Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

E-shop zrušení objednávky, výhodná cena

Od: diesel3* odpovědí: 18 změna:
Zdravím,na e-shopu sem objednal zboží,kde byla uvedena sleva 90% zboží sem objednal na mail přišlo potvrzení že zboží pošlou a s tím zároveň faktura.Ale o cca 2hodiny dýl přišlo že objednávku zrušili že byli chybný ceny musí poslat zboží za původní cenu? Děkuji
doplněno 15.11.20 16:42: A nebylo to například PC za korunu,ale opravdu to byla cena 90% z původní částky.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

motak
hodnocení

2x
Nemusí, cena byla evidentně chybná. 90% slevu vám nikdo neda.
diesel3*
hodnocení

Ale na druhou stranu smlouva už vznikla i podle jejich obchodních podmínek.A zrušit se může už jen po dohodě obouch stran.
motak
Vznikla, ale ta vznikne,když uděláte objednávku. Eshop system nemá jak poznat,že je cena zadana spatne a objednávku nedovolit odeslat. Nějaké nezavazne objednání na eshopu a čekání na potvrzeni eshopem už s novým OZ tuším není.
daniela1
"90% slevu vám nikdo nedá"... Asi každý nakupujeme jinde. 90% sleva je sice výjimečná, ale jinak sleva jako každá jiná. Nesetkala jsem se s ní poprvé a doufám, že ani naposledy. ;)
E-shop zrušení objednávky, výhodná cena
jofa*

Papír snese všechno. Jde o to, jestli to těch 199,90 Kč vůbec někdy předtím stálo. Vsadím se klidně, že nikoliv.

No ale tady jde o nějaké bloky a chtěla bych vidět toho šílence, který by dal za obyčejný kroužkový blok 199 Kč. A jeden blok za dvacku je naprosto normální, možná i trošku předražená cena. ;) ledaže by prodávali za tu dvacku 5 kusů a to z té fotografie evidentní není. Já tyhle slevy naprosto ignoruji, protože to je z 85% chyták, i co se týká jiného zboží. Jsou to podfuky, protože kdo by prodával se 90% slevou? Už to znamená, že není ten obchodník vůbec důvěryhodný a své zboží má hodně předražené. A nikde ve světě takové slevy ani nejsou povolené, pouze v tom případě, že se jedná třeba o totální ukončení prodeje a vyprodává se celý sklad. Ale pak musí obchodník také skončit a nepokračuje ve svém podnikání. Nebo když se jedná o renovaci celého obchodu a následně je obchod uzavřený po určitou dobu, kvůli pracím. Ale nás je možné všechno. Tady se může vesele krást a podvádět...

daniela1

@jofa, sleva 90 % to je, i kdyby ta cena měla být smyšlená. Stejně jako by mohla být smyšlená v případě, na který se ptá tazatel.

EAN tam je, tak si jde najít, za kolik se ten zápisník prodává / prodával. Podle mého názoru je cena kolem 200 Kč / 7 EUR / 35 LEI jenom cenou doporučenou výrobcem, ale všude ho prodávají levněji (často i výrazně), protože je nejspíš úplně k ničemu, jenom trochu zajímavě, ani ne moc hezky, vypadá. :-D

@suzymon, než jsem to napsala, je tady o příspěvek navíc. Nejde přímo o kroužkový blok a falešnou slevu, ale divný zápisník s divnou cenou to je. bolsosergioycano.es/...

 

hodnocení

1x

Návrh dodat zboží za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty podnikatele plnit. Pokud spotřebitel přijme tuto nabídku, vzniká kupní smlouva a strany jsou vázané právy a povinnostmi z tohoto závazku. Prodávající má povinnost dodat sjednané zboží a spotřebitel má povinnost zaplatit ujednanou kupní cenu.
Pouze v případech, kdyby došlo ke zjevné administrativní chybě, že by spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodávající namítat neplatnost závazku. Tato chyba však musí být zjevná a cena by musela být neúměrná hodnotě zboží.
V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.

vasestiznosti.cz/...

motak
Ano, jak stále tvrdím, ze 90% je neúměrna sleva a jasná chyba.navic cena jasně posunuta o řád.
vilik*
Ano, jak stále tvrdím, ta paní už tam ležela.

 

 

diesel3*
hodnocení

Ještě doplním že vše bylo skladem.

