Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, včera se mi už po několikáté stalo, že mi při platbě byla položena otázka, zda chci doklad? (např. Albert, restaurace...) - vidím za tím nějaký trik... nějaké storno po ochodu zákazníka ... nebo proč se toto děje? díky za info
Prodávající je ze zákona povinen Vám doklad vydat, ať chcete, nebo nechcete. Co s ním následně uděláte už je Vaše věc. Je to prosté. Když doklad nechcete, prodávající ho ani nevytiskne (částku nezadá do pokladny), takže platba není nikde zaregistrovaná. Takový příjem pak logicky nemusí přiznat ke zdanění a zůstane celý v kapse majitele firmy. Je to jednoduchý způsob, jak obejít zákon a obrat stát (tedy i Vás) o peníze z daní.
Magdone, nemáte pravdu. Velké obchody si tohle vůbec netroufnou. Naprostá většina z nich má takový systém, který vůbec účtenku nedovolí nevytisknout, tzn. pokladní se možná zeptá, zda účet chcete, ale i při záporné odpovědi ho vytiskne a pak vyhodí rovnou do koše a nenatahuje se s ním zbytečně směrem k Vám.
Pak existují poklady, které normálně platbu zaevidují, ale poskytují prodávajícímu možnost nevytisknout účtenku. To mívají menší obchody.
S oběma systémy jsem měla tu možnost osobně pracovat. V druhém případě jsem se zákazníka vždy ptala, jestli chce účtenku, protože ten tisk hrozně trval, a když zákazník účtenku nechtěl, tak se zbytečně čekalo na vyjetí z terminálu (kde je opravdu potřeba účtenku ručně odtrhnout), zatímco další zákazník čekal. Použít tohle na trzích, kde se lidé kumulují a potřebujete, aby to běželo, by bylo vražedné.
(No a pak jsou vietnamci, u kterých to mnohdy funguje tak, jak popisujete.)
Ano, je ze zákona povinen Vám doklad vydat, ale na vyžádání, přečti si pořádně zákon,
tady to máš přesně vysvětlený :
Nechce se mi číst všechny odpovědi, tak pokud se opakuji, tak se omlouvám. Pracuji v Albertu. Pár měsíců to máme nastavené tak, že buď vydáváme dlouhou nebo krátkou účtenku. V dlouhé máte vše dopodrobna vypsáno. Na krátké je jen celková cena a pak věci co tam být musí. Hodně lidí účtenky vůbec nekontroluje, tak je zbytečný tisknout dlouhou. Albert tím ušetří docela dost peněz.
Mmch. to "vaše" storno. Pokladní si jej sama neudělá, vždy ji ho musí odsouhlasit nadřízený.
Pokud účtenka obsahuje to co zákon vyžaduje je to jistě v pořádku. Já bych jí nechtěl. Když jsem dělal v jednom krajském městě měli jsme u ubytovny jenom Albert. Albert šetřil vždy. Prodával mrkev okurky a další se slevou. Ty nahnilé části byly ořezané. Dnes se Albertu vyhnu širokým obloukem. Ikdyž asi 5 vrtaček 13 mm, dvourychlostních, s regulací v akci za 200 Kč kus, to nebyla špatná koupě. Fungují již 15 let.
