Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace na poště - nedošla zásilka

Od: postareklamace odpovědí: 7 změna:

Dobrý večer,

má někdo prosím praktickou zkušenost s reklamací nedodané doporučené zásilky (doporučené psaní)?

Dle podacího čísla se zásilka dle online sledování tváří jako dodaná, ale ve skutečnosti nepřišla, nic jsem nepodepisoval a nikdo tu ani od pošty nezvonil. Podle mě zásilku pošta omylem doručila někomu jinému ( vím, že po mně nechtějí často ani občanský průkaz, jen podpis).

Jak dál postupovat (z pohledu adresáta, odesílatele)?

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Je i možnost, že Vám odesílatel omylem napsal (sdělil) jiné číslo zásilky, takže jste se podíval na informace o dodání jiné zásilky. Předpokládám ale, že tato možnost je málo pravděpodobná.

Adresát může podat stížnost na příslušné dodejně České pošty. Telefonní číslo na příslušnou dodejnu Vám sdělí na poště.

Na dodejně by měli archivovat podepsané výzvy k vyzvednutí zásilky. Na základě toho lze zjistit, že zásilka byla neoprávněně vydána někomu jinému. Otázka ovšem je, jestli zjistí komu.

.

postareklamace
hodnocení

Dobrý den,

ta první možnost teoreticky možná taky je, ale ještě si vyžádám pro jistotu podací lístek od odesílatele, a navíc pošta by přece taky k podacím údajům měla mít přístup, takže by mělo i u nich jít ověřit, zda tam třeba není špatně napsaná adresa.

Další věc je, že když jsem si pro doporučené zásilky chodil na poštu (nebyl jsem zrovna doma), tak vždycky chtěli občanku a něco si tam vždycky vypisovali, kdežto když mi přinesli psaní až domů, tak ji často nechtějí, což je ale asi na jejich riziko, ne? Podle těch dat z občanky by to nějak mělo jít zjistit.

Navíc vím, kdy pošta u nás v ulici jezdí, tak by asi neměli mít problém zjistit, kdo ten den roznášel zásilky nebo kdo to pak zadával do systému.

Dlouhodobě se samozřejmě děje to, že hodně doručovatelů nestíhá, a tak si mnozí z nich práci zjednodušují. Který doručovatel v daný den v určité ulici roznášel poštu, to mají evidováno na dodejnách. Ale to je jejich interní záležitost.

Problém je, že pokud nějaký doručovatel omylem doporučenou zásilku doručil někomu jinému, tak není jisté, zda bude zjištěno komu. I když to bude zjištěno, tak je otázka, jestli ten dotyčný člověk tu zásilku vydá.

Samozřejmě jsou další orgány pošty, kde si lze stěžovat. Obecně konstatováno - fungování české pošty je špatné a je to mnohaletý problém, protože mzdy doručovatelů jsou relativně nízké a není dostatek zájemců o tu práci.

postareklamace
hodnocení

Tak jsem tam dnes byl, v jejich systému je to prý v pořádku, a dali mi telefon na vedoucí té dodejny. Ale jinak nic. Neměl by náhodou být kdykoli v provozní době na poště někdo, kdo přijme a sepíše reklamaci? (prý tam nikdo dnes takový není, je sice sobota, ale otevřeno jinak mají)

Tady je odkaz na obchodní podmínky české pošty

ceskaposta.cz/...

Jak už někdo napsal, tak si taky myslím, že reklamaci může podat odesílatel zásilky. Doporučuju počkat do pondělí a řešit to s vedoucí dané dodejny v klidu, bez nějakého rozčilení.

Taky doporučuju, obětovat občas nějaké peníze a nechat si někým příbuzným poslat "kontrolní"doporučenou zásilku, pro zvýšení jistoty, že doručování probíhá v pořádku.

Obecně, při nedoručení zásilky nelze vyloučit ani možnost, že nějaký doručovatel nebo jiný pracovník pošty některé zásilky odcizil a odepsal falešným podpisem převzetí sám nebo že nějakému doručovateli byly určité zásilky odcizeny.

Počet zaměstnanců České pošty je v řádu desetitisíců. 100% fungování po celé ČR nelze zajistit. Taková je realita.

Dám příklad. Pokud je nějaká běžná zásilka aderována někomu, kdo na dané adresy nebydlí, měly by takové dopisy být zasílány zpět odesílateli. Přesto je hodně doručovatelů, kteří takové zásilky připíchnpou na nástěnku v konrétním domě a tím to mají "vyřešeno".

postareklamace
hodnocení

Myslím, že doručování u nás právě probíhá dobře. Chodí mi doporučené zásilky skoro každý týden, zrovna i tento týden mi taky jedno doporučené psaní přišlo, slyšel jsem zvonek, ale byl jsem zrovna dole pod domem, tak jsem si řekl, že to nechám být a dojdu si pak na poštu, a normálně jsem lístek pak ve schránce měl.

Ale už jsem se taky setkal s tím, že mi něco přišlo a doručovatelka měla pod sebou dvě ta potvrzení a dávala mi málem podepsat to druhé pro někoho jiného, i měla v ruce obě obálky, a kdybych se neozval, tak by mi to dala obráceně, tak věřím, že se to stát může.

Řeším to i z toho důvodu, že to nebylo obyčejné psaní žádné hodnoty, ale nechal jsem si tak poslat věc, za kterou jsem zaplatil 200 Kč a k tomu jsem dával odesílateli i to poštovné cca 60 korun, takže mi vznikla škoda 260 korun. Zboží nemám a služba pošty taky nebyla splněna. Právě proto si tyhle věci nenechávám posílat obyčejně, jenom doporučeně, ale když nefungují ani ty doporučené, tak pak člověk neví. Každopádně je to divné.

 

hodnocení

0x

Z pozice adresáta můžete udělat pouze to, že oběhnete sousedy, jestli někomu pošťačka psaní nepředala a nezapomněla Vám hodit do schránky oznámení. Případně odchytit pošťačku a přímo se jí zeptat- doporučené psaní nosí pošťačky.

Odesílatel musí s podacím lístkem reklamovat, klasická reklamace trvá 30 dní, v případě, že zásilka byla vydaná někomu jinému, pošta odesílatele vyrozumí rychleji. Stalo se mi několikrát.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]