 

hodnocení

0x

Napište o co jde přesně, to snad není tajemství. A podle toho můžeme třeba posoudit situaci. Takto se těžko odpovídá, když člověk neví o co jde. Nevím jak je to v takových případech na eshopech, ale kdyby to bylo v kamenném obchodě, někde v regále v supermarketu, tak by Vám to museli prodat za tu cenu, která by byla pod zbožím. Ale ono i to je někdy prý sporné. *co*

 

vilik*
hodnocení

0x
Tento dotaz nelze bez podstatných náležitostí správně zodpovědět.
Mezi podstatné informace však vůbec nepatří zveřejnění, co jste objednal, jak vás zde vyzvala Suzymon kvůli údajnému posouzení, to je pouze obyčejná zvědavost, ale mezi podstatné informace patří odpověď e-shopu, zejména vyjádření, proč ke stornu ze strany obchodu dochází. Samozřejmě za předpokladu, že jste uvedl všechny údaje správně, to by šlo posoudit například odkazem na smluvní podmínky e-shopu v době objednávky a zobrazením ceny zboží s uvedenou slevou, tedy nejspíš kopií webové stránky.
Tak, jak jste situaci popsal (smluvní podmínky, uvedená procentní sleva z obvyklé ceny, vystavení faktury, následná schopnost obchodu zajistit dostupnost zboží), je podle mě právo na vaší straně, a obchod by měl objednávku plnit i za cenu jeho ztráty.
Ve vašem případě bych se ale stejně domníval, že se soudit stejně nepůjdete, i kdyby bylo podle zákona zrušení objednávky ze strany obchodu nesprávné.
Takže maximálně můžete hlasovat peněženkou, tedy už v obchodu více nekupovat.

No ono je to jaksi fuk, jestli jsem zvědavá. *co*Nevím co je na tom divného. Tak abych Vám učinila radost, tak bych byla opravdu zvědavá, s čím vším se může člověk v internetových obchodech setkat. A myslím si, že právě zveřejněním toho faktu, by se mohli poučit a varovat i jiní lidé. Dnes se nákupy na různých e-shopech zmnohonásobily a tak by to podle mne byla docela zajímavá informace. *jasne*

motak
Ja si nemyslím, že sleva 90% se da považovat za něco jiného než chybu. Už z pohledu, ze je to chyba v desetinná čárce- překlep.
Osobně bych se teda styděl to po obchodu chtit dodat, obvykle vědomě ostatní neokradam.
A když by zakaznik platil převodem a omylem místo 1000 poslal na účet 10000, taky by si eshop tech 9000 mohl nechat a zákazník by je byl povinen zaplatit? :)
vilik*
Myslím, že tazatele spíše zajímal názor, který by mu potvrdil nebo vyvrátil jeho domněnku, že má po akceptaci objednávky ze strany obchodu a vystavení faktury nárok na dodávku zboží za nabízenou cenu, zvláště když obchodníkem vydané smluvní podmínky nezmiňují právo obchodníka zrušit kupní smlouvu. Nehledě na znění příslušných ustanovení zákona 89/2012. Ne na úvahy, směřující k vyzvídání, co si vlastně kupoval a zároveň konstatování, že vlastně stejně nevíte, jak to má správně být.
Jestli vám to ale udělá radost, já jsem za poslední 3 dny, konkrétně v sobotu, nakoupil potraviny v supermarketu, například zeleninu, ovoce, pečivo, mléčné výrobky a nějaké potraviny pro domácí pečení, ale už ne těstoviny, protože ty jsem kupoval v dostatečném množství minule. A vzal jsem po cestě plnou nádrž benzínu. Dnes půjdu do drogerie, potřebuju objednat lazuru, protože při mém posledním nákupu měli pouze jednu plechovku mnou požadovaného odstínu a bohužel jí budu potřebovat více. Možná už ji dokonce koupím, to podle toho, jestli už doplnil obchod zboží.
K textu pana Motaka, právně závazná je cena uvedená, chyba jde ze zákona na vrub obchodu, ledaže by bylo na první pohled zřejmé, že jde o omyl nebo technickou chybu. Jenže v listopadu probíhají slevové akce, ve kterých létají obrovské slevy, takže z toho pohledu se zákazník má možnost domnívat, že jde o záměr na podporu prodeje.

No nepochopil jste. Já o voze, Vy o koze. Ale to je také fuk. Tak zase příště...;)

vilik*
Paní Suzymon, pochopil jsem velmi dobře. Ale trvám na tom, že v poradně se má radit a váš komentář o tom, že má tazatel zveřejnit druh kupovaného zboží kvůli nějakému pofidérnímu posouzení, s následným pokračováním, že o věci víc nevíte, je mimo mísu.
Zveřejnění jména e-shopu bez důkazů je dokonce možné vzít i jako možnou pomluvu.
Čekám, že vy budete muset mít tradičně poslední slovo, ale za relevantní odpověď považuji tu od paní Jedubabičky, ne tu bodovanou pana Motaka nebo tu vaši.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]