Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Roušky mimo nouzový stav

Od: ebednezer odpovědí: 40 změna:

V souvislosti s covid situací v ČR by mne zajímalo, jestli stát může nařídit svým občanům nošení roušek, pakliže není vyhlášen stav nouze. Třeba máme jen pocit, že je musíme nosit. Hodil by se někdo s právním vzděláním.

40 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

12x

s dobrým právníkem by to mělo jít vyhrát, ale k soudu to nikdo nepožene, otázkou jestli to stojí za to dohadování...popravdě dokud mě někdo někde neupozorní, chodím bez roušky...pro info jsem zemědělec a 90% času jsem sám na poli a o koronaviru si myslím své...

hodnocení

9x

Také nějak nechápu, co chcete zjišťovat..to je jak u blbých na dvorečku, fakt..

Zde kopíruji veřejný příspěvek z Fb, můžete se prohrabat uvedenými paragrafy..tedy bez záruky, nejsem právník..

Pro všechny, kdo odmítají roušky a veřejně zlehčují nebezpečí - aby si pak nestěžovali, že je nikdo nevaroval, že za to mohou dostat až osm let natvrdo.

Z následujícího ustanovení celkem jednoznačně vyplývá, že pokud budete odrazovat druhé od dodržování bezpečnostních opatření - v případě úspěchu tím zvyšujete riziko (ano, riziko stačí) rozšíření nákazy -, je to trestné (samozřejmě úměrně tomu, jaký vliv na ostatní máte - pokud Vás neberou vážně ani vlastní děti, můžete být celkem v klidu, pokud jste úspěšným opinionmakerem, můžete mít vážný problém; máte-li současně vystudovanou lékařskou fakultu, můžete mít extrémní problém):,,

§ 152Šíření nakažlivé lidské nemoci

(1) Kdo úmyslně způsobí NEBO.ZVÝŠÍ NEBEZPEČÍ zavlečení nebo ROZŠÍŘENÍ NAKAŽLIVÉ NEMOCI U LIDÍ, bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až tři léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci.