Nejste přihlášen/a.
Zjistil jsem ted neprijemnou vec. Mam FIO a tam se do internetoveho bankovnictvi hlasim jednim mnou vybranym heslem, ktere si muzu libovolne zmenit (aspon 1x za rok musim). Takze pohoda. S jednim heslem se prihlasim uplne bez problemu.
Pomahal jsem ted nasim s nastavenim nejakych plateb (CSOB + HelloBank) a nemile me prekvapilo, ze pri KAZDEM prihlaseni to posila overovaci kod na telefon. Pri zadani nejake financni operace na posilani penez z uctu to chapu, ale proc jen pro prihlaseni? Jeste navic, kdyz jsem to spletl, tak me to vyhodilo z prihlasovaci stranky, tak jsem musel vypisovat prihlasovaci jmeno a heslo znova jako pako.
Jedna se v tomto o nejaky soucasny trend? Priznavam, ze me to dost otravilo. Je to timto zpusobem i v ostatnich bankach? Budu rad, kdyz mi napisete, kde to jeste maji taky. Premyslel jsem o zalozeni druheho uctu, ale takovouhle otravu bych nerad podstupoval.
Diky
Nevadí
Už Poštovní spořitelny to tak je taky, ale ta patří pod ČSOB, takže to nepřekvapí. Funguje to tak ale až od jisté doby, dřív to tak nebylo (nebylo dvoufázové ověřování při přihlašování, jen při posílání plateb). Zvyknete si. V zahraničí prý dvoufázové ověření není, ale zato je daleko vyšší riziko zneužití...
Některé banky to tak mají, některé přešli na Klíče - což je zvlášt aplikace, přes které musíte autorizovat tyto operace, buď PINem nebo biometrikou, pokut je tím Vaše zařízení vybavenou. Creditas a nově i AirBank mají, že v mobilním bankovnictví otevřete QR čtečku, kterou namíříte na stránku IB v počítači, potvrdíte otiskem a internetové bankovnictví se Vám v počítači příhlásí. Nemusíte nic vypisovat. Tato vyrianta mi vyhovuje nejvíce.
Prej s tím přišla EU. A FIO to chce pokaždé taky (možná, že když se cosi zapíše do prohlížeče a FIO ho pak považuje za "bezpečný", tak ne, ale obecně jo). Je to na ho..o. A nejlepší je, když takhle hypersuper zabezpečená banka (teď nemyslím FIO) pošle na konci měsíce mailem (zcela nezabezpečeným) výpis z účtu. Jo, je to vymakaný.
Vadí
Aha, takze se to rozmohlo i jinde, to me moc netesi Existuji tedy jeste nejake bankovni instituce krom AirBank a mBank, kde podobna vyfikundace (dvoufazove overeni pres SMS) neni pri prihlasovani zavedena?
AirBank to tak má také pokud nepoužíváte pro potvrzení aplikaci v mobilu a taky chce zárověn i datum narození ale ne pokaždé když se přihlašujete ze stejného počítače a prohlížeče.
U mBank jde prohlížeč uložit mezi důvěrihodná zařízení takže se ptá jen napoprvé a pak po nějaké době se to musí obnovit.
Nevadí
Je to pro naše bezpečí a navíc, stále se něco mění, takže tomu nedávám dlouhé trvání. Bude jiná kontrola a zabezpečení.
------------------------------
Některé banky končí s posíláním SMS zpráv pro přihlašování do internetových bankovnictví a namísto toho tlačí zákazníkům aplikace do chytrých telefonů.
Jestli to jsou už první vlašťovky, tak kvůli kovidu to tady bude více a více a nakonec si zvykneme na bezhotovostní platební styk.
Bohužel je tohle diskrimanace lidí co chytrý telefon nemají. Stejně jako s aplikací erouška, jsou prostě lidé co chytrý telefon nemají nebo ani mýt nemohou.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.