Nejste přihlášen/a.
Zdravím, končím ve firmě a manažer mi řekl že po 6 měsících ve firmě si mohu odnést VZV oprávnění. Manažer odešel, já jsem, ve firmě 10 měsíců a končím. Vzal jsem si své papíry k sobě a firma s tím má problém. Ale ve smlouvě jsem nepodepsal nic, že pokud budu opouštět firmu musím si řidičský průkaz zaplatit. HR tvrdí, že jo musím zaplatit. Já jsem ale nic takového nepodepsal. Byla to jen dohoda mezi manažerem a mnou, ale ona teď tvrdí, že bych musel zůstat v zaměstnání minimálně rok. Mám tedy Rp vrátit, nebo si jej mužů nechat? Popř kontaktovat školitele poté a zaplatit si vydání nového? Vím kdo to je, nechal nám na sebe vizitku.
Firmě je Vaše oprávnění k ničemu. Já se vždy ústně dohodnu, jako chlap s chlapem, se zaměstnancem, pokud do jednoho roku skončí skončí, bude se podílet částkou na získání oprávnění. Zatím to vždy prošlo.
Těžko radit, když jsem nebyl u dohody, ale firma Vám nemůže strhnout z výplaty nic, na čem jste se nedohodli.
Jenže tam prostě dohoda neexistuje. Odcházím protože mi bylo něco slíbeno a nedodrželi to. To na čem jsem se dohodl s předchozím managerem je asi nebude zajímat. Ale já jsem nepodepsal nic co by říkalo že se budu podílet na zaplacení nebo že je řidičský průkaz majetkem firmy.
Tak jim nic neplaťe,
je řidičský průkaz majetkem firmy
Není to majetek firmy, ale Váč, přestože ho asi firma uhradila.
Zeptám se na co potřebuje ten průkaz?
Pokud máte jen "zalitou kartičku", tak do nového zaměstnání je vám úplně k ničemu, pokud nemáte záznam o školení, případně záznam o opakovaném školení.Ten průkaz není žádný certifikovaný doklad a navíc školení je většinou vázané na instituci, kde jste podepsal seznámení s návodem k obsluze k danému manipulačnímu vozíku..., což je součásti praktické zkoušky.
Michale, odkud máte Vaší informaci.
Páč mě nastoupil zaměstnanec, předložil průkaz, já zavolal školitele, on mu tu kartičku dodal při školení všech zaměstnanců. Tak to dělám skoro každý rok.
Pokud by neměl ten průkaz, musel by dělat nový kurz.
Já jsem měl kontrolu z inspektorátu práce, kde kontrolor lustroval vybraného zaměstnance.
Po předložení průkazu, však namítnul, že tento průkaz je jen cár papíru, který si vytvořila s pár hvězdičkami evropské unie asociace, která školí a akredituje zkušební komisaře. Takže chtěl vidět záznam o absolvování zkoušky. Opakované přeškolení nemusí být absolvováno zkušebním komisařem. To můžu dělat já, jako vedoucí pracovník, ale musí být prokazatelné, že došlo k opakovanému školení. Já stále využívám i na opakované školení zkušebního komisaře a průkaz vlastím taky i přesto, že to inspektorát označil jako cár papíru.
Píšu to jen proto, že samotný průkaz nemusí v nové firmě znamenat nic, pokud nebude ochotný zkušební komisař, nebo stará firma poskytnout kopii o absolvování základního, nebo rozšiřujícího kurzu...Prakticky je to to co popisoval Milan...
Michale, pravidelně k nám chodí inspektorát bezpečnosti práce. (Vždy něco najde) . V tomto případě nechtěl ani vidět, jaký kdo má průkaz, ale chtěl vidět zápis o školení, kdo tam byl, a co bylo předmětem školení. Bodová osnova školení. To mu naprosto stačilo, aby věděl, že ten dotyčný má řádný průkaz, a byl proškolen.
Pozor, neplést si školení zaměstnanců, to opravdu někdy stačí, aby dělal vedoucí.
(ještě jedna kontrola v únoru a pak již nikdy)
Ano Milane to je přesně ono. Nezajímal ho průkaz fyzicky, ale že byl dotyčný prokazatelně proškolen.
Já to celé psal jen proto, že každý si myslí, že má od zaměstnavatele průkaz v ruce a tím operuje, že má všechno, ale pokud není ochotný zaměstnavatel, nebo školitel vydat kopii potvrzení o zkoušce, tak nemá pro nového zaměstnavatele nic...
Prakticky stejně to je i u jeřábnických a vázačských průkazu. U svářečů mám zase vázání na instituci, např. strojní řezání na daném stroji apod.
Já mívám kontrolu co 3 roky. Už jsem to absolvoval 4 x , ale bez závad to snad ani nejde...
Tak to tedy rozhodně není. Opakované školení ve směrnicích firem bývá zpravidla 1x ročně a po uplynutí lhůty, kdy nebylo provedeno školení a nebyl potvrzen patřičný průkaz, ( jeřábníka, vazače, obsluhy VZV), tak ztrácí platnost. Už jsem měl několik kontrol při úrazech podřízených a firma musí prokazatelně doložit, že proběhlo školení a že poškozený měl platný jeřábnický průkaz či řidičský průkaz VZV. Stává se pravidlem, že pracovníci nejdou na opakované školení a průkazy jim propadnou. U vazačů a jeřábníků je možnost obnovy ( ČSN EN 12480-1), u VZV padá platnost úplně. Svářeči mají certifikát platný všude podle dané normy pro jednotlivé způsoby svářování.
level, když si sednu na židli zaměstnavatele, budu jednat jinak, nežli když si sednu na Vaší židli.
Pak se ukáže, kdo má větší sílu.
Zažalujete firmu o 2000Kč, když Vám je nevyplatí?
Pokud jste nepodepsal smlouvu o úhradě při předčasném odchodu tak není co řešit. Firma může strhnout jen to, co jste si domluvili. Jim řidičák k ničemu nebude a ani nemůže být. Je tam fotka, jméno. Prostě je to truc. Zítra se k řidičáku nijak nevyjadřujte a hlavně nic nepodepisujte. Proč by jste starý vracel a platil nový? To je nesmysl.
Pokud by strhla nějaké peníze neoprávněně bez dohody ( což ani udělat sama o sobě nesmí), lehce se to dá vyřešit. Asi jim to uteklo při podpisu pracovní smlouvy a teď jen dělají ramena, i když je to naprosto zbytečné. Zítra si jej určitě neberte do práce.
Ještě to hlavní, je to Euro řidičák na W1 nebo jen firemní? Euro je platný všude, firemní samozřejmě jen v areálu firmy.
Euro platí po celé Evropě. Já byc jim ho nenechal. Ani náhodou. Oni ho po vás chtěli udělat a vy jste zase musel věnovat úsilí ke zkouškám. Zase dělat zkoušky... No nevím. Cena nového, který musí být od zkušebního komisaře, je cca 3500 Kč za průkaz. Jestli vám udělají nový, tak to nebude Euro ale jen podnikový, který platí jen tam. To je málo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.