Z příjmu se musí přiznávat daň. Je to od určitého příjmu za rok.Přesně tu částku nevím /musel bych se podívat a to je mi líno/,ale je tak nízká,že ji snadno překročíš. Takže je lepší to dělat " na bílo",tedy s živnostenským oprávněním,protože když ti na to přijde finánčák tak to je prů...er jako hrom. Nejsem si jist,ale myslím,že v tomto případě se jedná o živnost vázanou a tak budeš muset doložit odpovídající vzdělání. Nevím jak jsi zběhlý v účetnictví,v tvém případě spíše v daňové evidenci,ale nezapomeň,že budeš mít v pod.činnosti i nějaké náklady,takže s tou daní to nebude zas tak horké ;)

dandanov*
hodnocení

0x