Samozřejmě, že vyžaduji účtenku, pokud mi ji automaticky nedají. Nevidím důvod, proč bych měla jako tupec zaplatit a jít, aniž bych si mohla zkontrolovat ceny. Vůbec nechápu, jak se tomu někdo může divit. Je to obchod a vždycky se dávaly účtenky a to i v dobách, kdy ještě žádné kasy nebyly a prodejci to psali ručně na papírek. Když si účet kontroluji přímo v obchodě, tak nestojím u pokladny, je to zbytečné, mohu poodstoupit tam, kde nebudu překážet. A to dělám obzvláště pečlivě v Penny, protože tam mají ve zvyku šidit ve velkém. Účtenku bych asi nevyžadovala v případě, že bych si objednala jednu pizzu, protože bych dopředu přesně věděla, kolik zaplatím. Ale pokud bych objednávala k té pizze ještě další jídla, tak bych samozřejmě účtenku chtěla. A vůbec nechápu, proč to u nás není samozřejmé. Všude ve světě to tak je a nikdo se nad tím nepozastavuje a neřeší takovou samozřejmost. To jenom u nás pořád přetrvává zvyk, kdy se účtenky automaticky nevydávají a to má jen jeden důvod. U nás bylo vždycky zvykem nějak šidit a je to z dob, kdy obchodníci nepřiznávali své výdělky, aby nemuseli platit daně a někdy i nabízeli slevu, když dotyčný nechtěl účet a zaplatil v hotovosti. Tomu rozumím, ale nevidím vůbec žádný důvod k tomu, abych nechtěla, nebo si nevzala účet v supermarketu, kde je právě ta největší pravděpodobnost, že jsou v pokladně jiné ceny, než v regále u zboží, protože to do pokladny někdo zapomene zadat. Takže ti, co si účtenky neberou, nejsou velkorysí, jak si asi o sobě myslí, ale spíše tak nějak hloupí, protože se klidně nechají napálit. Tak a to je můj názor a jsem si vědoma toho, že jsem si tady zase přidělala několik nepřátel.
... šmarjá to je cirátů... Vždyť si ji berte, nikdo vám nebrání! Dotaz ale zněl proč mu ji nedají automaticky a ptají se ho! No a odpověď je, že to není jejich povinnost, a pokud ji tedy zákazník nedostane automaticky, má si o ni říct, pak ji samozřejmě dostane.
Suzymon "přidělala pár nepřátel" - jediná věc mi vadí - "jako TUPEC zaplatit a jít". Označila jste mne za tupce,protože já to tak dělám. O pár příspěvků výše jsem označen za ovci. Proč? Protože mě účtenky nezajímají a můj čas je drahý na to,abych to kontroloval. Pokud mám pocit,že mě někdo okradl,u pár drobných mávnu rukou,větší částku poznám hned a řeším na místě.
Berger, psala jsem to všeobecně, bez míření na jednotlivce a tak se omlouvám jestli jsem se Vás dotkla. Diskuze je dlouhá a nečetla jsem úplně všechno, jen jsem tak přelétla názory a všimla jsem si, že si někdo stěžuje na to, že lidé kteří si kontrolují účtenky, překáží u kasy. Ani nevím kdo to psal. Nevím proč ta paní stála u pokladny a tam si účet kontrolovala a moc tomu nevěřím, protože to není logické a ani dost dobře proveditelné. Vidím dost lidí, kteří si kontrolují nákupy, ale vždy stojí stranou a nikomu nepřekáží. A také mi z některých odpovědí přišlo, že snad je to nějaká hanba chtít po obchodníkovi účtenku za nákup. A to mi nejde do hlavy.
"Genehwkins", dotaz zněl, "proč nechtít doklad o zaplacení" a k tomu jsem se vyjadřovala, jako mnozí jiní. Tak nevím jaké jaké "ciráty" mi vytýkáte. Nedělala jsem přece se svou odpovědí žádné okolky a odpověděla zpříma a jednoznačně. A místo toho, abyste mi vysvětloval jak zněl dotaz, tak jste to mohl sám za sebe také udělat.
Ano, dotaz zněl "proč nechtít doklad", jak správně poukazujete. Mohla byste mi tedy, prosím, vypíchnout z vašeho patnáctiřádkového vyjádření tu vaši odpověď, tedy proč nechtít?
Ale dejte pokoj. Všichni jsme odpovídali ve stejném smyslu, proč chtít anebo nechtít a Vám "ulehla do žaludku" jenom moje odpověď. Tak Vám bez cirátů odpovídám, že se hádat o h... nebudu.
O žádné rady, jsem se Vás pokud vím, neprosila. Ale nebojte, až to budu potřebovat, určitě se na Vás obrátím. Už jsem si všimla, že rád poradíte, když radu znáte. Ale kdybych potřebovala odborný rozbor mé osobnosti, tak mi zajisté prominete, že se v tom případě nebudu obracet na Vás. Se vší úctou, Suzy.
