Dobrý den. Rády bychom se s vámi podělily o náš problém. Pracujeme v třísměnném provozu jako sestry na operačním sále. V červenci, v době státních svátků, jsme já s kolegyní měly před nimi i po nich dovolenou. Přesto, že jsou svátky zaneseny v plánu služeb v počtu hodin, vrchní sestra nám odmítla napsat na každý z těchto dvou svátečních dnů 7,5 hodin, abychom naplnily měsíční stav hodin. Chybějící hodiny jsou nám takto vzaty z odpracovaných přesčasů. Musíme tedy svátky nadpracovat. Nechápeme tedy přínos svátků - z jakého důvodu jsou zaneseny v plánu měsíčních hodin, ale hlavně bychom potřebovaly zjistit, zda-li zaměstnavatel (a. s.) má na takovéto jednání právo. Jedná se o 15 hodin a my, když jsme o zmíněných svátcích užívaly volna, jsme nakonec zjistily, že musíme být v práci o to víc a hodiny napracovat. Má to nějskou logiku? Snad jsem zformulovala svůj dotaz srozumitelně, předem děkuji za případnou odpověď.
V případě, že zaměstnanci odpadne směna v jeho řádný pracovní den z důvodu svátku, pak za to obdrží náhradu. V případě, že svátek nepřipadne na jeho pracovní den (je např. v sobotu), pak mu náhrada nevznikne. Pokud zaměstnanec odpracuje směnu ve svátek náleží mu prioritně mzda za odvedenou práci a náhradní volno. Teprve v okamžiku, kdy zaměstnanec nemůže náhradní volno čerpat, náleží mu také příplatek za práci ve svátek ve výši 100% průměrného výdělku. (viz § 6, zákona o mzdě č. 1/1992 Sb.). Převzato z: hledampraci.cz/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.