Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, musím nutně na test na Covid? Nebo postačí dobrovolná 14. denní karanténa? Jsem studentka VŠ, na distanční výuce a přítel je ode dneška pozitivní. S nikým se momentálně nestýkám, a proto mi přijde nelogické chodit na testy, jen abych potvrzenou "pozitivitu".. Příznaky žádné nepociťuji a doma budu tak jako tak. Děkuji.
Šla bych. V případě nějakých následných zdravotních potíží, které se mohou objevit až po několika měsících, abyste věděla, že jste byla pozitivní anebo nebyla. Důležitá informace pro vás a pro lékaře, kdyby se v budoucnu něco řešilo, což nemůžete vědět dopředu. I lidé bezpříznakoví, kteří prodělali covid, mohou mít následky na plicích apod...
Jak už bylo řečeno, tak bych si taky určitě došla...taky mi v podstatě nic nebylo, ale jsem ráda, že jsem to měla potvrzené a do budoucna prostě vím, že jsem to prodělala. Je dobré mít o svém těle a zdraví přehled, když by se něco v budoucnu dělo. Budete na 100% vědět, jak jste na tom...když budete pozitivní a jinak se cítit ok, tím líp...budete to mít za sebou a můžete být pár měsíců relativně v klidu. Test máte zadarmo, nikde fronty nečekáte, šťournou Vás během 30 vteřin do nosu a je hotovo. Za takových podmínek určitě neváhejte a budete mít klid.
Protilátky se běžně nezjišťují. U každého nakaženého covidem se nemusí vytvořit protilátky, stejně jako se u každého po očkování nevytvoří protilátky (cca 90% bývá účinnost vakcín, nejenom u covidu). Zjišťuje se pouze pozitivita. Navíc protilátky se během času vytrácí. U každého člověka je to jinak. Před chvíli jsem četla článek, že pozitivním na covid se doporučuje očkování po 90 dnech od prodělání nemoci. Ve světe a už i u nás jsou případy opakovaného nakažení covidem, takže argument - měl jsem prokazaný pozitivní covid - by neobstál jako důvod proti očkování. Britský premiér měl těžký průběh covidu a nechá se veřejně očkovat.