Suzymon,nedotkla jste se mě. Jen jsem Vašeho příspěvku využil a zareagoval jsem,protože je trochu o něčem,co mi poslední dobou vrtá hlavou. Jsem aktivní tady a ještě na jednom fóru,s úplně jiným zaměřením. A všiml jsem si,že se tento rok dost rádců nějak změnilo. Jsou útoční,vztahovační,urážliví,netolerantní,hádají se... Dokonce i tady jeden ze Sysů,kterého si vážím - v jednom období psal úplně jiným stylem,než normálně,občas jsem jeho odpovědi nechápal... Někde jsem letmo zahlédl článek,že to může být důsledek covidu,údajně u vyléčených lidí nastává zřejmě dočasné období,kdy se psychicky změní.... To jen tak,na okraj...
Myslím, že mnozí by se nejdříve měli seznámit jaký je zákon a ne jak by se to líbilo jim, ikdyž by našli 1000 důvodů, aby si to ospravedlnili. Stačí že Primula, Faltýnek, Klaus dostanou pokutu, což je nejspíš na místě, ovšem těm stovkám řvounům v ulici to projde. Pražský Primátor bude nejspíš spokojený, že uspokojil svoje ego.
suzymon: Z velké části s tebou souhlasím. Účtenka pro kobntrolu má většinou smysl pouze když je na ní rozepsané jednotlivé zboží. Když se ale jedná o účtenku pouze s celkovou cenou bez rozpisu zboží tak na ní člověk toho asi příliš nezkontroluje. Účtenka má také smysl pro případ pozdější reklamace koupeného zboží když se domá zjistí, že je vadné. V některých případech účtenka slouží i jako záruční list. Někteří účtenku potřebují protože jim někdo něco proplatí a potřebují tak nějaký doklad o tom kolik za to zaplatili. Dalo by se najít i další důvody proč účtenku chtít. Jsou ale případy kdy mi na účtence nezáleží a ani mne nenapadne ji vyžadovat např. když si u stánku kupují zmrzlinu a ani nevím jestli by mi ji na požádání dali i když by asi měli. Jsou případy kdy účtenka je člověkovi k ničemu a nepotřebuje ji a tam chápu, že ji někteří nechtěji nebo ji přímo odmítají.
Nemá příliš smysl se dohadovat s těmi pro které účtenka nemá žáden význam, protože oni mají peněz dostatek a nezáleží jim na tom kolik za co zaplatí a nějaká reklamace něčeho chybně zaúčtovaného by byla pro ně pod jejích úroveň.
Nevyhodím, až po pečlivém zkontrolování každé položky... nenakupuji jako ovce, která se nechá u pokladny ošidit... vše musí přesně souhlasit s cenou v regálu... čili VŽDY vyžaduji doklad
Pravděpodobně je to kvůli epidemii. Tedy důvodem je to, aby se snížilo riziko přenosu virových částic.
Když se nad tím dotazem zamyslíte podrobněji, tak nevím, jak a proč by pokladní např. v Albertu prováděla storno nákupu.
Storno nákupu v marketech může provádět nějaká vedoucí, která má určitý kód. Kdyby zaměstnanci takto občas provedli storno nákupu, tak by to vlastně byla krádež ze strany zaměstnanců, protože peníze by nebyly vyúčtovány a zboží by na prodejně taky nebylo.
Kde se snaží nedávat doklad o zaplacení, to jsou obchody, kde "bojují o přežití". Tedy např. antikvariáty. Ani se jim nedivím. Zatímco někam "tečou" dotace proudem, tak jiné subjekty jsou "vysávány" až do "morku kosti".
Navíc, myslím si, že storna položek v nákupech jsou evidovány. Kdyby denně v nějaké prodejně měli storno např. za tisíce, tak by takové jednání bylo dost rychle odhaleno, obzvláště, když by to byly storna celých nákupů a ne jednotlivých položek.
