Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Vracení daně student

Od: nickolaj odpovědí: 6 změna:
Dobrý den, pracuji na HPP a pořad jsem student, tento měsíc jsem měl hrubou výplatu 50tisic, čistého jen 35tisic.
Sociální
Zdravotní
Dan- sleva zaměstnavatel 2070
Dan - sleva student 335
Dan -záloha na dani - 7645
Pracuji od 08.
Vrátí mi na konci roku 5x 7645 kč?

Vracení daně student

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

vilik*
hodnocení

0x
Ó nikoliv, už slevu započítanou máte.
Je možné, že můžete zažádat o zbytek daňového zvýhodnění za zbytek roku, pokud jste celý rok nepracoval.
nikolaj
hodnocení

Myslíte? Doted jsem sice delal na brigádách, ale vždy mi vrátili nějakou částku. A to jsem pracoval na brigádách nonstop cely rok.
vilik*
No, máte nárok na slevu na poplatníka 24 840 korun ročně a k tomu každý měsíc, kdy jste studentem a zároveň splňujete podmínky věku a soustavné přípravy na budoucí povolání, dalších 335 korun za měsíc.
Tedy v podstatě při pětiměsíční době zaměstnání za kalendářní rok lze při ročním zúčtování požadovat až do výše 28 860 korun.
Vy jste neuvedl, nebo jsem to nezaznamenal, kolik měsíců jste pracoval a kolik z nich jste splnil podmínky jako student.
Takže si prosím prohlédněte výplatní pásky a zkuste si dopočítat sám. Rozhodně to nebude ale 5 x celá zaplacená záloha na daň, ne ve vámi uváděné výši.

hodnocení

0x

Pokud jste za období 01-07/2020 pouze studoval a nikde nepracoval (neměl příjmy), a do práce jste nastoupil od 01.08.2020, pak se vám vrátí nevyužitá daňová sleva na poplatníka a na studenta za období 01-07/2020 čili 7x(2070+335).

Může to být jinak, mohl jste mít jiné zdanitelné příjmy a budete podávat daňové přiznání atd. Podívejte se třeba sem, tady je rozebrané roční zúčtování daní pro zaměstnance:

portal.pohoda.cz/...

pandora*
hodnocení

0x