Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Duchodové pojištění

Od: lukass odpovědí: 9 změna:

Dobrý den jsem student VŠ a chci se zeptat na kolik mě výjde doplacení duchodového pojištění po dobu 3 letého popř. 5letého studia VŠ? Má s tím někdo zkušenosti, že si doplácel duchodové pojištění po studiu? Díky!

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

Důchodové pojištění jsem platil hned od doby co bylo u nás zavedeno a sjednali jsme ho i dětem (platili jsme jim ho do doby, než si začaly samy vydělávat a platit samy). Výšku splátek si domluvíš s pojišťovnou, později ti bude připlácet zaměstnavatel (já jsem platil 1000Kč měsíčně, zaměstnavatel mi přidával asi 800Kč. V důchodu to pak je parádní suma.

lukass
hodnocení

Ok, takže potom po vysoké si domluvím splátky a bezproblémově doplatím dané třeba 3 nebo 5 let je tomu tak?

NE! Pletete si pojmy a dojmy. Vy máte na mysli dobrovolné důchodové pojištění, které se hradí České správě sociálního zabezpečení za dobu studila. Ferax píše o komerčním pojištění. Na stránkách www.cssz.cz si najděte heslo "dobrovolné důchodové pojištění" a dozvíte se všechno, co potřebujete vědět. Platit budete za 1 měsíc tolik, kolik se platí v tom roce, kdy platíte. Každý rok se částka zvyšuje. Nevím, jestli lze v jednom roce zaplatit třeba tři roky, ale to Vám řeknou referentky odd. důchodového pojištění Vaší Okresní správy soc. zabezpečení.

hodnocení

0x

Vetsinou zpetne jen rok. V roce 2020 je stanovena min. vyska pojistneho mesicne 2439kc. Pro studenty je to mozna na cele studium. Informoval bych se primo na ČSSZ v danem meste. Nejake dalsi info zde naseduchody.cz/...

lukass
hodnocení

Ok děkuji prectu, kdyby tu byl nejaky student, který si platí dobrovolné duchodové at mi tu prosím napiše jak to má. Díky.

etana*
hodnocení

0x