Kdyby si nějaký vedoucí pracovník v marketu chtěl finančně přilepšit, tak by to možná udělal tak, že by napsal do rozpisu směn nějakého brigádníka, který by tam reálně ale nebyl. Třeba nějakého známého. Po x takto "odpracovaných" směnách by se pak podělili o výplatu, která by byla odeslána na účet.
Jelikož ale vedoucí v marjetech jsou poměrně dobře placení, tak pochybuju o tom, že by někdo toto kvůli několika tisícovkám riskoval. Spíše si mnozí zaměstnanci marketů přilepšují tak, že si občas domů odnesou nezaplacené zboží.
co na to říct... "koruna ke koruně a máš milion"...já když prodávám železo do betonu tak se taky hádám o koruny...a jeden by řekl je to jenom koruna...na x tunách to udělá tisíce
Zase tak málo jich ale za den v kase nespotřebuje, u nás v železářství třeba na tiskárně k EET spotřebuje 20 těch ruliček, k tomu si přičti ještě mraky paragonů, ty taky nejsou nejlevnější, a přitom 2/3 zákazníků to venkupřed krámem rovnou zahodí
Kontroluji vždy. Někdy čtečka nepozná slevovou kartu a hned je nákup o 80 Kč dražší. Dřív jsem ve vozíku pěkně vyrovnal 48 tatranek, aby šly spočítat. Vše musí na pás, hodím na pás a pokladní se na 48 nedopočítá
Spíš si polož otázku, k čemu ti ten doklad bude, pokud si to zboží nemůžeš dát do nákladů?
Navíc v těch pokladnách se ten doklad stejně vyjíždí automaticky, kopie zástává v kase uložená a ten kus pro tebe se stejně rovnou zahodí, pokud si ho nevezmeš.
V neposlední řadě odjakživa platilo, že při prodeji je povinnost vydat doklad na VYŽÁDÁNÍ, takže pokud ho chceš, tak si máš o něj říct a ne aby ti ho každý vnucoval
Jak už v začátku odpovědi zmínil správně Magdon, tyhle věci ohledně účtenek jsou řešeny podle zákona. Na kasách třeba v supermarketech nebo podobných krámech se účtenky tisknou hned po ukončení načtení kodů zboží a odklepnutí pro vyučtování součtu. Kámoš mi říkal, že když byli v Itálii, že mu tu účtenku nutili sami krámští. Že u nich na západě probíhají kontroly a zákazník při opouštění obchodu musí mít účtenku. Když ji nemá ať z jakéhokoliv důvodu, problém má obchodník i zákazník. Pravidla jsou prostě nastavený a na rozdíl od nás se i dodržují a případně se i trestá jejich nedodržení. Zlatá Schillerová a Babiš?
priklad1 - Kdyby se všichni chovali podle zákona (ponechme stranou jeho kvalitu, to je otázka jiná), tak by nikdo problémy mít nemusel.
K tomu něco dodám, ikdyž z jiného soudku. Dnes furt slyším že obce jsou samospravní jednotka a nikdo jim do toho nemůže kecat. Proto mohou bourat sochy a oslavovat fašisty.
Ten citovaný zákon zakazuje stání na chodníku, na městské zeleni a jak nakládat s odpady.
No u nás místní mohou stát na chodníku. Dozvím se, že mám dost místa abych obešel.
Mohou rozjezdit trávník, dozvím se, že si to určitě dají do pořádku.
Dle zákona máme správně kontejnery a dostatečné množství kontejnerů na odpad. Místní občany nelze trestat a tak tam mohou nasypat co chtějí. Jednou jsem jednoho prasáka nahlásil. Ani ho nepozvali a od řízení jsem skoro odešel s pokutou. To se nedělá si stěžovat na vážené místní občany.
Chápu, že se to mnohým líbí, proto má takovou podporu STAN v čele s tím mediálním komediantem.
Na otázku zdali chci účtenku v Albertu či jiných potravinách odpovídám automaticky nikoliv. Něco jiného je to u zboží se zárukou.Hodnotu nákupu si v hlavě spočtu a pokud se liší tak si účtenku vezmu a zkontroluji. Ale to je tak 1%. Domnívám se, že dotaz je z důvodu úspory pohybu pokladní - nechci= hned jej hodí do odpad košíku, chci= podá mi jej. Vaše spiklenecké teorie spíše vycházejí z argumentů předvolebního boje, který se snažil říci - živnostníci VÁS okrádají, jsou to samí milionáři a tak jim šlápneme na perka. Jenže co se stalo - zboží či služby šly nahorů o tuto položku / náklady na pokladní systém, náklady navíc za software, atd atd atd - ano někdy jsou to relativně malé částky, ale 100 X nic umořilo osla. Jen si vzpomínám na pohyb v restauraci - dříve - 1. příchod - objednávka, 2. příchod- dones objednávky, 3 . příchod - zaplacení a odnos použitého nádobí. Nyní - je ještě navíc odchod k pokladně a teprve poté kasírování, tj jedna cesta ze 3 navíc, to je nárůst o 33%, jen v ohybu číšníka. Ale zákazník to zaplatí, zanadává na hospodského jaký je to zloděj, pochválí vládu jak je to dobře, že toho živnostníka "sekla" ale opravdová realita je úplně jiná.
Lži. V životě jsem se nesetkal v Marketu Penny, Bila, Albert, Lídl, Kaufland, aby se pokladní ptala, zda chci účtenku. Účtenka automaticky vyjede. Buď si ji vezmu, nebo ji tam nechám a pokladní ji hodí do koše. Když si ji odnesu a co s ní udělám je další věc.
Zajímavé, že mě se touto otázkou nikdo neptá. Protě kasa vygeneruje učtenku a tiskárna ji vytiskne. V Penáčích a Lidlech ji prostě položí přede mě a když si ji nevezmu, tak ji odhodí do koše. A taky nic víc neřeší. V malých krámcích nákup zadají taky do kasy a to potom když ji nepotřebuji řeknu rovnou že tu účtenku nepotřebuji. Naúčováno je zaznamenáno také a zatím to mezi dveřmi nikdo nekontroluje. Co víc? Zdá se, že máme s Prikl1 shodu. Asi to opravdu bude taková praxe.
Ne, ne, dost se ptají v jednom Albertu tady, což mi vadí... automaticky mi má účtenku podat...
Pane Svatoslave, mám k Vaší otázce dvě reakce:
1. Lide, kteří dva kroky od pokladny dlouhé minuty usilovně kontrolují lístek, mně velmi lezou na nervy. Ti jsou přesvědčeni, že je chce daný obchod okrást při každém nákupu a chtějí takového obchodníka/pokladní chytit při činu. Nevím, kolik položek čítá Váš běžný nákup, ale většina řetězců má na pokladnách velký dispej pro zákazníky, na kterém lze účování sledovat online. Upřímně - v kolika procentech případů se Vám stane, že bylo účtování nesprávně? Vyplatí se tato investice času?
2. V Albertu nakupuji téměř denně. Váš dotaz není správně položen. Není možné, aby pokladní nevydal účtenku. Jen se zeptá, zda si přejete dlouhu účtenku (kde jsou všechny položky jedna po druhé) nebo zkrácenou (kde je jen souhrn). Tisková zpráva řetězce o tom hovoří zde
Já si účtenku neberu téměř nikdy. Vím co kupuji a kolik přibližně bude nákup stát. Dozajista už mi někde naúčtovali jinou částku než byla na regále nebo se pokladní spletl třeba v kódu pečiva. Ale to jsou rozdíly v korunách za nákup a nevěřím, že je to pravidlo.
A nakonec jedna osobnější otázka - i když z tónu příspěvku tuším odpověď. Pokud platíte v hotovost, necáte si vrátit přesně či zaokrouhlujete...?
@prikld1...Lži. V životě jsem se nesetkal v Marketu Penny, Bila, Albert, ... vidíte a mně se opravdu ptají, tak si upravte slovník. Stvrzenka vyjede, pokladní se zeptá zda ji chci- já odpovím že ne a ona ji hodí rovnou do odpadků a nehromadí se za pokladnou a já bystře uvolňuji prostor dalšímu zákazníkovi.
Jednoduché vysvětlení. U nás nežijí troubové
Něco dodám. Přišla ČOI do hospody. Číšník se ptal. Chcete účtenku. Nechceme. Odešli, vrátili se a dali mu pokutu. V pořádku. Zákon říká, že je povinen ji vydat a ne se ptát Co zákazník udělá s účtenkou je jeho věc. V některých státech když zákazník vyjde z obchodu bez účtenky tak má taky problém. Naprosto na místě a kontroly by měly přitvrdí.
Pane Svatoslave, mám k Vaší otázce dvě reakce:
1. Lide, kteří dva kroky od pokladny dlouhé minuty usilovně kontrolují lístek, mně velmi lezou na nervy. Ti jsou přesvědčeni, že je chce daný obchod okrást při každém nákupu a chtějí takového obchodníka/pokladní chytit při činu. Nevím, kolik položek čítá Váš běžný nákup, ale většina řetězců má na pokladnách velký dispej pro zákazníky, na kterém lze účování sledovat online. Upřímně - v kolika procentech případů se Vám stane, že bylo účtování nesprávně? Vyplatí se tato investice času?
2. V Albertu nakupuji téměř denně. Váš dotaz není správně položen. Není možné, aby pokladní nevydal účtenku. Jen se zeptá, zda si přejete dlouhu účtenku (kde jsou všechny položky jedna po druhé) nebo zkrácenou (kde je jen souhrn). Tisková zpráva řetězce o tom hovoří zde
Já si účtenku neberu téměř nikdy. Vím co kupuji a kolik přibližně bude nákup stát. Dozajista už mi někde naúčtovali jinou částku než byla na regále nebo se pokladní spletl třeba v kódu pečiva. Ale to jsou rozdíly v korunách za nákup a nevěřím, že je to pravidlo.
A nakonec jedna osobnější otázka - i když z tónu příspěvku tuším odpověď. Pokud platíte v hotovost, necháte si vrátit přesně či zaokrouhlujete...?
Nedám ani korunu navíc, nač, mám roční plat x krát nižší než vy, pane Trautenberku ... A nestojím jako imbecil dva kroky od pokladny, jdu ukázněně stranou... jo, co se ptají: "Chcete účtenku?" Já dnes řekl poprvé NE a vskutku mi ji NEDALI... Kdyby se alespoň optali chcete "dlouhou nebo krátkou" účtenku?
Svět se točí kolem mne... JÁ platím, já jim nesu peníze... naštěstí tam nemají samooblužné pokladny, jako "jinde"... To tak, nesu jim peníze a ještě si SÁM budu vše markovat? Důchodce nejsem, ale x krát se mi už stalo, že cena v regále nebyla totožná s cenou u pokladny a pak mě máte vidět...
Platí to na obě strany? Tedy nejen, když na pokladně namarkují větší částku, nežli je uvedeno na regále, ale i když namarkují nižší částku nežli je na regále? I tento případ jsem již zaznamenal.
Pane Svatoslave, pominu jakési poznámky na téma ročních platů. Klidně se může stát, že naše platy jsou stejné nebo Váš je vyšší. To ale nemá s naší debatou žádnou souvislost, je to jen věc přístupu. Někdo je z principu podezřívavý a za vším vidí možný podvod a past. Někdo zase ne.
A samoobslužné pokladny? To je nezadržitelný trend. Lidská práce je drahá komodita. Samoobslužné kasy neberou mzdu, nepotřebují přestávky, nemají odbory a nedělají chyby. Vy se svými penězi a požadavkem na osobní obsluhu budete časem obtížně hledat místo, kde je utratit. Snad někde na vesnici v coopu nebo ve vietnamské večerce...
@svatoslav - JÁ platím, já jim nesu peníze... naštěstí tam nemají samooblužné pokladny, jako "jinde"... To tak, nesu jim peníze a ještě si SÁM budu vše markovat?
Vtip je v tom, že "oni" vás zas tak moc nepotřebují, zatímco vy je ano - pokud tedy nemáte v dostupné vzdálenosti obchod, který vašim požadavkům konvenuje
Tak o tom by se dalo polemizovat kdo koho potřebuje. Třeba hospodští. Jak teď brečej, že nemají zákazníky.
Já si vždy beru účtenku. Slyšel jsem od známého, který je šéf prodejny, že mu takhle v obchodě nemarkovala pokladní zboží. Peníze dostala od zákazníka, v systému nezaúčtovala a tím pádem nesouhlasil stav při inventůrách. Většinou šlo o nákupy za pár set Kč.
Nezastávám se zlodějek (a zlodějů), ale brát si účtenku kvůli tomu, že pokladní neodvádí tržbu tak, jak má? Proč? Přece je starostí vedoucího prodejny, aby si tam zjednal pořádek. Proč bych já měl "pracovat za něj"? Dá mi pak slevu?
To je stejné, jako že si mám brát účtenky kvůli EET, aby se obchodníci nemohli vyhýbat placení daní. Ale to přece není moje práce - hlídat obchodníky, zda odvádějí daň. Máme obrovskou armádu státních úředníků, máme spoustu státem placených "expertů" na všechno, tak ať se snažej. Polovina z mých peněz se odvádí státu a já mám ještě hlídat dodržování jeho špatně navržených zákonů?
Ne. Když jdu nakoupit, očekávám, že si vyberu zboží, zaplatím za něj stanovenou cenu a odnesu si ho. Jak to mají zařízené, aby to fungovalo, není moje starost. Mně s mou prací taky nikdo zadarmo nepomáhá.
Náš Vietnamec účtenku tiskne/netiskne, vždy ji žádám a dá ji, (při platbě kartou nejsou vypsané položky) ale chci ji také spíš kvůli porovnání cen, hlavně v klidu doma. Kvůli souhlasu cen se slevami na regálech, aby člověk nebyl za blba.
V rodinné cukrárně prodavačka účtenku vždy tiskne a dá ji před vámi na hromádku účtenek v košíčku na pultě. Čili předpokládá, že ji nechcete, ale vždy je k snadnému odebrání. Na skle má fixem "Roušku drahoušku" a ještě jeden podobný poutač.
Bude to kvůli Covidu 19 a případných virech. S největší pravděpodobností. A pak: máme kapitalizmus. Obchodníci. ...Versus zákon?
Jak jsem si všimla, tak pokladna se pokladní otevře až po zaevidování nákupu, při platbě kartou je,myslím, tato otázka bezpředmětná, Pokud je tržba zaevidovaná, sama pokladní ji nestornuje, nevím, kde jste přišel, že by pokladní nákup stornovala,jedině, že by byla dohodnutá s vedoucí, která nákup stornuje. To byste ale vy jako zákazník nejspíš nepoznal. Pokladní pásky jsou dost drahé a přitom to je směsný odpad, u nás se do papíru nesmějí dávat - zase to jsou další odpadky. Ale nestalo semi, že by se mě v některé prodejně zeptali, jestli chci doklad. U řemeslníků tam bych za ně ruku do ohně nedala, i když mi to je vcelku jedno, při nezaúčtování položek se to časem obrací proti nim.
Poprvé, když mi pokladní "vyjela" zkrácenou účtenku, jsem nevěděla proč. Prý se mě ptala, jestli chci zkrácenou, ale já jsem na její dotaz odpověděla: pokladna vám nevyjíždí účtenky? Ona: vy jste ji chtěla. A tak jsem ji měla, věděla a viděla jsem kolik jsem zaplatila. Nemohla jsem si ale zkontrolovat jednotlivé položky a ceny. Doufám, že Albertu nejde zkrácenými účtenkami o to, aby si zákazníci nemohli jednotlivé položky nákupu zkontrolovat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.